معماری و عمران

آشنایی با انواع سوکت پردازنده مادربرد؛ برترین ها را انتخاب کنید!

اگر تصمیم گرفته اید مادربرد یا پردازنده (CPU) مناسبی را برای سیستم کامپیوتر خود بخرید، احتمالا با اسامی و عبارت هایی تحت عنوان سوکت پردازنده روبرو شده اید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل انواع سوکت های پردازنده را به زبان بسیار ساده شرح دهیم تا بدون...

28 شهریور 1402

تولید مسکن سهم 30 درصدی در کاهش تورم داشته است؟

یک کارشناس در واکنش به اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی درباره سهم 30 درصد تولید مسکن در کاهش تورم، گفته است: این حرف، مستدل و منطقی نیست؛ ما با افزایش تولید مسکن نداشتیم و حتی سازندگان در حال خروج از بازار مسکن هستند.

6 شهریور 1402

ساخت اجاق هیزومی با آجر در باغ

برای داشتن یک منقل و اجاق گاز هیزومی در دسترس، می توانید با آجر و سیمان خودتان به راحتی در خانه آن را درست کنید و لذت ببرید.

24 مرداد 1402

کشف گور مردی که زیر مجسمۀ شهبانو دفن شده بود

حدود دو ماه قبل بود که در جریان احداث و نوسازی یک راه روستایی در منطقۀ وراکروز در شرق مکزیک، مجسمۀ یک شهبانو یا الهه با قدمت 500 سال کشف شد (تصویر نمایه). این مجسمه شباهت زیادی با مجسمۀ دیگری داشت که در سال 2021 کشف شده بود.

27 تیر 1402

عضو آسیب دیده بدون عمل جراحی با هیدروژل ترمیم می گردد

به گزارش خبرنگاران، هیدروژل های حساس به دما برپایه آلژینات، ژلاتین حاوی تقویت کننده های نانوساختار جهت کاربرد در مهندسی بافت عنوان طرحی است که مژگان قنبری با هدایت مسعود صلواتی نیاسری به انجام رسانده است که می تواند به ترمیم عضو آسیب دیده بدون عمل جراحی...

13 تیر 1402

نگاهی به رمز ارز Laqira Protocol (LQR): زیست بوم کاربردی بلاکچین

Laqira protocol یکی از پلتفرم های مبتنی بر بلاکچین است که با هدف پوشش چندین خدمت ارز دیجیتال و بلاکچین آن بنا نهاده شده است . در این مقاله به ساختار و چگونگی عملکرد لاکیرا پروتکل نگاهی می اندازیم.

28 خرداد 1402

عکس، اولین خودروی خودران مرسدس بنز وارد میدان شد!

همشهری آنلاین نوشت: مرسدس بنز درایو پایلوت تنها سیستم خودروهای فراوری استاندارد مجهز به رانندگی اتوماتیک سطح 3 دنیا با تاییدیه نوع معتبر بین المللی است. این سیستم بر پایه ای بسیار مستحکم ساخته شده است و استانداردهای نو صنعت خودروسازی را مشخص می نماید.

24 خرداد 1402

10 سریال پساآخرالزمانی شبیه سریال سیلو

اگر هوادار سریال هایی در خصوص سناریو های پساآخرالزمانی و در کل شبه روز قیامتی هستید، بدون شک اخیراً نام سریال سیلو (Silo) را شنیده اید، سریالی پساآخرالزمانی ساخته Apple TV که در دنیایی سمی روایت می گردد و بازماندگان که حدود 10،000 نفر هستند در داخل یک سیلو بزرگ...

19 خرداد 1402

معرفی بهترین آثار ایرانی در موزه های دنیا

شاید برایتان جالب باشد که در میان گشت و گذار در موزه لوور، نگاهتان به کتیبه سرستون های تخت جمشید بیفتد و یا اولین دست نوشته فردوسی را در فلورانس ایتالیا پیدا کنید! تغییر سلسله حکومت های ایران و داد و ستدهایی که به سایر کشورهای خارجی داشتند، موجب شده تا...

31 اردیبهشت 1402

سکته کامل شرکت های ساختمانی؟

آخرین روایت شرکت های ساختمانی از شرایط بازار املاک کشور حکایت از سکته کامل فروش مسکن در فروردین ماه دارد.

18 اردیبهشت 1402

خبر خوب دولت برای مردم ؛ این هفته منتظر باشید

وزیر نیرو با اشاره به طراحی 140 اقدام اساسی برای تامین برق فصل گرم گفت: یک اقدام از 140 اقدام اساسی صنعت برق برای مردم شریف اتفاقات بسیار ویژه و مثبتی را رقم می زد و یک خبر خوب است که در هفته پیش رو و روز دوشنبه 11 اردیبهشت آن را به سمع و نظر مردم می رسانیم.

8 اردیبهشت 1402

امامزاده حمزه عرب بیجار یکی از جاذبه های گردشگری استان کردستان به شمار می رود

سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، امامزاده حمزه عرب بیجار یکی از جاذبه های گردشگری استان کردستان به شمار می رود.

6 اردیبهشت 1402

مسجد جامع افین یکی از مساجد دیدنی خراسان جنوبی به شمار می رود

ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای منتشر شده، مسجد جامع افین یکی از مساجد دیدنی خراسان جنوبی به شمار می رود.

2 اردیبهشت 1402

تصمیم عجیب برای تعداد تماشاگران دربی ، سکوها به نفع پرسپولیس تقسیم می گردد؟

منصور قنبرزاده در مورد ظرفیت استادیوم آزادی برای بازی دربی گفت: استادیوم آزادی به هر شکل مشکلاتی دارد که ظرفیت کاملش استفاده نخواهد شد.

29 فروردین 1402

ببینید؛ رزیدنت اویل 4 در قالب یک انیمیشن لگویی هم بازسازی شد

بازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4) یکی از عناوین بسیار محبوب در دنیای گیمینگ است. کپکام (Capcom) نیز از این موضوع آگاه بود و تصمیم به بازسازی این بازی گرفت. نسخه اصلی رزیدنت اویل 4 در سال 2005 عرضه شد. این بازی در زمان عرضه بسیار خوب عمل کرد و هواداران بسیار زیادی بدست...

18 فروردین 1402

سومین دوره رقابت علمی کنز برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، سومین دوره رقابت علمی کنز در شش حوزه مختلف صنایع غذایی و کشاورزی، سلامت و تجهیزات پزشکی، آب انرژی و محیط زیست، برق الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات، ارتباطات و هوش مصنوعی معدن و صنایع...

17 فروردین 1402

کلیسای نوتردام پاریس در سال 2024 دوباره بازگشایی می شود

کمتر از شش سال از آتش سوزی تکان دهنده سقف کلیسای جامع نوتردام پاریس می گذرد و حالا این کلیسای برجسته و مشهور در فرانسه قرار است از اواخر سال 2024 میلادی بار دیگر درب های خودش را به روی عموم بگشاید و پذیرای کاتولیک ها و بازدیدکنندگان باشد.

17 اسفند 1401

راهنمای کامل تمیز کردن انواع کفپوش (سرامیک، لمینت، سنگ و&amphellip)

فرقی نمی کند که تمیز کردن کفپوش را دوست داشته باشید یا نه به هر حال کاری غیر قابل اجتناب است و باید آن را انجام دهید. حتی اگر کف زمین را در شرایطی بی عیب و نقص نگه دارید باز هم آلودگی ها و ذرات روی آن ته نشین می شوند.

7 اسفند 1401

اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه به 21 هزار و 43 نفر رسید

رئیس جمهور ترکیه گفت: تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر این کشور به 21 هزار و 43 نفر رسیده و زخمی ها 80 هزار و 97 نفر شده است.

22 بهمن 1401

عکاسی از بچه ها در سفر ، نکات مهم برای عکاسی از بچه ها

برای کسانی که من را نمی شناسند و داستان من را نمی دانند، باید بگویم که من یک مادر نیستم، اما عاشق همه چیز در خصوص عکاسی در سفر هستم! اجازه دهید عکس ها را ببینیم. یک بچه در یک عکس همواره این کارها را برای یک شات عالی انجام می دهد؛ حتی این کارها بیشتر از زمانی...

2 بهمن 1401
تعداد: (91)