کشف گور مردی که زیر مجسمۀ شهبانو دفن شده بود

به گزارش پیوند تجارت، حدود دو ماه قبل بود که در جریان احداث و نوسازی یک راه روستایی در منطقۀ وراکروز در شرق مکزیک، مجسمۀ یک شهبانو یا الهه با قدمت 500 سال کشف شد (تصویر نمایه). این مجسمه شباهت زیادی با مجسمۀ دیگری داشت که در سال 2021 کشف شده بود.

کشف گور مردی که زیر مجسمۀ شهبانو دفن شده بود

به گزارش فرادید، حالا در ادامۀ کاوش هایی که باستان شناسان در همان سایت انجام داده اند بقایایی از سکونتگاه های قدیمی و انواع اشیاء سفالی یافت شده است. اما مهم ترین یافته در میان کشفیات اخیر شش گور است که در عمق یک تا یک متر و بیست سانتیمتری زمین یافت شده اند. بعضی از این گور ها در حال حاضر زیر دیوار یک مدرسۀ ابتدایی قرار گرفته بودند.

دو مورد از اسکلت های کشف شده درست در کنار یکدیگر دفن شده بودند و دندان هایشان نیز بر طبق سنتی که در میان مردمان هوآستکو رواج داشت سوهان کاری شده بودند.

در سه گور دیگر، اجساد در حالت نشسته و در گور هایی بسیار کوچک دفن شده بودند. اما مهم ترین گور که گور شمارۀ 6 نامگذاری شده، دقیقا در زیر محل کشف مجسمه و در نزدیکی یک کانال قدیمی آب قرار داشت.

(گور های کوچکی که اجساد به صورت نشته در آن ها دفن شده بودند)

(گور شمارۀ 6 که در زیر محل کشف مجسمه قرار داشت)

بر خلاف سایر اجساد، در کنار فردی که در گور شمارۀ 6 دفن شده بود سه ظرف سفالی که از اسباب سفره بوده اند نیز به عنوان پیشکش های تدفینی قرار داده شده بود. یکی از این سه ظرف دارا دسته و دهانه ای شبیه به قوری است؛ ظرف دوم یک بشقاب سفالی رنگی است و سومی هم یک کاسۀ بزرگ است. این سه ظرف در پشت سر جسد قرار گرفته بودند.

با توجه به بقایای یافت شده و نشانه هایی از وجود عناصر ساختمانی مانند تنور و غیره، به نظر می رسد که اینجا قبل از ورود اسپانیایی ها یک سکونتگاه بزرگ بوده که البته سکونت در آن برای مدت کوتاهی امتداد داشته است.

منبع: فرارو

به "کشف گور مردی که زیر مجسمۀ شهبانو دفن شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گور مردی که زیر مجسمۀ شهبانو دفن شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید