عکس، اولین خودروی خودران مرسدس بنز وارد میدان شد!

به گزارش پیوند تجارت، همشهری آنلاین نوشت: مرسدس بنز درایو پایلوت تنها سیستم خودروهای فراوری استاندارد مجهز به رانندگی اتوماتیک سطح 3 دنیا با تاییدیه نوع معتبر بین المللی است. این سیستم بر پایه ای بسیار مستحکم ساخته شده است و استانداردهای نو صنعت خودروسازی را مشخص می نماید.

عکس، اولین خودروی خودران مرسدس بنز وارد میدان شد!

مرسدس بنز اولین شرکت خودروسازی است که گواهینامه ای از استان کالیفرنیا برای فروش خودروهای فراوری استاندارد مجهز به رانندگی اتوماتیک (خودران) مشروط سطح 3 دریافت می نماید.

این بدان معنی است که بعضی از مدل های مرسدس بنز را می توان در بزرگ ترین بازار خودروی آمریکا بدون تعامل بین راننده و ماشین تحت شرایط خاص راهنمایی کرد. با این حال، راننده همچنان باید آماده باشد تا در صورت قطع شدن سیستم اتوماتیک، کنترل را به دست بگیرد.

سیستم درایو پایلوت (Drive Pilot) این خودروساز به عنوان یک آپشن در مدل های اس کلاس (S-Class 2024) و ای کیو اس (EQS 2024) در دسترس خواهد بود و انتظار می رود اولین خودروهای مجهز به این فناوری در اواخر سال 2023 به مشتریان تحویل داده شوند.

همین سیستم باعث شد این برند شاخص آلمانی لقب اولین خودروسازی در آمریکا را به خود اختصاص دهد که گواهینامه رانندگی اتوماتیک سطح 3 را دریافت می نماید. در ژانویه سال جاری، درایو پایلوت (Drive Pilot) برای استفاده در نوادا گواهینامه دریافت کرد.

مرسدس بنز درایو پایلوت تنها سیستم خودروهای فراوری استاندارد مجهز به رانندگی اتوماتیک سطح 3 دنیا با تاییدیه نوع معتبر بین المللی است. این سیستم بر پایه ای بسیار مستحکم ساخته شده است و استانداردهای تازه صنعت خودروسازی را معین می نماید. Drive Pilot از معماری بسیار پیچیده خودرو مبتنی بر تعداد زیادی سنسور است که امکان رانندگی راحت و ایمن اتوماتیک مشروط. گواهینامه به وسیله مقامات در کالیفرنیا و نوادا یک بار دیگر تأیید می نماید که افزونه روشی ایمن و در نتیجه روشی صحیح است.

اگر در دنیای فناوری های اتوماتیک و خودران تازه کار هستید، به اختصار معنی همه آن چه در این متن خوانده اید را می توان این طور بیان نمود: اگر سوار S-Class 2024 یا EQS 2024 مجهز به Drive Pilot هستید، می توانید دست های خود را از روی فرمان بردارید و به ترافیک فکر نکنید و روی فعالیت های دیگر، از جمله برنامه های کاربردی در نمایشگر مرکزی خودرو تمرکز کنید. این امر در بخش های خاصی از آزادراه با سرعت حداکثر 65 کیلومتر در ساعت امکان پذیر خواهد بود. با این حال، راننده باید در هر زمان آماده باشد تا کنترل کامل خودرو را در دست بگیرد.

مرسدس در آینده می خواهد سیستم خود را بهبود بخشد به طوریکه بتواند با سرعت 130 کیلومتر در ساعت نیز کار کند. شرکت هایی مانند انویدیا (Nvidia) و لومینار (Luminar) به سازنده خودرو یاری می نمایند و قطعات مختلفی را برای Drive Pilot ارائه می نمایند. در تازهترین خبر در این باره اعلام شده که مرسدس می خواهد دسترسی به سیستم را به سایر آمریکا و دیگر منطقه ها در سراسر دنیا توسعه دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس، اولین خودروی خودران مرسدس بنز وارد میدان شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، اولین خودروی خودران مرسدس بنز وارد میدان شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید