علم و تکنولوژی

مقایسه گلکسی A24 با ردمی نوت 12 4G؛ مالی های 4G اما مجذوب کننده

در این مطلب به مقایسه دو گوشی مالی گلکسی A24 با ردمی نوت 12 4G می پردازیم که جز محبوب ترین گوشی های هوشمند بازار به حساب می آیند. البته این دو گوشی به خاطر مالی بودن، خیلی قدرتمند نیستند و به کسانی پیشنهاد می شوند که کار سنگینی با گوشی ندارند. با این حال یک...

16 مهر 1402

نخستین مجموعه گردشگری سلامت مازندران به بهره برداری رسید

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، نخستین مجموعه گردشگری سلامت مازندران به بهره برداری رسید.

13 مهر 1402

صفر تا صد سفر به آفریقای جنوبی با خبرنگاران

باعث افتخار است که خبرنگاران را برای سفر به آفریقای جنوبی و تماشا زیبایی های منحصربه فرد این کشور انتخاب نموده اید. امیدواریم در روزهای منتهی به سفر تمامی کارهایتان را انجام داده و با ذهنی آرام راهی کشور متفاوت آفریقای جنوبی شوید. در اینجا نکاتی که ضروری...

6 مهر 1402

این هاچ بک ژاپنی از آینده آمده است!، عکس

گجت نیوز نوشت: نیسان کانسپت هاچ بک برقی اسپرت 23-20 را معرفی کرد. این خودرو مفهومی تاثیرگرفته از فرمول E آینده محصولات الکتریکی این شرکت را به نمایش می گذارد.

5 مهر 1402

استارفیلد برای کسی که با نقش آفرینی های بتسدا آشنایی ندارد چه چیزی دارد؟

بازی استارفیلد (Starfield) یکی از عناوین به شدت مورد انتظار در سال 2023 میلادی بود و چندی پیش عرضه شد. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی در دیدگاه منتقدان پیدا کند و در زمینه فروش نیز بسیار خوب عمل کند. حتی چندی پیش اعلام شد که این بازی بیش از 6 میلیون نفر کاربر...

30 شهریور 1402

آشنایی با انواع سوکت پردازنده مادربرد؛ برترین ها را انتخاب کنید!

اگر تصمیم گرفته اید مادربرد یا پردازنده (CPU) مناسبی را برای سیستم کامپیوتر خود بخرید، احتمالا با اسامی و عبارت هایی تحت عنوان سوکت پردازنده روبرو شده اید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل انواع سوکت های پردازنده را به زبان بسیار ساده شرح دهیم تا بدون...

28 شهریور 1402

ظاهر شدن نور در آسمان پیش از زلزله مرگبار، عکس

همشهری آنلاین نوشت: ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی، نورهای مرموز در آسمان مراکش پیش از زلزله بزرگ هفته گذشته را نشان می دهد. دانشمندان هنوز نمی توانند صحت آن ها را تایید نمایند، اما نظرات متفاوتی درباره دلیل این پدیده وجود دارد.

25 شهریور 1402

تحولات بازار تجارت الکترونیک و تأثیر آن بر ارسال بسته به کانادا

امروزه تجارت الکترونیک بر فروش خدمات نیز متمرکز است. این امر باعث افزایش حجم ارسال بسته به کانادا شده است.

22 شهریور 1402

اپل احتمالاً همین هفته فراوری آیفون مینی را به طور کامل متوقف می نماید

به نظر می رسد اپل پس از رویداد Wonderlust در روز سه شنبه، فراوری آیفون مینی را به طور کامل متوقف می نماید.

21 شهریور 1402

تنهایی انسان در عصر هوش مصنوعی، تماشاگران ما از نمایش شگفت زده می شوند، تبلیغات گران است و ما پول نداریم

کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی نماید نمایشی است در باره تنهایی انسان مدرن در زمانه هوش مصنوعی؛ زمانی که با یاری فضای مجازی ارتباط آسان تر شده، اما انسان بیشتر از هروقتی احساس تنهایی می نماید.

8 شهریور 1402

سلاطین فروش اقساطی

خبرنگاران- خرید اقساطی گزینه ای است که ایرانی ها به شکل سنتی نسبت به آن گارد دارند، اما انگار هر چقدر جلو می رویم این روند درحال تغییر است.

3 شهریور 1402

با اسکن چشم هفت سال زودتر این بیماری را تشخیص بدهید

محققان آموزشگاه عصب شناسی آمریکا، کالج دانشگاهی لندن و بیمارستان چشم مورفیلدز در بزرگ ترین مطالعه ای که پیرامون رابطه عنبیه چشم و بیماری پارکینسون صورت گرفته است، دریافته اند که با استفاده از داده های اسکن چشم و یادگیری ماشینی نشانه های این بیماری...

2 شهریور 1402

چطور کاخی به این عظمت در آسمان ساخته شد؟، عکس

ایسنا نوشت: پژوهشگران چینی در مقاله جدیدی، طراحی ایستگاه فضایی تیانگونگ (کاخ آسمانی)، ویژگی های فنی ایستگاه و کاربرد آن در آینده را توضیح داده اند و معتقدند که این ایستگاه فضایی از بعضی جنبه ها می تواند بر ایستگاه فضایی بین المللی فزونی داشته باشد.

31 مرداد 1402

بیش از 250 عنوان کتاب صوتی تا انتها سال 1402 فراوری می گردد

به گزارش خبرنگاران ؛ شرکت فرهنگ فیلم در دوره تازه فعالیت های خود قرار است از آثار و کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب های صوتی فراوری و عرضه کند.

30 مرداد 1402

چطور واقعاً احساس شادی کنیم؛ 4 عادت روزانه افراد شاد

بر اساس گزارش دنیای شادی در سال 2023، فنلاند شادترین کشور دنیا است. اما کارشناسان معتقدند صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید راه هایی برای شادتر زندگی کردن وجود دارد.

29 مرداد 1402

خودروی تازه بی ام و ضدگلوله است!، عکس

گجت نیوز نوشت: بی ام و از نسخه ضدگلوله i7 و سری 7 بنزین سوز پرده برداشت. آی 7 زرهی در برابر سلاح گرم و مواد منفجره مقاوم و از انواع امکانات برخوردار است.

21 مرداد 1402

ارتباط ما با قطب های فرهنگی دنیا معاصر نامتقارن است

سرویس ادبیات خبرنگاران(ابینا): شاید بارها با این جمله کوتاه روبرو شده باشیم که ادبیات پویاست. در سال ها و دهه های گذشته با پیشرفت فناوری، توسعه صنعت چاپ، توسعه آموزش و یادگیری زبان های دوم و سوم پرکاربرد در سطح دنیا، اینترنت و پلتفرم ها، کتاب های صوتی...

20 مرداد 1402

معرفی 10 ابزار و کیت تمیزکننده گجت و وسایل کامپیوتری10 ابزار و کیت تمیز کننده گجت و وسایل کامپیوتری

در این مطلب به معرفی 10 ابزار و کیت تمیزکننده گجت و وسایل کامپیوتری می پردازیم که می توانید با استفاده از آن ها، بدون نگرانی لوازم کامپیوتری خود را تمیز کنید.

12 مرداد 1402

نگاه به 10 میلیارد سال قبل، اولین شاهکار اقلیدس منتشر شد، عکس

دیجیاتو نوشت: پس از رسیدن تلسکوپ فضایی اقلیدس به مقصد خود در نقطه لاگرانژی L2، حالا سازمان فضایی اروپا اعلام کرده که اولین تصاویر آزمایشی از طریق این رصدخانه مهم به ثبت رسیده است. در ادامه مطلب با هم این تصاویر را می بینیم.

11 مرداد 1402

احتمال فروپاشی یک جریان اقیانوسی حیاتی

محققان می گویند اگر روند فراوری آلودگی و افزایش دمای زمین ادامه داشته باشد، بخشی از جریان های اقیانوسی احتمالاً تا چند دهه دیگر از بین می روند و فاجعه ای در آب وهوای زمین رقم خواهد خورد که روی زندگی تک تک افراد دنیا تأثیر خواهد گذاشت.

8 مرداد 1402
تعداد: (315)