اخبار سیاسی

آذربایجان: عفو جنگجویان ارمنی قره باغ اگر سلاح به زمین بگذارند

یکی از مشاوران ریاست جمهوری آذربایجان به رویترز گفت که باکو در نظر دارد برای جنگجویان ارمنی قره باغ کوهستانی که سلاح های خود را تسلیم نمایند عفو در نظر بگیرد. با این حال بعضی از واحد های نظامی این منطقه گفته اند که به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

31 شهریور 1402

سرانه فرهنگی در شهر های نو را مجدانه تر پیگیری می کنیم، توافق نامه ای با ارشاد نداریم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه (29 شهریورماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش های آنان پاسخ داد.

29 شهریور 1402

سن امید به زندگی در ایران و کشورهای منطقه

آنالیز نرخ امید به زندگی در ایران و کشورهای منطقه نشان می دهد این یک روند عمومی بوده و تقریباً تمام مردم کشورهای منطقه امید به زندگی بالایی دارند.

13 شهریور 1402

تولید مسکن سهم 30 درصدی در کاهش تورم داشته است؟

یک کارشناس در واکنش به اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی درباره سهم 30 درصد تولید مسکن در کاهش تورم، گفته است: این حرف، مستدل و منطقی نیست؛ ما با افزایش تولید مسکن نداشتیم و حتی سازندگان در حال خروج از بازار مسکن هستند.

6 شهریور 1402

کاردار ایران در لندن: حیاتی ترین عذرخواهی رسمی باید از مردم ایران انجام گردد

ایسنا نوشت: کاردار ایران در لندن با اشاره به اعتراف وزیر خارجه پیشین انگلیس درباره نقش رهبری این کشور در کودتای 1953 (28 مرداد 1332) گفت حیاتی ترین عذرخواهی رسمی باید از مردم ایران انجام گردد که پس از 70 سال هنوز انجام نشده است.

25 مرداد 1402

دغدغه تأمین نیروی کار در برخی از استان ها به نقطه بحرانی رسید

در تیر ماه 1402 سامانه جست وجوی شغلی رونمایی شد. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جست وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه های جست وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی ها و در نهایت رشد نرخ...

22 مرداد 1402

نامه خاندوزی به بذرپاش؛ شبکه ریلی، بیمه شخص ثالث ندارند

احسان خاندوزی- وزیر امور مالی و دارایی و رئیس مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی- در نامه ای به مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی- ضمن هشدار درباره عواقب قصور دارندگان وسایل نقلیه ریلی در اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث و اخذ پوشش های مصرح قانونی و اجباری...

22 مرداد 1402

تقدیر وزیر ورزش و رئیس فدراسیون سریلانکا از دولت و فدراسیون ووشو ایران

وزیر ورزش سریلانکا و رئیس فدراسیون ووشو از دولت ایران و فدراسیون کشورمان به علت به حمایت های اجرا شده در راستای یاری به ووشوی سریلانکا تقدیر و تشکر کردند.

17 مرداد 1402

گورکن گرسنه گنج قرن سومی را پیدا کرد

باستان شناسان می گویند به لطف کوشش های یک گورکن که در جستجوی غذا بوده، گنجینه ای شامل حدود 200 سکه مربوط به دوران روم باستان در شمال غربی اسپانیا کشف شده است.

14 مرداد 1402

موقعیت یابی برند و مشتری وفادار

در بازار شدیدا رقابتی امروز شما نمی توانید انتظار سود خوبی داشته باشید مگر اینکه مشتریان در خصوص شما فکر نمایند. اگرچه هیچ چیز مانند بازاریابی منفی وجود ندارد اما هنوز باید کاری کنید که مردم در خصوص شما فکر نمایند. این تفکر می تواند از هر چیزی نشات بگیرد....

21 تیر 1402

پرونده استرداد اشیا در دستور کار، برپایی نمایشگاهی از آثار برگشتی

علی دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود درباره رونمایی از سنگ نگاره ساسانی استرداد شده به ایران نوشت: برابر آمار حدود 35 نقش برجسته ساسانی ثبت شده داریم که دو اثر آن هم اکنون در سایر کشورهایی که زمانی تحت امپراتوری ایران بزرگ بودند هستند...

20 تیر 1402

اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان اکو در ایران

به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از پیامرسان های بومی در مورد برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: این هفته ان شالله میزبان اجلاس وزاری ارتباطات وفناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو خواهیم بود.

17 تیر 1402

معاونان وزیر ارتباطات در مسکو با طرف روسی نقشه راه نوشتند!

مهر نوشت: معاونان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و روسیه نقشه راه توسعه روابط و تعاملات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرور و بررسی کردند.

7 تیر 1402

ازدواج بدون عروسی

هم میهن نوشت: فرشید 30 ساله است و نامزدش 25 ساله. آن ها بیشتر از دو سال است عقد نموده اند، اما هنوز نتوانسته اند جشن عروسی بگیرند تا زندگی مشترک شان را آغاز نمایند. فرشید این روز ها که دنبال گرفتن مراسم عروسی اند، از مخارج خود می گوید؛ مخارجی که به گفته او...

3 تیر 1402

وزیر خارجه چین: روابط پکن و واشنگتن در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است

وزیر خارجه چین پس از ملاقات امروز با همتای آمریکایی اش در پکن گفت که روابط دو کشور در پایین ترین سطح خود از سال 1979 است.

30 خرداد 1402

نگاهی به رمز ارز Laqira Protocol (LQR): زیست بوم کاربردی بلاکچین

Laqira protocol یکی از پلتفرم های مبتنی بر بلاکچین است که با هدف پوشش چندین خدمت ارز دیجیتال و بلاکچین آن بنا نهاده شده است . در این مقاله به ساختار و چگونگی عملکرد لاکیرا پروتکل نگاهی می اندازیم.

28 خرداد 1402

ملاقات سفیر نو فیلیپین در ایران با امیر عبداللهیان

سفیر نو فیلیپین در تهران با وزیر امور خارجه ملاقات و رایزنی کرد.

21 خرداد 1402

ببینید ، تهران، رکورددار فرونشست زمین در دنیا

فرونشست زمین مانند زلزله خاموشی است که تهران را تهدید می نماید. طبق آخرین آمار، تهران رکورد دار فرونشست زمین در دنیا است و این موضوع به حالت بحرانی جدی در آمده است.

6 خرداد 1402

گوشت مرغ چگونه گران شد؟ ، شرایط فراوری گوشت مرغ در مرغداری ها

راستی چه رازی است در پشت صحنه بازار مرغ و افزایش قیمت آن؟ بهتر است به جای اینکه دنبال کشف این معما روی تابلوی مرغ فروشی ها باشیم، سراغ مرغداری ها برویم و ببینیم وضع فراوری گوشت مرغ چگونه است؟

4 خرداد 1402

انگلیس قصد اعزام چتربازانش به سودان را داشت

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش نشریه تلگراف انگلیس، سربازان هوابرد این کشور در زمان بحران سودان در پی دریافت چراغ سبز ریشی سوناک تنها چند ساعت با اجرای عملیاتی که به عنوان اولین عملیات یک گردان از چتربازان انگلیسی در حدود 70 سال گذشته مطرح بود، فاصله داشتند.

25 اردیبهشت 1402
تعداد: (245)