گورکن گرسنه گنج قرن سومی را پیدا کرد

به گزارش پیوند تجارت، باستان شناسان می گویند به لطف کوشش های یک گورکن که در جستجوی غذا بوده، گنجینه ای شامل حدود 200 سکه مربوط به دوران روم باستان در شمال غربی اسپانیا کشف شده است.

گورکن گرسنه گنج قرن سومی را پیدا کرد

به گزارش یورونیوز، این سکه ها که به عنوان یافته ای استثنائی توصیف شده اند در غار لا کونستا در برسیو در منطقه خودمختار آستوریاس اسپانیا پیدا شده است.

محققان می گویند گودال منتهی به محل سکه ها احتمالا به وسیله یک گورکن در ژانویه سال گذشته حفر شده است. در این زمان طوفان برف شدیدی شمال غرب اسپانیا را در بر گرفت و بسیاری از موجودات برای برطرف گرسنگی و یافتن انواع کرم ها و حشرات آغاز به کندن زمین کردند. این پستاندار بدشانس، اما تنها تعدادی فلز گرد غیرقابل خوردن کشف نموده بود که بعدا به وسیله یک فرد محلی مشاهده و شناسایی شد.

باستان شناسان می گویند در دهانه گودال و لابلای شن هایی که حاصل حفاری گورکن بود تعدادی از سکه ها را پیدا نموده اند و در داخل حفره نیز به تعداد بیشتری از آن سکه ها برخورده اند.

باستان شناسان می گویند بیشتر این سکه ها مربوط به بازه زمانی اواخر امپراتوری روم (بین قرن سوم و پنجم میلادی) در منطقه ها شمال و شرق مدیترانه شامل انطاکیه و قسطنطنیه و تسالونیکی هستند. بنا به گفته آنان: تعداد سکه های کشف شده و بعلاوه موضوع مجذوب نماینده انتقال قدرت در سده ابتدایی قرون وسطا، گنجینه کشف شده در برسیو را به یافته ای استثنائی تبدیل نموده است.

پژوهشگران تصور می نمایند که این 209 سکه احتمالا به وسیله افرادی به علت بی ثباتی سیاسی به وقوع پیوسته در قرن پنجم میلادی به این ناحیه منتقل شده اند. در این زمان سوبی ها، شاخه ای از مردمان قوم ژرمن، به ناحیه شمال غربی شبه جزیره ایبری هجوم آوردند.

گورکن های موسوم به رودک، نوعی گورکن های بومی آسیا و اروپا هستند که جثه ای به مقدار یک سگ میانه دارند. این موجودات با بهره گیری از چنگال پا و آرواره های قدرتمند خود، از مهارت زیادی در حفر لانه های زیرزمینی برخوردار هستند. این گورکن ها روز ها در لانه به سر می برند و شب ها به یافتن گیاهان مغذی و شکار طعمه های کوچک می پردازند.

جزئیات یافته شدن گنجینه به وسیله گورکن به تازگی به وسیله دانشگاه ایالتی مادرید منتشر شده است.

منبع: فرارو

به "گورکن گرسنه گنج قرن سومی را پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورکن گرسنه گنج قرن سومی را پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید