طرز تهیه شیر خرما داغ مخصوص برای مهمانی افطار

به گزارش پیوند تجارت، هندی ها بودند که برای اولین بار، از ترکیب شیر و خرما معجونی ساختند که انرژی را به بدن خسته شان برمی گرداند؛ پس شاید بتوانیم آنها را خالقان طرز تهیه شیر خرما بدانیم. هفت هزار سال از زمانی که در شرق آسیا، شیر و خرما به عنوان یک نوشیدنی انرژی بخش معرفی گردید گذشته و امروز متخصصان تردیدی ندارند که ترکیب این دو ماده، می تواند بخش زیادی از احتیاج روزانه آدم ها به مواد غذایی را رفع کند و بعد از ساعت ها کار سخت، به عضلات و استخوان هایشان نیرو دهد.

طرز تهیه شیر خرما داغ مخصوص برای مهمانی افطار

اگر هنوز هم در خصوص جایگزین کردن این معجون با نوشیدنی های انرژی زا تردید دارید، ادامه این مطلب را بخوانید. ما همه دلایل مصرف و طرز تهیه شیر خرما را با شما درمیان می گذاریم.

مواد لازم برای تهیه شیر خرما

  • روغن جامد 2 قاشق غذاخوری
  • هل سبز 4 عدد
  • رشته پلویی خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • پسته ریز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • بادام 2 قاشق غذاخوری
  • کشمش 1 قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب کاله خرید آنلاین دو و نیم فنجان
  • شکر قهوه ای یک چهارم فنجان
  • خرمای خشک 5 عدد
  • زعفران دم نموده نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه شیر خرما

مرحله اول

برای تهیه این نوشیدنی باید خرما را از شب قبل خیس کنید. بنابراین یک شب زودتر داخل یک کاسه اندازهی آب بریزید و خرماها را داخل آن خیس کنید.

مرحله دوم

روغن جامد را داخل یک تابه گود بریزید و با حرارت میانه ذوب کنید. هل ها را کمی فشار دهید تا داخل آن باز گردد. تخم آن را جدا نموده و داخل روغن بریزید. حدود 10 تا 15 ثانیه صبر کنید تا عطر ان فضا را بگیرد. رشته پلویی را خرد کنید و به مواد اضافه کنید. حدود 5 تا 7 دقیقه رشته ها را تفت دهید. مواظب باشید حرارت باید به اندازه ای باشد که رشته ها نسوزند و تیره نشوند.

مرحله سوم

کشمش و مغزها را اضافه کنید و حدود 30 ثانیه تفت دهید. شیر را اضافه کنید و پشت بند آن شکر را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و تا زمانی که شیر به جوش آید و کمی غلیظ گردد و رشته ها پخته شوند، مواد را از روی حرارت برندارید.

مرحله چهارم

هر عدد خرما را به 5 قسمت تقسیم کنید و همراه زعفران به شیر اضافه کنید. اجازه دهید تا زعفران به شیر رنگ دهد. سپس نوشیدنی را هم بزنید و داخل فنجان سرو کنید. نوش جان!

چرا باید هر هفته شیر خرما بخوریم؟

استخوان هایتان را محکم می نماید: واضح است که شیر برترین منبع برای کلسیم است و مصرف آن، برترین راه برای تامین اندازه زیادی از کلسیم مورد احتیاج بدن است. خرما به تنهایی حاوی عناصر کلسیم و منیزیم است که مصرف آن به صورت ترکیب شیر خرما به دلیل وجود منیزیم، باعث جذب بهتر کلسیم موجود در شیر و خرما می گردد.

انرژی را به بدنتان برمی گرداند: برترین زمان خوردن این نوشیدنی، موقع صبحانه است. بعلاوه می توانید به عنوان میان وعده و جایگزین تنقلات مضر از آن بهره ببرید. کالری موجود در شیر خرما بسیار زیاد است و با خوردن آن، انرژی مورد احتیاج فعالیت های روزانه تان را تا اندازه زیادی به دست می آورید. بعلاوه نوشیدن شیرخرما به بالا رفتن بنیه و استقامت بدن ما یاری می نماید.

پوستتان را جوان می نماید: خرما حاوی اندازه قابل توجهی ویتامین C، فلاونوئید و آنتی اکسیدان است. شیر هم اندازه زیادی آنتی اکسیدان دارد. از این رو مصرف ترکیب شیر و خرما می تواند از ایجاد پیری زودرس و چروک پوست صورت جلوگیری کند. بعلاوه مصرف مداوم این ترکیب، برای پیش گیری و درمان بیماری های پوستی مثل جای آکنه و جوش، بسیار مفید است.

اعصابتان را ترمیم می نماید: شیر خرما حاوی ویتامین های گروه B است. ویتامین های B باعث فعال شدن سلول های عصبی می گردد و از بروز بیماری های عصبی جلوگیری می نماید.

موهایتان را تقویت می نماید: خرما سرشار از انواع ویتامین ها ازجمله ویتامین B5 است. وجود این ویتامین برای داشتن موی سالم و حفظ آن لازم است. کمبود این ویتامین باعث ریزش مو و ایجاد موهای خشک و شکننده می گردد. بعلاوه از روغن هسته خرما برای افزایش رشد موی سر استفاده می گردد.

نمی گذارد کم خونی بگیرید: خرما منبع غنی آهن است، شیر هم حاوی اندازهی آهن است. باید دانست که مغز استخوان برای فراوری هموگلوبین سالم، احتیاج به آهن دارد. هموگلوبین، وظیفه رساندن اکسیژن به تمام بدن را برعهده دارد. اگر تعداد هموگلوبین خون کم باشد، قسمت های مختلف بدن شما، به اندازه لازم اکسیژن برای عملکرد مناسب خود به دست نمی آورند، در نتیجه باعث اخلال کارکرد در قسمت های مختلف بدن می گردد. مصرف شیرخرما باعث می گردد تا حدود زیادی کم خونی ناشی از فقر آهن رفع گردد.

به چشم هایتان سو می دهد: شیر و خرما هر دو دارای مقادیری ویتامین A هستند. ویتامین A برای تقویت بینایی بسیار مفید است و باعث جلوگیری از بیماری هایی مثل شب کوری، آب مروارید و آب سیاه می گردد. بنابراین با مصرف روزانه نوشیدنی شیرخرما می توان به اندازه زیادی ویتامین A مورد احتیاج بدن را تامین کرد.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیر خرما داغ مخصوص برای مهمانی افطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیر خرما داغ مخصوص برای مهمانی افطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید