دهکده جهانی کجاست؟

به گزارش پیوند تجارت، یکی از اصطلاحاتی که در سال های اخیر شاید زیاد به گوشمان خورده، دهکده جهانی ست. چیزی هم که در ادامه می خوانید، خیلی بی ربط به آن نیست. در دبی چند سالی می گردد ایده نزدیک کردن ملل و فرهنگ های مختلف، به معنای واقعی کلمه دارد اجرا می گردد. در محلی به نام دهکده جهانی دبی یا Global Village، غرفه هایی از کشورها و قاره های مختلف دورهم آمده اند و این مکان به یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات دبی تبدیل شده. البته این تنها اتفاقی نیست که در این مکان پر جنب و جوش می گذرد. در این مطلب از زمان و مکانی که می توان به دهکده رفت و تاریخچه و تفریحات گوناگونش گفته ایم.

دهکده جهانی کجاست؟

مکان و تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی با 20 دقیقه فاصله از مرکز شهر دبی قرار گرفته که از بزرگراه بن زاید می توان به آنجا رفت. مکانی به وسعت 1.6 میلیون مترمربع، از مراکز سرگرمیی دبی، و مناسب برای همه اعضای خانواده. آغاز کار دهکده جهانی دبی به سال 1997 بر می گردد. زمانیکه تنها چند غرفه در نزدیک شهرداری دبی دور هم جمع بودند. اما امروزه به یکی از مکان های سرگرمیی دبی تبدیل شده و سالانه میلیون ها جهانگرد و مسافر به این مکان سرگرمیی می آیند تا چند ساعتی را خوش باشند.

راهنمای سفر به دبی

در دهکده جهانی وقتتان اینگونه می گذرد

در جایی به بزرگی دهکده جهانی دبی، بخش های مختلف و اتفاقات هیجان انگیز و جالبی در جریان است.

نمایش و جشنواره ها

بالای 40 هزار نمایش در هر دوره در دهکده جهانی برپاست. با هر سن و سالی که باشید، سرگرمی و نمایش زنده طبق سلیقه شما در اینجا پیدا می گردد. از شو و نمایش هایی مخصوص بچه ها با شخصیت های معروف و مورد علاقه شان، تا آتش بازی هایی که آسمان شب دبی را روشن می نمایند. شوهای ویژه ای هم در سکوی اصلی به وسیله هنرمندانی در سطح جهانی در حال انجام خواهند بود.

غرفه ها

بیش از 70 فرهنگ مختلف و متنوع، در یکی از غرفه های دهکده جهانی دبی حاضرند. هرکدام نماینده فرهنگ و ملیت به خصوصی ست و محصولات، صنایع دستی، و غذاهایشان را به نمایش گذاشته اند. چشمتان به کشورهایی مانند آفریقا و ژاپن، تا هند و چین و ترکیه خواهد خورد و سفری مختصر و مفید به دور جهان خواهید داشت. در اینجا قدم بزنید، با ملل مختلف آشنا شوید، و غذای جدیدی را امتحان کنید. ایران هم در دهکده جهانی غرفه ای با تزئیاتی شبیه به تخت جمشید دارد و سوغات های معروفش، مثل زعفران و فرش و گز، خودنمایی می نمایند.

خوردنی ها

احتمالش وجود دارد که در دهکده جهانی با بیش از 200 رستوران، کافه، و غذای خیابانی، در انتخاب اینکه چی بخورید سردرگم شوید. اگر اهل غذاها و نوشیدنی های هندی هستید، حتما سری به بازار Indian Chaat بزنید. در بازار شناور یا Floating Market، می توانید غذاهای گریل تند و غذاهای دریایی از تایلند و کره و میانمار را بچشید، یا به سراغ دسر و شیرینی های خوشمزه فیلیپین و اندونزی بروید. در دهکده جهانی دبی قسمت دیگری وجود دارد که به خیابان شادی یا Happiness Street معروف است؛ جایی که فست فود، پیتزا، و انواع سیب زمینی، خوشحالی و لذت را در دلتان می کارد.

کارناوال یا شهربازی

در این قسمت دهکده جهانی، 160 سواری، بازی، و سرگرمی پیدا می گردد که 3 تا 4 ساعتی سرتان را گرم خواهد نمود. جذابیت های اینجا، محدود به اعضای کوچک و بچه های خانواده نیست و بزرگ ترها هم می توانند یکی از سواری های مهیج را امتحان نمایند.

قیمت بلیط دهکده جهانی دبی

قیمت بلیط ورودی برای هر نفر در دهکده جهانی، 15 درهم است. البته بچه ها زیر 3 سال و افراد بالای 65 سال، بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان می توانند وارد شوند.

چطور به دهکده جهانی برویم؟

خودروی شخصی: دهکده جهانی دبی با خودرو، از خروجی 37 در بزرگراه شیخ محمد بن زاید در دسترس است.

تاکسی: از سرویس های اینترنتی کرایه تاکسی که در دبی فعالیت می نمایند، مثل اوبر و RTA، برای رفت و برگشت به دهکده می توان استفاده کرد.

اتوبوس: برای ارزان تر بودن، اتوبوس گزینه مناسبی به نظر می رسد. در فصل برگزاری دهکده جهانی، 4 مسیر اتوبوس از جاهای اصلی شهر دبی شما را به مقصدتان می رسانند. بعضی از هتل های دبی هم گشت و برنامه دهکده را دارند.

با برترین هتل های دبی آشنا شوید

چه زمانی به دهکده جهانی برویم؟

دهکده جهانی دبی یکی از رویدادها و مکان های فصلی محسوب می گردد و همه روزه در سال، قابل گشتن نیست. طبق تقویم سال جاری و برنامه ای که اعلام شده، دوره 26ام دهکده جهانی از تاریخ 4 آبان 1400 (26 اکتبر 2021) تا 21 فروردین 1401 (10 آپریل 2022) قرار است برگزار گردد. اگر راهی دبی هستید و تاریخ سفرتان قابل تغییر، این تاریخ ها را هم در گوشه ذهنتان داشته باشید.

شما تجربه رفتن به دهکده جهانی دبی را دارید؟ نظر و تجربه تان را می توانید در اختیار خوانندگان بلاگ پیوند تجارت تریپ و مسافران آینده بگذارید.

منبع: اسنپ تریپ

به "دهکده جهانی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده جهانی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید