راهنمای سفر به جاکارتا در اندونزی

به گزارش پیوند تجارت، راهنمای مسافرتی به جاکارتا | Travel Guide To Jakarta

جاکارتا، مرکز کشور اندونزی و یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی این کشور به شمار می رود. این شهر بعد از بالی توریستی ترین شهر کشور اندونزی است و به دلیل بافت شهری آن که مطابق با الگوهای هلندی است و همینطور ماجراجویی هایی که می توانید در آن انجام دهید محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارا هست. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به جاکارتا خبرنگاران قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور اندونزی همراهی کنید.

راهنمای سفر به جاکارتا در اندونزی

موقعیت جغرافیایی شهر جاکارتا

شهر جاکارتا از لحاظ جغرافیایی در کنار خلیج جاکارتا و دریای جاوه، واقع شده است. عمده مساحت این شهر بر روی دشت های اندونزی است و ارتفاعات بسیاری دارد. مساحتی که این شهر در کشور در اندونزی دارا هست حدود 661 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2014 بدست آمده حدود 10 میلیون نفر بوده است.

مختصری از تاریخ جاکارتا

جاکارتا شهری قلعه ای و قدیمی است و در منطقه ای با تاریخ کهن واقع شده است. در بسیاری از کتب گفته شده که این منطقه محلی برای انسان های نخستین بوده است. در سده چهارم میلادی، دولتی هندو جاوه ای در جاکارتا فرمانروایی می کرده است. سابقه جاکارتا، به سبب واقع شدن در جزیره جاوه، با پیشینه این جزیره در آمیخته است. نام های قبلی که برای این شهر وجود داشته سوندا کلاپا، جایاکارتا و بعد باتاویا بوده است.

اطلاعات کلی شهر جاکارتا

زبان رسمی: اندونزیایی

واحد پول رسمی: روپیه (IDR)

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

کد کشور: +62

اختلاف ساعت: اندونزی حدود 3 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: 113
  • پلیس: 110
  • آمبولانس: 118-119

فرودگاه: فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا (چطور از فرودگاه جاکارتا اندونزی به مرکز شهر برویم؟)

آب و هوای شهر جاکارتا

تغییرات آب و هوایی در اندونزی بر خلاف کشورهای دیگر، بر اثر بارش باران است نه فشار یا دمای هوا. اندونی آب و هوای گرم و استوایی و رطوبت بسیار بالایی بین 70 تا 90 درصد دارد. اگر هوای بارونی را دوست دارید می توانید در فصل زمستان برنامه سفرتان به جارکاتا را تنظیم کنید، اما اگر می خواهید در در این جزیره های این شهر نسیم ملایمی بوزد و شرایط آب و هوایی ایده آلی برقرار باشد سعی کنید در بهار به این شهر سفر کنید.

هزینه اقامت در شهر جاکارتا

در شهر جاکارتا به دلیل این که حجم مسافر بالایی در آن هستند سعی کنید قبل از اینکه بخواهید به این شهر سفر کنید، هتل مورد نظرتان را رزرو نمایید. از بین هتل های زیادی که در این شهر وجود دارد سعی کنید مطابق با آن چه انتظار دارید و همینطور بودجه ای که دارید یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی پیوند تجارت در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به جاکارتا به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در جاکارتا

  • هتل مولیا سنایان | Hotel Mulia Senayan

هتل 5 ستاره پیشنهادی در شهر جاکارتا هتل مولیا سنایان است. این هتل در شهر جاکارتا به دلیل امکانات بسیار خوب و عالی که دارد جزء بهترین مکان های اقامتی در این شهر بین گردشگران به شمار می رود. از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل دکوراسیون های عالی اتاق ها، رستوران، استخر و … را شامل می گردد.

شماره تلفن: 0062215747777

وب سایت: www.themulia.com

آدرس: Jl. Asia Afrika No.40-70، Gelora، Tanah Abang، Kota Jakarta Pusat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10270، Indonesia

  • هتل پولمن جاکارتا | Pullman Jakarta Central Park

یکی دیگر از هتل های مجللی که می توانید در این شهر انتخاب کنید، هتل پولمن است. این هتل با فرودگاه جاکارتا تنها 25 دقیقه فاصله دارد و تمامی امکانات مورد نیاز مسافران را محیا کرده تا اقامتی عالی را در هنگام سفر به این شهر داشته باشید.

شماره تلفن: 00622129200088

آدرس: Jl. Podomoro Avenue، Tj. Duren Sel.، Grogol petamburan، Kota Jakarta Barat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 11470، Indonesia

  • هتل Holiday Inn Express Jakarta Pluit Citygate

اگر هم می خواهید در هزینه های مربوط به اقامتتان در شهر جاکارتا صرفه جویی کنید، می توانید هتل 3 ستاره هالیدی این اکسپرس را انتخاب کنید تا هم از امکانات خوبی بهره مند باشید و هم در سفرتان اقتصادی عمل کرده باشید.

شماره تلفن: 00622129602960

آدرس: Jl. Pluit Selatan Raya No.23، Penjaringan، Kota Jkt Utara، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 14440، Indonesia

هزینه خورد و خوراک در شهر جاکارتا

در کشور اندونزی هم مانند تایلند غذاهای خیابانی بسیار رواج دارد و می توانید قدم به قدم این شهر غذاهای متنوعی را میل کنید. ماسی گورنگ یکی از مشهورترین غذاهای این کشور و نوعی برنج سرخ شده یا نیمه پخته است که با گوشت مرغ و میگو، تخم مرغ، موسیر، تمبر هندی، فلفل تند و ادویه های مخصوص طبخ می گردد و از آنجا که بسیار لذیذ است به هر کجای کشور بروید می توانید یکی از آنها را سفارش بدهید.

در ادامه راهنمای سفر به جاکارتا به رستوران های بی نظیری که در شهر جاکارتا وجود دارد و همچنین هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 500 روپیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 2200 روپیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر جاکارتا به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 350 روپیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی 30 روپیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 116 روپیه بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر جاکارتا

  • رستوران Lara Djonggrang

در شهری مثل جاکارتا با این همه تنوع غذایی حیف است که در غذایی را در رستوران های این شهر میل نکنید، از همین رو رستوران لارا یکی از بهترین رستوران های این شهر است که به دلیل دکوراسیون عالی که دارد و همچنین غذاهای با کیفیت و متنوع اش بسیار مشهور شده است.

آدرس: Jl. Teuku Cik Ditiro No.4، Menteng، Kota Jakarta Pusat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10350، Indonesia

  • رستوران ساتو | Satoo

یکی دیگر از رستوران های بزرگی که در راهنمای سفر به جاکارتا می خواهیم به آن اشاره کنیم، رستوران ساتو است. این رستوران در هتل Shangri-La واقع شده است و یکی بهترین ها جهت تست انواع غذاهای اندونزی به شمار می رود.

آدرس: Jl. Karet Pasar Baru Timur 1 No.16-20، Tanah Abang، Kota Jakarta Pusat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta10250، Indonesia

هزینه حمل و نقل در شهر جاکارتا

هزینه بلیط تک سفره 3500 روپیه

هزینه بلیط ماهانه 200000 روپیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 7000 روپیه و به ازای هر یک کیلومتر 4000 روپیه به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 42000 روپیه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 8400 روپیه

جاذبه های گردشگری در جاکارتا

  • مسجد استقلال جاکارتا | Istiqlal Mosque

این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جنوب شرقی آسیاست که گنجایش 120 هزار نفر را در یک زمان دارد. طرح مسجد استقلال یکی از بزرگترین مساجد جهان هست که از زمان استقلال اندونزی شروع شد و به دلیل بزرگ بودن این بنا ساحتش حدود 17 سال به طول انجامید.

آدرس: Jl. Veteran I No.13-14، Gambir، Kota Jakarta Pusat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10110، Indonesia

  • هزار جزیره | Thousand Islands

زنجیره از جزایر در غرب خلیج جاکارتا وجود دارد که به هزار جزیره معروف است و دارای هتل هایی بر روی آب، سواحلی زیبا که دارای کافه هستند و همینطور مراکز تفریحی دریایی از که می توانید به طور کامل در آن لذت ببرید. البته انتخاب نام هزار جزیره استفاده از شیوه اغراق است و حدود 110 جزیره در این منطقه وجود دارد که تنهای 36 تا از آن ها برای عموم قابل استفاده است و 23 مورد از آنها در لیست جزایر خصوصی به شمار می رود.

آدرس: Unnamed Road، Kabupaten Kepulauan Seribu، Daerah Khusus Ibukota Jakarta، Indonesia

  • بافت قدیمی جاکارتا | Jakarta Old Town

همانطور که گفتیم یکی از دلایل جذابیت شهر جاکارتا بافت قدیمی آن است. این شهر به دلیل اینکه مدت ها تحت استعمار بوده کمی فرهنگ و سنن غربی در آن به جا مانده است که با قدم زدن در این منطقه می توانید با آنها آشنا شوید.

آدرس: Jl. Pekapuran 6 No.15، Tambora، Kota Jakarta Barat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 11210، Indonesia

  • شهر مینیاتوری تامان | Taman Mini Indonesia Indah

شهر مینیاتوری در جاکارتا یکی از بهترین جاذبه های این شهر است که پیشنهاد می کنیم حتما قبل از بازدید از بقیه جاذبه های این شهر از آن دیدن فرمایید. جهت بازدید از این شهر تنها تا ساعت 8 شب فرصت دارید.

آدرس: Area Tmii، Ceger، Cipayung، Kota Jakarta Timur، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 13820، Indonesia

  • بنای یادبود ملی | National Monument

این بنای بزرگ و باشکوه از نماد های اصلی این شهر است که در میدان زیبای مردکا (Merdeka) واقع شده است. این بنای 132 متری، به عنوان نماد و یادبودی برای احترام به درگیری اندونزیایی ها برای کسب استقلال و خودمختاری ساخته شد که در سراسر این کشور احترام خاصی دارد. جدا از معماری زیبای یادبود ملی، می توانید از دیدن منظره تمام شهر از بالای این برج لذت ببرید.

آدرس: Jl. Pelataran Merdeka، Gambir، Kota Jakarta Pusat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10110، Indonesia

  • سرزمین رویایی آنکول | Ancol Dreamland

این پارک بزرگ، مجموعه ای از چند مکان تفریحی است که شامل جهانی فانتزی، جهانی آبی با آکواریوم بزرگ و پارک اقیانوس و … می گردد. جذابترین تفریح ها را می توانید در هر سنی که هستید در سرزمین رویایی آنکول انجام دهید.

آدرس: Pantai Indah، Pademangan، Kota Jkt Utara، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 14430، Indonesia

مراکز خرید جاکارتا در اندونزی

  • مرکز خرید کوتا کازابلانکا | Kota Kasablanka

آدرس: Jl. Menteng Pulo 1 No.1، Tebet، Kota Jakarta Selatan، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12960، Indonesia

  • مرکز خرید سنایان سیتی | Senayan City

آدرس: Senayan City، Jl. Asia Afrika No.19، Tanah Abang، Central Jakarta City، Special Capital Region of Jakarta 10270، Indonesia

  • بازار بزرگ اندونزی | Grand Indonesia Mall

آدرس: Jl. Teluk Betung No.43E، Tanah Abang، Kota Jakarta Pusat، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10230، Indonesia

  • بازار پوندوک ایندا | Pondok Indah Mall

آدرس: Jl. Metro Pondok Indah No.6، Pd. Pinang، Kby. Lama، Kota Jakarta Selatan، Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12310، Indonesia

بایدها و نبایدها در شهر جاکارتا

  • در اندونزی هر مبلغی که به شما اعلام کردند سریعا پرداخت نکنید. چانه بزنید و تخفیف بگیرید. اگر در این کار مهارت داشته باشید، خواهید دید که قیمت ها از آنچه که روی کالاها نوشته شده، مقرون به صرفه تر هستند!
  • سعی کنید تا جایی که می توانید غذاهای خیابانی را در این شهر امتحان کنید، زیرا هم می توانید حجم غذایی بالاتری میل کنید و هم هزینه کمتری پرداخت کنید.
  • حتی الامکان از اتوبوس در این شهر برای سفرهای جزیره ای خودتون استفاده کنید.
  • سعی کنید هر گونه داروی ضروری که باید مصرف کنید همراه خودتان ببرید زیرا ممکن است که نتوانید به راحتی داروی مورد نیازتان را پیدا کنید.
  • اگر نمی خواهید با تور سفر کنید می توانید استفاده از سایت کوچ سرفینگ (com) با یکی از محلی های جزیره بالی ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید زمانی که به جزیره می روید او همراه و راهنمای شما در این شهر باشد.
  • از لحاظ امنیت این جزیره در شرایط خوبی واقع شده است اما جوانب را سعی کنید حتما رعایت فرمایید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم برای ویزا کشور اندوزی می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به جاکارتا در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جاکارتا در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید