دغدغه تأمین نیروی کار در برخی از استان ها به نقطه بحرانی رسید

به گزارش پیوند تجارت، در تیر ماه 1402 سامانه جست وجوی شغلی رونمایی شد. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جست وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه های جست وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذی نفعان نموده است.

دغدغه تأمین نیروی کار در برخی از استان ها به نقطه بحرانی رسید

به گزارش تسنیم، در این سامانه کاریابی ها، کارفرمایان و کارجویان می توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره مند شوند، بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می گردد و سیاست گذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازار کار را در پی خواهد داشت.

به گفتۀ معاون اشتغال وزارت کار، محمود کریمی بیرانوند، سامانه جست وجوی شغل مهم ترین دستاورد دولت سیزدهم در کاهش دغدغه اشتغال و کیفی سازی شغل است، وی دراین باره می گوید: این سامانه همه مسائل کاریابی، افراد جویای کار و شغل و کارفرمایان را شفاف سازی می نماید.

وی با بیان این که حداکثر تا 2 ماه آینده با تکمیل سامانه جست وجوی کار تمام بررسی شغل های کشور در این سامانه قابل ارائه و اطلاع رسانی است، گفت: کارجویان و کارفرمایان در این سامانه نقش محوری دارند، کارنامه کارجویان را خواهیم داشت، کارفرمایان نیز احتیاجمندی های خودشان را اعلام می نمایند.

کریمی با بیان این که وزارت علوم و دستگاه های آموزشی و مهارتی می توانند از این بررسی بیشترین استفاده را در هدف گذاری داشته باشند، گفت: کاریابی ها نیز می توانند در این سامانه به فعالیت های خود عمق ببخشند.

چندی پیش نیز محمود کریمی بیرانوند، از راه اندازی نظام جامع اطلاع رسانی بازار کار تا شهریورماه سال جاری اطلاع داد و بیان کرد: با راه اندازی نظام جامع اطلاع رسانی بازار کار، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می گردد.

دغدغه تأمین نیروی کار از سوی کارفرمایان در برخی از استان های کشور به نقطه بحرانی رسید

امید ملک؛ مدیرکل دفتر راهنمایی نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با ابراز این که اکنون دغدغه های کارفرمایان از کمبود منابع و سرمایه در گردش به تأمین نیروی کار رسیده است، گفت: اطلاعات کارفرمایان و کارجویان در سامانه می تواند به حل مسائل کیفی و کمّی اشتغال کشور یاری کند.

امید ملک با بیان این که هزینه کارفرمایان در استفاده از سامانه جست وجوی کار به صفر می رسد، اضافه نمود: در دو ماه گذشته 76هزار نفر به سامانه جویای کار مراجعه کردند، 28هزار کارجو درخواست کار کردند و فرصت شغلی برای حدود 14 هزار نفر ایجاد شده است.

وی با تأکید بر این که واحد های کاریابی ها در استان ها باید به وسیله این سامانه پای کار بیایند، ادامه داد: در این سامانه در عین حال افراد به صورت مستقل می توانند ثبت نام نمایند و ظرف پنج روز کارفرمایان می توانند احتیاج های خود را اعلام و در جذب این افراد اقدام نمایند.

ملک اظهار کرد: ازآن جایی که مشاغل نوظهور در حال افزایش به وسیله این سامانه قابل رصد و پیگیری است، 49هزار شغل در این سامانه طراحی شده است.

منبع: فرارو

به "دغدغه تأمین نیروی کار در برخی از استان ها به نقطه بحرانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه تأمین نیروی کار در برخی از استان ها به نقطه بحرانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید