آبشار آتشین آمریکا ، آبشاری به رنگ آتش

به گزارش پیوند تجارت، آبشار آتشین یکی از زیباترین آبشارهای دنیا به شمار می رود که به آبشار دم اسب یا هورس تیل هم معروفیت دارد. آبشار دم اسب در پارک ملی یوسمیت در استان کالیفرنیا آمریکا واقع شده است. زمانی که نور خورشید در هنگام غروب با زاویه مناسب به آب آبشار برخورد می نماید، این آبشار به رنگ نارنجی و آتشین درمی آید و انگار آتش گرفته است. به همین علت به آن آتشین می گویند.

آبشار آتشین آمریکا ، آبشاری به رنگ آتش

آبشار آتشین در پارک ملی یوسمیت

پارک یوسمیت که آبشار آتشین را در دل خود جای داده است، از سال 1890، در لیست پارک های ملی استان متحده آمریکا نهاده شد. بعلاوه سال 1984 بود که این پارک در لیست میراث دنیای ثبت شد. دره یوسمیت به خاطر آبشار مشهورش، مورد توجه گردشگران نهاده شده است. این دره ویژگی های جالب توجهی دارد و ترکیبی از صخره های گرانیتی، آبشارهای متعدد، یخچال های طبیعی و رودخانه های زلال را در خود جای داده است.

می دانید گرمترین نقطه زمین کجاست؟

آبشار آتشین چگونه ایجاد می گردد؟

در هنگام غروب، آفتاب نور نارنجی رنگ منحصربه فردی دارد. این نور هنگامی که با سطح آب آبشار برخورد می نماید، موجب می گردد که آبشار زیبا، آتشین به نظر برسد. به نوعی که جریان آب همانند آتشی است که روی صخره ها می ریزد.

این حالت آبشار زمانی بیشتر قابل تماشا است که آسمان صاف و هوا تاریک باشد تا جایی که اگر حتی ابر اندکی در آسمان باشد، مانع از دیده شدن آبشار می گردد. این اتفاق در فاصله زمانی اواسط تا اواخر فوریه بیشتر رخ می دهد و گردشگران زیادی را به این منطقه کوچک جذب می نماید. آبشار آتشین از بخش شرقی منطقه تفریحی ال کاپیتان در دره یوسمیت می گذرد و معمولا در زمستان و اوایل بهار جاری است.

کلیسای نوتردام مونترال | تاریخچه کلیسای قدیمی مونترال

اطلاعات بیشتر درباره آبشار آتشین

گردشگران برای تماشا این چشم انداز طبیعی زیبا، بعد از پارک کردن اتومبیل خود در پارکینگ های پارک ملی یوسمیت، بیش از یک و نیم مایل پیاده روی می نمایند تا به منطقه تفریحی ال کاپیتال برسند. حتی برای افرادی با محدودیت های جسمی هم مسیرهایی جهت رسیدن به آبشار ایجاد شده است. در حوالی این آبشار، بناهایی چون کلیسای جامع، رودخانه مرسدس و ساحل سنتینل قرار دارند. آبشار دم اسب از بارش باران و ذوب شدن برف ها تغذیه می گردد. طول زمانی که این آبشار در حالت آتشین قابلیت دیده شدن دارد، حدود 10 دقیقه بوده که زمان بسیار اندکی است.

این پدیده طبیعی برای نخستین بار به وسیله انسل آدامز در سال 1952 عکاسی شد، اما وقتی در سال 1973 گالن راول برای نشنال جئوگرافیک از آن عکس گرفت، بیشتر شناخته شد. گرفتن تصاویر واضح و تماشای از این آبشار، کار آسانی نیست. چون هم مدت زمان این رخداد اندک است و هم شرایط جوی در پدیدارشدن آن تاثیر مستقیم دارد.

این آبشار در شبکه های اجتماعی هم بسیار محبوب شده و تصاویر مجذوب کننده آن، همواره مورد استقبال واقع می گردد. البته این محبوبیت چندان هم به نفع پارک ملی یوسمیت نبوده است. چون هجوم گردشگران، بخشی از پوشش گیاهی آن منطقه را از بین برده و موجب شده تا دو ساید گردشگری آن تعطیل گردد.

جمع بندی

آبشارها به خودی خود، جادویی و تماشایی هستند اما اگر آتشین به نظر برسند، زیباییشان چندین برابر می گردد. آبشار آتشین نتیجه انعکاس پرتوهای نارنجی رنگ خورشید در هنگام غروب بر روی آبشار است. این پدیده طبیعی زیبا که در پارک ملی یوسمیت استان کالیفرنیای آمریکا واقع شده، یکی از زیباترین مناظری به شمار می رود که هر گردشگری را مجذوب می نماید.

آبشار دره یوسمیت از اوایل تا اواسط فوریه و تنها در زمانی که هوا صاف باشد و شرایط جوی نامساعد نگردد، برای 10 دقیقه قابل تماشا است. همه ساله، گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تماشای آن رهسپار دره یوسمیت می شوند.

تورهای پیشنهادی

تور اروپا

تور پاریس

تور فرانسه

تور هلند

تور اسپانیا

تور آلمان

تور سوئیس

تور چک

منبع: ژیوار

به "آبشار آتشین آمریکا ، آبشاری به رنگ آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار آتشین آمریکا ، آبشاری به رنگ آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید