مدل 3 با قدرت 510 اسب بخاری، اولین تسلا تیونینگ شده به وسیله Manhart

به گزارش پیوند تجارت، مدل 3 یا هر خودرو برقی دیگری را مگر می گردد تیونینگ کرد؟ کمپانی Manhart با معرفی تسلا TM3 510 ثابت کرد که بلی! یک خودرو برقی را هم می توان از لحاظ توان قوای محرکه ارتقاء داد.

مدل 3 با قدرت 510 اسب بخاری، اولین تسلا تیونینگ شده به وسیله Manhart

پیوند تجارت - محمد فتح اللهی - منهارت به طور کلی شرکتی است که دوست دارد اگر کاری انجام می دهد حتی به کوچک ترین جزئیات هم توجه کند. از همین رو شاید به اعتقاد برقی، خودروهای ارتقاء یافته به وسیله این کمپانی شاید گاهی اغراق آمیز هم باشند.

پس از تیونینگ بسیاری از خودروهای روز جهان، Manhart اینبار به سراغ تسلا مدل 3 رفت تا این خودرو برقی را بیشتر مورد آنالیز قرار دهد.

تسلا مدل 3

تسلا مدل 3 گرچه محصولی با تکنولوژی روز و عملکرد چشمگیر است، اما همیشه در خصوص لذت رانندگی این خودرو مسائل بسیاری داشت. از همین رو، یکی از مهمترین تغییراتی که تسلا مدل 3 با تیونینگ منهارت تجربه کرد، سیستم تعلیق کامل تازه بود.

منهارت این خودرو را TM3 510 نامید. این کمپانی مشهور با استفاده از سیستم تعلیق برند H&R توانست هم ارتفاع مدل 3 را کاهش دهد و هم فرمان پذیری آن را بهبود ببخشد.

در کنار این موارد، رینگ های 21 اینچی تسلا مدل3 که محصول منهارت و Barracuda نام دارند هم از لحاظ ظاهری این خودرو را کامل متمایز کردند.

این رینگ ها در نسخه ای که منهارت به نمایش گذاشت به رنگ خاکستری پلاتینی هستند. اما این برند بیان کرد که رنگ رینگ ها می تواند به درخوست مشتری تغییر کند.

تسلا مدل 3

در جای جای تسلا مدل3 با تیونینگ منهارت می توان خطوط و اکسسوری های قرمز رنگ را مشاهده کرد. این خطوط قرمز در ترکیب با رنگ سیاه این خودرو، شمایلی کاملاً عبوس و جدی به این تسلا بی صدا بخشیده است.

جلو پنجره مصنوعی

یک نوار خاکستری-قرمز از قسمت جلو تا انتهای این خودرو دیده می گردد. اما این نوار تنها برچسبی نیست که منهارت در این خودرو استفاده کرد.

بلکه شما می توانید برای اولین بار تسلا مدل 3 را با جلو پنجره ببینید! البته این بخش کاملاً یک استیکر است و این خودرو برقی احتیاج به چنین جلو پنجره ای ندارد.

فضای داخلی استاندارد

تسلا مدل 3

کمپانی Manhart ترجیح داد که به بخش داخلی مدل 3 دست نزند. البته این برند تیونینگ بیان کرد که اگر مشتری تغییراتی را برای بخش داخلی اتاق این خودرو درخواست کند، حتماً انجام خواهد شد.

از دیگر بخش هایی که به وسیله منهارت مورد بازبینی قرار نگرفت، ترمزهای این خودرو هستند. همانطور که بسیاری از ما می دانیم، ترمزهای تسلا مدل 3 یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف این خودرو است.

در بسیاری از تست های رسمی و غیر رسمی کارشناسان بیان کردند که مدل 3 پس از رانندگی پر فشار، ترمزهای آن عملکرد لازم را ندارند.

حتی یکی از پیوند تجارت خودرو در زمان تست این خودرو در پیست نوربرگ رینگ حتی نتوانست یک دور کامل را به علت ضعف سیستم ترمز این خودرو به صورت کامل طی کند. به همین جهت، تصمیم Manhart برای تغییر ندادن سیستم ترمز تسلا مدل 3 بسیار عجیب است.

عملکرد تسلا مدل3

منهارت برای تیونینگ این خودرو، نسخه Performance تسلا مدل 3 را انتخاب کرد. این سدان برقی زمانی که از خط فراوری تسلا خارج می گردد، 456 اسب بخار قدرت و 639 نیوتن متر گشتاور دارد.

Manhart قدرت موتورهای برقی این خودرو را به 510 اسب بخار رساند که 54 اسب بخار بالاتر از رقم اعلامی به وسیله کمپانی است. گشتاور مدل 3 هم حالا به 660 نیوتن متر رسید تا در زمان شتاب گیری سرنشینان شتاب G بالاتری را احساس نمایند.

تسلا مدل 3

ظرفیت باتری های این خودرو اما تغییری نکرد و همان پک باتری های 82 کیلوواتی در این خودرو تیونینگ شده هم وجود دارند. همانطور که می دانیم تسلا نسخه های Performance مدل 3 را تا قبل از ماه May سال 2020 با باتری های 75 کیلوواتی به بازار عرضه می کرد. اما از آن زمان تا به امروز باتری های این نسخه تبدیل به نمونه های 82 کیلوواتی شدند.

آئودی R8 GT برای خداحافظی به بازار خواهد آمد / مشخصات فنی و تصاویر

کرولا 2023 با ظاهری تازه در ژاپن رونمایی شد / قیمت و مشخصات فنی

مازراتی گرن توریسمو 2023 هیچ صدایی فراوری نمی کند / معرفی کامل گرن توریسمو تازه

سمند LX و تفاوت های آن با سمند SE / آنالیز خانواده سمند ایران خودرو

منبع: بیت ران

به "مدل 3 با قدرت 510 اسب بخاری، اولین تسلا تیونینگ شده به وسیله Manhart" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل 3 با قدرت 510 اسب بخاری، اولین تسلا تیونینگ شده به وسیله Manhart"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید