فعالیت 25 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، اجرای 18 طرح تحقیقاتی در دانشگاه

به گزارش پیوند تجارت، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: 25 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه فعالیت می نمایند که برای تبدیل ایده ها و طرح های بیش از 10 میلیارد ریال از سوی پارک علم و فناوری استان حمایت اقتصادی انجام گرفته است.

فعالیت 25 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، اجرای 18 طرح تحقیقاتی در دانشگاه

علی عجمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه پیوند تجارت، با اشاره به عملکرد فعالیت های پژوهش و فناوری دانشگاه، گفت: اعضای هیئت علمی و پژوهشگران این دانشگاه در سال 2020 با چاپ و انتشار 470 مقاله نمایه در پایگاه استنادی Scopus و رشد 27 درصدی نسبت به سال 2019 و 414 مقاله نمایه شده در پایگاه استنادی WOS و رشد 11درصدی و 285 مقاله نمایه شده در پایگاه استنادی ISC عملکرد مناسبی را در فراوری علم داشته است.

عجمی اظهار کرد: در طی سه سال اخیر پنج طرح تحقیقاتی مشترک بین المللی با دانشگاه های معتبر جهان به ارزش 78هزار یورو و 17 هزار دلار توسط اعضای هیئت علمی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در حال انجام است و 2 طرح سرانجام یافته بین المللی به ارزش 17 هزار یورو جزو عملکرد سه سال اخیر دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی یادآوری کرد: در این دانشگاه 18 طرح تحقیقاتی ارتباط با صنعت و جامعه به ارزش 11 میلیارد ریال در حال انجام است؛ که در این بین پنج قرارداد از محل بند ح تبصره 9 قانون بودجه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز مشاوره شغلی و مهارت اموزی دانشگاه برای افزایش توان اشتغال پذیری دانش اموختگان دانشگاه از دیگر فعالیت های دانشگاه است، گفت: در حال حاضر پذیرش 25 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه فعالیت می نمایند که برای تبدیل ایده ها و طرح های این شرکت ها به محصول بیش از 10 میلیارد ریال توسط پارک علم و فناوری استان حمایت اقتصادی انجام گرفته است. در حال حاضر 6 شرکت دانش بنیان توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاه ایجاد شده و تا به امروز 11 محصول تجاری سازی شده و برای بیش از 50 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعالیت 25 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، اجرای 18 طرح تحقیقاتی در دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 25 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، اجرای 18 طرح تحقیقاتی در دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید