طرح دغدغه های مردم بزرگترین هدف و انگیزه ام در نوشتن است

به گزارش پیوند تجارت، میعادمهدی صفری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: بیان درد دل ها و دغدغه های زندگی مردم، بزرگترین هدف و انگیزه ام در نوشتن است. نوشتن حس زیبایی به من می دهد، دغدغه ام، دیده و درک شدن شخصیت های قصه یا فیلمنامه است. می خواهم مشکلاتی که شخصیت ها با آن روبه رو هستند را با جامعه در میان بگذارم و حس همذات پنداری مخاطب را برانگیخته و توجه آنها را به کسانی جلب کنم که از درون یک قهرمان اند، ولی به اجتماع معرفی نشده اند.

طرح دغدغه های مردم بزرگترین هدف و انگیزه ام در نوشتن است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای افزایش و بالابردن سرانه کتابخوانی در استان، چه اقداماتی ضروری است اجرایی گردد؟ پاسخ داد: والدین و خانواده ها باید اهل مطالعه باشند و بچه ها خود را از کودکی به مطالعه عادت دهند. رسانه ها و تلویزیون می توانند با تدارک برنامه های مختلف و دعوت از دانشمندان و مفاخر علمی، مردم را به کتابخوانی و مطالعه، تشویق نمایند.

وی ادامه داد: برگزاری سمینارهای مختلف با حضور اساتید برجسته علمی، تقدیر از بزرگان علم و صاحبان فکر و اندیشه و الگوسازی آنان برای علم دوستان، فراهم آوردن دسترسی آسان مردم به کتاب های مورد احتیاج، برگزاری نمایشگاه های مختلف کتاب و معرفی آثار تازه منتشرشده در فضای مجازی، سایت ها و رسانه ها و ... می توانند به بالا بردن سرانه کتابخوانی یاری نمایند.

نویسنده رمان هم آواز ادامه داد: برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی توسعه فضای کتابخانه ها و مجهز شدن سالن های مطالعه، تجهیز بخش های کودک و مرجع به امکانات روز، روزآمدکردن قفسه های کتاب به کتاب های تازه و کتاب های قدیمی که تجدید چاپ شده و متناسب با احتیاج اقشار مختلف مخاطبان، در این راستا خیلی مهم و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: دعوت از ادارات، مراکز علمی، دانشگاه ها، مدارس و...برای بازدید و آشنایی با خدمات کتابخانه ها، تقدیر از فعالان عرصه کتاب، معرفی کتابخانه ها و آدرس و ساعت فعالیت آنها در فضاهای مجازی، سایت ها و رسانه ها برگزاری نشست های علمی و برنامه های فرهنگیِ متنوع، برگزاری کلاس های آموزشی، انگیزشی، علمی و مسابقات کتابخوانی، برگزاری اردوهای علمی و تفریحی برای اعضا و ... نیز در افزایش سرانه مطالعه در جامعه مؤثر است.

وی با اشاره به نقش کتاب و کتابخانه و کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: کتاب و کتابخانه و کتابخوانی باعث توسعه و پیشرفت فرهنگی در جامعه می شوند. جامعه ای که مطالعه بیشتری داشته باشد و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن نهادینه گردد، به پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلف مالی، اجتماعی، فرهنگی و ... می رسد و جامعه ای متعالی و پیشرفته و روزبه روز صنعتی تر خواهد شد، زیرا تسلط زیاد بر علوم، زمینه های کشف استفاده های کاربردی را فراهم می آورد.

وی توضیح داد: مطالعه باعث کاهش اضطراب و استرس و شناخت بیشتر و برطرف ابهامات و حل مسائل زندگی، فعال ماندن مغز و تقویت حافظه، بهتر نوشتن و صحبت کردن، افزایش دایره واژگان، خواب راحت، افزایش قوه ادراک، تخیل و خلاقیت، افزایش مهارت ها و آشنایی با کسب و کارهای مختلف و درآمدزایی و ... می گردد. نقش مطالعه در بالا بردن سطح آگاهی افراد و ارتقای سطح فرهنگ جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار چشمگیر است.

به گزارش ایبنا، میعادمهدی صفری متولد سال 1363در ایلام، دارای مدرک کارشناسی ریاضی کاربردی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی و دوره های هنری و علمی از مراکز معتبر علمی، در سطح کشور طی نموده است. از این نویسنده تا به امروز فیلمنامه های تبسم عشق، سفید دستان بهشتی ‫ و رمان هم آواز منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح دغدغه های مردم بزرگترین هدف و انگیزه ام در نوشتن است" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح دغدغه های مردم بزرگترین هدف و انگیزه ام در نوشتن است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح دغدغه های مردم بزرگترین هدف و انگیزه ام در نوشتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید