عمران خان: به ترامپ گفتم جنگ با ایران فاجعه خواهد بود

به گزارش پیوند تجارت، نخست وزیر پاکستان چهارشنبه گفته کشورش در حال کوشش برای کاستن از تنش ها میان ایران، عربستان سعودی و آمریکا است.

عمران خان: به ترامپ گفتم جنگ با ایران فاجعه خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل پیوند تجارت، عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه از کوشش های کشورش برای کاستن از تنش ها میان ایران، عربستان سعودی و آمریکا اطلاع داد.

عمران خان طی نطق خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس اعلام کرد در صورتی که جنگی آغاز گردد انتها آن در دست هیچ کس نخواهد بود.

نخست وزیر پاکستان گفت کشورش بعد از حوادث 11 سپتامبر 2001 به دلیل آنکه درگیر جنگ آمریکا شده با مشکلاتی روبرو شده است. او گفت: پاکستان بعد از 11 سپتامبر با مشکلاتی روبرو شد و ما یکبار دیگر به بخشی از جنگ آمریکا تبدیل شدیم.

به نوشته جهاننیوز، عمران خان همچنین گفت که پاکستان در حال ایفای نقش مسئولانه در کاستن از تنش ها میان ایران، آمریکا و عربستان سعودی است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی هم گفت که کشورش گام های موفقیت آمیزی در زمینه حل مسائل مرزی با جمهوری اسلامی ایران برداشته است.

عمران خان گفت: ما در گذشته مسائلی با ایران در زمینه مسائل مرزی داشته ایم و حالا پاکستان گا م هایی را برای حل این مسائل برداشته است.

عمران خان درباره ملاقات روز گذشته اش با ترامپ و مسائل مطرح شده در این ملاقات هم اظهارنظر نموده است.

به نوشته اکانومیک تایمز، نخست وزیر پاکستان گفته در نشست با ترامپ به او یادآوری نموده که جنگ با ایران تبعات فاجعه باری به خواهد گذاشت.

عمران خان در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ با او موافق بوده گفته که ترامپ چیزی نگفته اما احتمالاً منظور او را متوجه شده است.

خان گفت: مسئله افغانستان هنوز حل نشده است و مسائل ایران بسیار بزرگتر خواهند بود.

وی افزود: اگر بین آمریکا و ایران درگیری رخ دهد، فاجعه خواهد بود- باعث ایجاد فقر در جهان خواهد شد و چه کسی می داند چقدر جنگ ادامه خواهد داشت. به نظر من، [جنگ با ایران] جنون است.

نخست وزیر پاکستان گفت: من دیروز با رئیس جمهور ترامپ صحبت کردم و گفتم چنین جنگی فاجعه خواهد بود.

وی توضیح داد: زمانی که شما یک درگیری نظامی را آغاز می کنید نمی دانید کجا تمام خواهد شد؛ تبعات ناخواسته دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "عمران خان: به ترامپ گفتم جنگ با ایران فاجعه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: به ترامپ گفتم جنگ با ایران فاجعه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید