آمریکایی ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند، تهدید مسلحانه برای لغو قانون استفاده اجباری از ماسک!

به گزارش پیوند تجارت، علیرغم اینکه مراکز توزیع غذای رایگان افزایش یافته اما آمریکایی ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند؛ این در حالی است که کشاورزان این کشور به دلیل کاهش تقاضا، محصولات خود را امحا می نمایند.

آمریکایی ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند، تهدید مسلحانه برای لغو قانون استفاده اجباری از ماسک!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری پیوند تجارت از نیویورک تایمز، هوای گرم خاتمه هفته و خستگی ناشی از هفته ها قرنطینه، میلیون ها آمریکایی را راهی اماکن عمومی کرد و باعث شد به مقامات ایالتی برای تشدید یا کاهش مقررات به منظور جلوگیری از کرونا فشار مضاعفی وارد گردد.

در نیویورک دمای هوا به حدود 21 درجه سانتی گراد رسید و بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک از مردم خواست تا از تجمع در خارج از منازلشان خودداری نمایند. در نیوجرسی اما باشگاه های گلف بازگشایی شده و فرماندار فیلیپ دی مورفی اظهار داشت که گزارش های اولیه مقامات پلیس ایالتی و مسئولین پارک ها حاکی از آن است که مردم، فاصله اجتماعی را رعایت می نمایند.

در کنتاکی، اورگان و فلوریدا، ایالتی که فرماندار جمهوری خواهان آن، بسیاری از محدودیت ها را تسهیل یا لغو نموده، معترضین به خیابان ها آمده و خواهان از بین رفتن همه محدودیت ها شدند.

در آمریکا یک میلیون و 160 هزار و 838 نفر به کرونا مبتلا شده اند که 67 هزار و 448 نفر از آنها جان باخته اند.

اعتراض عجیب مردم کالیفرنیا به بسته ماندن سواحل این ایالت + ویدئو

در اوکلاهاما مسئولین شهر استیل واتر می گویند که تهدیدات فزاینده علیه کارمندان خرده فروشی ها و رستوران ها باعث شده است که الزامات پوشاندن صورت، کنار گذاشته گردد. مک نیل، یکی از مدیران شهری استیل واتر، در این خصوص بیانیه ای صادر کرد و گفت: چند ساعت پس از الزام استفاده از ماسک، کارمندان فروشگاه ها و مغازه ها مورد تهدید خشونت فیزیکی و انواع و اقسام فحاشی از جانب مشتریان قرار گرفتند.

تظاهرات مردم آمریکا برای بازگشایی کسب و کارها و برطرف محدودیت های ناشی از شیوع کرونا

همچنین یک مورد از این موارد، تهدید با استفاده از سلاح گرم بوده است. به گفته وی، بسیاری از کسانی که به این شرط اعتراض دارند، ادعا می نمایند که الزام به استفاده از ماسک صورت قانونی نیست درحالی که این استدلال توسط دادگاه منطقه ای ایالات متحده در اوکلاهاما رد شده است. کاهش سختگیری های کرونایی در حالی صورت گرفت که برخی از معترضین به صورت مسلحانه در تظاهرات برای برطرف محدودیت ها شرکت نموده بودند.

پیغام ویدیویی جورج بوش و بیل کلینتون درباره کرونا

جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین این کشور در پیغامی ویدیویی از آمریکایی ها خواست که اختلافات حزبی را کنار بگذارند، به هدایت متخصصان و پزشکان توجه نمایند و با کسانی که تحت تأثیر کرونا دچار مسائل مالی شدند ابراز همدردی نمایند.

جورج بوش و بیل کلینتون، رؤسای جمهور پیشین آمریکا

بیل کلینتون، رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا نیز در پیغام ویدیویی از آمریکایی ها خواست که برای غلبه بر کووید-19 دست به دست یکدیگر دهند.

امحای محصولات کشاورزی به دلیل عدم تقاضا

با اینکه مراکز توزیع غذای رایگان افزایش یافته اما آمریکایی ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند. علاوه بر این، به دلیل کاهش محسوس خرید مواد غذایی از سوی رستوران ها، هتل ها و مدارس به دلیل شیوع کرونا، کشاورزان مجبور شده اند که محصولات خود را نابود، تخم مرغ ها را امحا نمایند و شیرها را دور بریزند.

10 ایالت اول آمریکا از نظر آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا

30 میلیون نفر درخواست حقوق بیکاری نموده اند

وزارت کشاورزی آمریکا مجبور شده که 300 میلیون دلار برای فراوری شیر، گوشت و مواد غذایی هزینه و آن را به مراکز توزیع غذا ارسال کند. حتی دانشجویان نیز برای جبران کمبودها وارد عمل شده و کامیون هایی برای انتقال پیاز و تخم مرغ فروش نرفته کشاورزان به مراکز توزیع غذا کرایه کردند. آن ها همچنین با ایجاد وب سایت هایی کشاورزان را به مراکز توزیع غذا در سراسر کشور مرتبط می نمایند.

احتمال تقلیل زمان فراوری واکسن از 10 سال به 10 ماه/ ثبت تنها دو مورد کرونا در چین

چهار ماه پس از دنیاگشایی ویروس کرونا، کوشش برای فراوری واکسن این بیماری وارد مرحله جدیدی شده، به طوری که تحقیقات پزشکی مشابه آن دیده نشده است. بر این اساس به نظر می رسد که فراوری واکسن کرونا که پیش ازاین گفته می شد ممکن است 10 سال زمان ببرد، با کوشش شبانه روزی کشورها احتمالاً به 10 ماه تقلیل خواهد یافت.

در چین، طی شبانه روز گذشته تنها دو مورد جدید از ابتلا به کوی 19 گزارش شد که یکی از آن ها توسط یک مسافر خارجی به این کشور منتقل شده است. در ژاپن نیز تلفات کرونا از مرز 500 نفر فراتر رفت و به 530 نفر رسید. این در حالی است که آزمایش کرونای بیش از 15 هزار و 500 نفر نیز در این کشور مثبت بوده است.

هراس رانندگان اتوبوس لندن از مرگ

در اروپا که شاهد رکود مالی بی سابقه ای پس از خاتمه جنگ دنیای دوم است، محدودیت های سخت گیرانه به تدریج در حال کاهش است. پس از گذشت هفت هفته از محبوس شدن اسپانیایی ها در خانه، نوجوانان و عظیم سالان این کشور برای اولین بار اجازه یافتند تا در خارج از منزل به ورزش بپردازند و صحنه هایی از شادی و سرخوشی مردم در برخی از شهرهای اسپانیا از طریق عکاسان به ثبت رسید.

در آلمان که در حال حاضر فروشگاه ها و مغازه های کوچک بازگشایی شده اند، موزه ها، کلیساها و زمین های بازی نیز از فردا فعالیت خود را شروع خواهند کرد اما دولت هشدار داده است که کسب وکارهای عظیم فعلاً به حالت عادی بازنخواهند گشت.

فرانسوی ها نیز آمار مشابهی با اسپانیایی ها دارند و مسئولین کاخ الیزه اظهار داشتند که زدن ماسک در وسایل حمل ونقل عمومی طی هفته های آینده اجباری خواهد شد. دولت فرانسه شرایط بهداشتی اضطراری را تا 24 جولای تمدید نموده است.

مسائل مالی نخست وزیر ایتالیا را به عذرخواهی مجبور کرد/ فرایند صعودی ابتلا به کرونا در سرزمین های اشغالی

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از جان به در بردن از کرونا هشدار داده است که برطرف زودهنگام محدودیت ها می تواند پیغامدهای فاجعه باری داشته باشد. در لندن رانندگان اتوبوس پس از مرگ چندین نفر از همکارانشان به دلیل کرونا به شدت نگران سلامت خود هستند.

بر اساس نظرسنجی ایپسوس موری، دو سوم مردم انگلیس می گویند که بعد از خاتمه قرنطینه نمی توانند با خیال آسوده به اجتماعات از قبیل ورزشگاه ها و کنسرت ها بفرایند.

این در حالی است که آمار بالای تلفات انگلیس این کشور را به ایتالیا که پیش از آن رکورددار مرگ بر اثر کرونا بود نزدیک نموده است.

10 کشور اول اروپا به لحاظ بیشترین مبتلایان و فوتی های کرونا

ایتالیا روز گذشته اظهار داشت که 47 4 مرگ جدید را ثبت کرد که بیشترین آمار پس از 21 آوریل است.

توزیع روزانه چهار الی 10 قرص نان میان خانواده های افغانستانی

آزمایش های تصادفی کرونا در کابل، پایتخت افغانستان نشان داد که یک سوم از مردم این شهر احتمالاً به کرونا مبتلا شده باشند. افغانستان تا به امروز 11 هزار تست کرونا انجام داده و در برخی از مناطق برای چندین هفته مقررات منع تردد برقرار نموده است اما این مقررات به دلیل فقر در بخش مهمی از مردم این شهر که برای امرارمعاش خود نیازمند فعالیت های روزانه هستند به سختی رعایت می شوند. به گفته مقامات این کشور، درآمد 80 درصد از افغانستانی ها 1.25 دلار در روز است که فاصله بسیار کمی با خط فقر دارد. طی روزهای اخیر دولت افغانستان توزیع نان به 250 هزار خانواده را شروع نموده است. به این ترتیب، هر خانواده بین چهار تا 10 قرص نان به صورت روزانه دریافت می نماید.

در مالزی، مهاجران غیرقانونی هدف دستگیری های گسترده پلیس قرار گرفتند. این در حالی است که صدها مایل دورتر از سواحل این کشور، حداقل سه قایق که هرکدام صدها پناهنده روهینگیا را حمل می کردند. بیش از دو ماه در دریا سرگردان بودند. در سنگاپور خوابگاه های کارگری که در برخی از آن ها 20 نفر در هر اتاق ساکن بودند. باعث رشد چشمگیر کرونا شده اند.

10 کشور نخست دنیا که بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کرونا در آنها ثبت شده است

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "آمریکایی ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند، تهدید مسلحانه برای لغو قانون استفاده اجباری از ماسک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها همچنان نگران به دست آوردن غذای کافی هستند، تهدید مسلحانه برای لغو قانون استفاده اجباری از ماسک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید