طرز تهیه کروکت سیب زمینی پنیری

به گزارش پیوند تجارت، کروکت سیب زمینی از آن دست خوراکی های محبوبی است که هم می تواند به عنوان غذای اصلی یا میان وعده و هم به عنوان پیش غذا مصرف شود. این لقمه های خوشمره را می توان به اشکال مختلف درآورد و با کمی تغییرات در دستور پایه، نمونه های متنوعی از آن تهیه کرد. این فست فود لذیذ بیشتر به توپ پنیری معروفیت دارد، اما در بسیاری از اوقات هم به شکل سوسیس آماده و سرو می شود.

طرز تهیه کروکت سیب زمینی پنیری

دستور پخت کروکت سیب زمینی اگرچه ساده است و به مواد خیلی زیادی هم نیاز ندارد، اما گاهی یک اشتباه کوچک می تواند تمام زحمت های شما را به باد دهد. برای همین بسیار مهم است که راز آماده کردن این فینگرفود دوست داشتنی را به شکل حرفه ای بلد باشید.

در اینجا قرار است مراحل تهیه کروکت یا کروکت سیب زمینی را به شما معرفی کنیم و مهم تر از آن فوت وفن پخت کروکت سیب زمینی ترد و رستورانی را در اختیار شما قرار می دهیم.

معرفی کروکت سیب زمینی

کروکت سیب زمینی توده های کوچک خوراکی هستند که اغلب به شکل گرد تهیه می شوند. این خوردنی معمولاً از مواد مختلفی مثل سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، ماهی، مرغ و بیکن تهیه می شود و برای خوشمزه شدن، آن ها را با مواد دیگری از جمله پودر سوخاری، پنیر پیتزا، تخم مرغ و بسیاری از چاشنی ها ترکیب می کنند.

دستور تهیه کروکت سیب زمینی با توجه به ملل مختلف متفاوت خواهد بود، اما تقریباً پایه کار یکی است. هر روز دستورالعمل نوی از این خوراکی منتشر می شود که علاقه مندان به آن را ذوق زده می کند.

نحوه تهیه کروکت سیب زمینی

کروکت در سال 1898 در فرانسه برای اولین بار از طریق بنیانگذار غذاهای کلاسیک فرانسوی، موسیو اسکوفیه به همراه موسیو فیلیاس خلق شد. با گذشت زمان این دستور در اختیار سایر کشورهای دنیا هم قرار گرفت و فرهنگ های نو، مطابق با ذائقه خود اقدام به تغییر برخی از ترکیب های آن کردند. در حال حاضر ده ها نمونه کروکت با طعم های مختلف طبخ می شود که بسته به فرهنگ غذایی کشور مد نظر با سس مخصوص سرو می شود.

مواد لازم برای پخت کروکت سیب زمینی

  • 5 عدد تخم مرغ یا به همین میزان پوره سیب زمینی
  • 1 پیمانه آرد سفید
  • 1 پیمانه آرد سوخاری یا پودر نان سوخاری
  • 2/1 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده یا پنیر پیتزا
  • 3 قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده
  • مرغ، سوسیس یا کالباس به میزان لازم (اختیاری)
  • ادویه جات شامل فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن، نمک و پودر سیر به میزان لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه کروکت سیب زمینی

  1. در مرحله اول باید سیب زمینی ها را بپزید. می توانید آن ها را در آب جوش قرار دهید یا بخارپز کنید، اما روش دوم پیشنهاد بهتری است؛ زیرا کروکت های شما تردتر می شوند. همزمان با پخت سیب زمینی، تخم مرغ را بیرون از یخچال قرار دهید تا با محیط هم دما شوند. اجازه دهید سیب زمینی ها پس از پختن خنک شوند، سپس پوست آن ها را بگیرید و با رنده یا غذاساز پوره کنید.
  2. اگر می خواهید کروکت سیب زمینی شما مخلوطی از گوشت و سیب زمینی باشد، می توانید مرغ، سوسیس یا کالباس را ریز خرد کرده و کمی تفت دهید و در یک سبد بریزید تا روغن آن ها به طور کامل گرفته شود.
  3. نوبت مخلوط کردن پوره سیب زمینی و تخم مرغ ها می رسد. برای این کار باید تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید، چاشنی ها را به آن اضافه کنید و با سیب زمینی مخلوط کنید. توجه کنید که مخلوط شما باید کاملاً سفت باشد، پس کم کم تخم مرغ را به پوره اضافه کنید. در طرز تهیه کروکت سیب زمینی با جعفری باید این سبزی را با تخم مرغ و سیب زمینی مخلوط کنید.
  4. از ترکیب مورد نظر به میزان ای یک اسکوپ بردارید و آن را در وسط دست پهن کنید. حالا بسته به ذائقه خود می توانید از مخلوط گوشت با پنیر یا پنیر پیتزا به تنهایی استفاده کنید. در اصل مواد میانی می تواند اختیاری باشد. پس از آن خمیر سیب زمینی را از اطراف جمع کنید و به شکل مورد نظر مثلاً گرد یا سوسیسی در آورید.
  5. در این مرحله باید کروکت سیب زمینی را یک مرتبه در آرد سفید بغلتانید، سپس به تخم مرغ آغشته کنید و در مرتبه دوم آن ها را به آرد سوخاری آغشته کنید. پس از آماده کردن تمام کروکت ها، آن را برای مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید و پس از آن در روغن داغ سرخ کنید.

ترفندهای مهم هنگام پخت کروکت سیب زمینی

  • در برخی از مواقع لازم است از تخم مرغ بیشتری استفاده کنید. در این صورت بسته به حجم مخلوط باید از یک تخم مرغ کامل یا بخشی از آن استفاده کنید.
  • اگر در حین شکل دادن به مواد کروکت، چسبندگی ترکیب شما را اذیت می کرد، می توانید هرازگاهی با نم دار کردن دست به آن ها فرم دلخواه خود را بدهید.
  • مواد میانی کروکت ها باید کاملاً فاقد روغن باشند، تا هنگام سرخ شدن در تابه نریزند.
  • برای برشته کردن هر چه بهتر کروکت سیب زمینی، باید آن ها را در سرخ کن بریزید و یا درون قابلمه با حجم زیاد روغن به شکلی که در آن غوطه ور شوند، سرخ کنید.
  • به جای پارمزان یا پنیر پیتزا، می توانید از پنیر ورقه ای یا پنیر چدار هم استفاده کنید.
  • به جای سرخ کردن کروکت ها در روغن، می توانید آن ها را در فر هم بپزید.
  • طبق برخی از دستورها، می توانید مواد گوشتی ریز را در مایع مخلوط کنید و سپس سرخ کنید. این کار را برای پنیر هم می توانید انجام دهید.
  • اضافه کردن کره به روغن، می تواند باعث ایجاد طعم متفاوت تری در کروکت ها حین سرخ کردن شود. اضافه کردن کره نرم شده به مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ قبل از سرخ کردن هم می تواند ایده جالبی باشد.
  • حرارت شعله هنگام سرخ کردن کروکت سیب زمینی نباید زیاد باشد. قبل از اقدام به سرخ کردن، روغن را داغ کنید و شعله را روی میانه قرار دهید.
  • پس از سرخ کردن کروکت ها، آن ها را روی پارچه حوله ای یا دستمال مخصوص قرار دهید تا هم خنک شوند و هم روغن اضافی آن ها گرفته شود.
  • برای مزه دار کردن این لقمه های خوشمزه می توانید چاشنی های مختلفی را به تخم مرغ اضافه کنید.
  • پس از سرخ کردن کروکت سیب زمینی می توانید آن ها را بین 3 تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید.
  • مواد کروکت باید سرد باشند تا هنگام سرخ شدن متلاشی نشوند و ظاهر اصلی خود را حفظ کنند.

نحوه فریز کردن انواع کروکت سیب زمینی

اگر طبق دستورالعمل و فرمول اصلی عمل کنید، به راحتی می توانید کروکت سیب زمینی ترد و خوشمزه ای را بپزید که نه در روغن متلاشی می شوند و نه بافت خشک و چیپسی خود را از دست می دهند. اما اگر روی دور درست کردن این میان وعده خوشمزه بیفتید، حتماً با این سوال روبرو می شوید که آیا می توان کروکت سیب زمینی ها را فریز کرد؟

در پاسخ باید بگوییم که بله. شما می توانید در هر دو حالت کروکت سیب زمینی خود را فریز کنید. به عبارتی زمانی که کروکت سیب زمینی ها را آماده کرده اید ولی هنوز آن ها را سرخ نکرده اید و حتی زمانی که سرخ کرده اید، اما چند عدد از آن ها به جای مانده، می توانید این خوشمزه های اشتها برانگیز را منجمد کنید.

نکات مهم در فریز کردن کروکت سیب زمینی

اگر طبق دستور پخت کروکت سیب زمینی اصلی پیش بروید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای فریز کردن کروکت های خام می توانید آن ها را پس از تهیه کردن، روی یک سینی بچینید. قبل از این کار، برای جلوگیری از چسبیدن کروکت ها باید کف سینی یک کاغذ روغنی پهن کنید.

حالا نوبت قرار دادن سینی در فریزر است. این کار را طوری انجام دهید که به کروکت ها آسیبی وارد نشود. مطمئن شوید هیچ چیزی در فریزر این لقمه ها را له نمی کند. پس از گذشت چند ساعت از یخ زدن کروکت سیب زمینی، سینی را از فریزر خارج کنید و توپی ها را در یک کیسه فریزر قرار دهید. قبل از پلمپ کردن کیسه فریزر، کاملاً هوای اضافی درون آن را خالی کنید. می توانید برای اطلاع دقیق از زمان فریز کردن کروکت ها، روی هر کیسه تاریخ را یادداشت کنید.

اگر به طور همزمان چند نوع کروکت سیب زمینی مختلف را فریز می کنید، حتماً نوع آن را روی بسته یادداشت کنید تا هنگام استفاده با یکدیگر اشتباه نشوند. مدت زمان فریز کردن کروکت سیب زمینی به نوع موادی بستگی دارد که در آن استفاده می کنید. این زمان می تواند حتی تا دو ماه بدون تغییر در طعم و بافت کروکت ها باشد.

نحوه یخ زدایی کروکت سیب زمینی

در بیشتر مواقع نیازی نیست که کروکت سیب زمینی منجمد شده را یخ زدایی کنید. این کار چه زمانی که قصد دارید آن ها را در روغن سرخ کنید، چه موقعی که می خواهید کروکت سیب زمینی را در فر قرار دهید، صدق می کند. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که زمان پخت را به شکلی تنظیم کنید که قبل از سرخ کردن کروکت ها، گرمای کافی به مغز و مواد درون آن ها برسد.

با این وجود، برای کروکت هایی که ترکیب گوشتی دارند، توصیه می کنیم که کار یخ زدایی را از چند ساعت قبل انجام دهید. بهتر است شب قبل آن ها را در یخچال قرار دهید. اگر کروکت ها را برای مدت طولانی سرخ کنید، فیلینگ خیلی داغ و منبسط می شود و باعث می شود کروکت ها شکافته شوند. برای جلوگیری از این امر، کروکت ها را فقط به مدت سه تا چهار دقیقه سرخ کنید.

لینک خرید مرتبط؛ خرید کالباس

حرف آخر

کروکت سیب زمینی، توپک های پوره سیب زمینی سرخ شده ای هستند که در همه دنیا طرفدار دارند. این خوراکی فوق العاده را می توان به عنوان یک شام خوشمزه مصرف کرد یا در کنار سایر فینگرفودها و مزه ها به عنوان پیش غذا یا دورچین غذای اصلی سرو کرد. حتی می توانید در یک بعدازظهر خاطره انگیز از کروکت سیب زمینی به عنوان میان وعده استفاده کنید. در این راهنما تمامی فوت وفن های مربوط به این غذا را در اختیار شما قرار دادیم تا با چاشنی کردن ذوق آشپزی خود آن ها را طبخ کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه کروکت سیب زمینی پنیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کروکت سیب زمینی پنیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید