سیلاب در راه این 11 استان

به گزارش پیوند تجارت، سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در 11 استان طی امروز از احتمال آب گرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی، برخورد صاعقه و خسارت به سازه های موقت اطلاع داد.

سیلاب در راه این 11 استان

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان، منطقه های از فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد.

روز پنجشنبه در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده و برای سایر منطقه ها کشور تا یکشنبه آینده جو پایداری پیش بینی شده است.

طی 5 روز آینده در بعضی منطقه ها شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد گردوخاک روی می دهد. این شرایط در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل شدت بیشتری خواهد داشت. امروز دریای عمان و روزهای پنجشنبه و آدینه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای هَمرفتی و فعالیت سامانه بارشی

زمان خاتمه: چهارشنبه 1402/05/18

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/05/18: دامنه و ارتفاعات در مازندران، البرز و تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، شرق لرستان، جنوب همدان، جنوب مرکزی، شمال شرق و غرب هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه اطراف رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها.

توصیف سامانه: تداوم گرادیان فشاری

زمان خاتمه: پنجشنبه 1402/05/19

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/05/18: سمنان، تهران، قم، البرز، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان، کرمان، شمال و شرق فارس.

پنجشنبه 1402/05/19: سمنان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال شرق فارس، یزد و نیمه شرقی اصفهان.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، تیرهای برق و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین

به "سیلاب در راه این 11 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب در راه این 11 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید