برف و باران در 10 استان کشور

به گزارش پیوند تجارت، تهران (پانا) - در پی فعالیت سامانه تازه بارشی، بارش برف و باران در 10 استان از امروز شروع شد.

برف و باران در 10 استان کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده سامانه بارشی در جنوب غرب و بخش هایی از جنوب کشور فعال است. بر این اساس در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، لرستان، ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی استانهای سیستان وبلوچستان و کرمان بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و و وزش باد پیش بینی می گردد و در ارتفاعات بارش برف انتظار می رود.

روز پنجشنبه (9دی ماه)علاوه برمنطقه ها ذکر شده در خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و برخی نقاط غرب کشور نیز بارش رخ می دهد.

روز آدینه (10دی ماه) فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال شرق یزد خواهد بود و در لرستان، اصفهان، شمال استانهای فارس و اصفهان بارش پراکنده رخ می دهد و بعدازظهرسامانه به تدریج از شرق کشور خارج می گردد.

شنبه (11دی ماه) در برخی منطقه ها بوشهر، جنوب فارس هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش پراکنده رخ می دهد و یکشنبه(12دی ماه) سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می گردد و سبب بارش درنیمه جنوبی کشور خواهد شد.

طی روزهای پنج شنبه(9دی ماه) و آدینه(10دی ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی پیش بینی می گردد.

آسمان تهران فردا (9دی ماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای 1و حداکثر دمای 11درجه سانتیگراد و طی آدینه (10دی ماه) صاف تا کمی ابری، در برخی ساعت ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (8و 9دی ماه) بندرعباس با دمای 27 درجه سانتیگراد گرم ترین و تبریز با دمای 2- و 1- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "برف و باران در 10 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در 10 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید