هشدار زرد و نارنجی باد و باران برای استان های مختلف

به گزارش پیوند تجارت، سازمان هواشناسی امروز آدینه با پیش بینی وزش باد و گردوخاک، برای 3 استان هشدار نارنجی و برای 14 استان هشدار زرد صادر نموده است. در 6 استان نیز باتوجه به پیش بینی بارندگی، هشدار زرد برقرار است.

هشدار زرد و نارنجی باد و باران برای استان های مختلف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز برای خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی و هشدار نارنجی صادر شده است. در سایر منطقه ها خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و بعلاوه استان های خراسان شمالی، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، تهران، قزوین، البرز، قم، مرکزی و شمال فارس نیز باتوجه به وزش باد و گردوخاک، هشدار زرد صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این منطقه ها احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو های تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال ها و درختان کهن سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، پرهیز از فعالیت های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال از توصیه های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

بعلاوه امروز هشدار زرد رگبار باران و وزش باد شدید موقت برای شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات مازندران، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان برقرار است.

سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلو های تبلیغاتی و اختلال در پرواز ها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این منطقه ها توصیه نموده است از توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفر های بین شهری احتیاط کنند.

منبع: فرارو

به "هشدار زرد و نارنجی باد و باران برای استان های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد و نارنجی باد و باران برای استان های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید