رونق فعالیت های دانش بنیان امنیت سایبری را بالا برد

به گزارش پیوند تجارت، 107 شرکت با فعالیت در حوزه امنیت سایبری، در تلاشند تا فناوری های کاربردی در این صنعت را ارتقا دهند.

رونق فعالیت های دانش بنیان امنیت سایبری را بالا برد

به گزارش گروه فناوری پیوند تجارت به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ امنیت سایبری را برنامه ریزی و اقدام برای حفاظت سیستم ها، شبکه ها، دیتابیس ها و برنامه ها از حملات دیجیتال و سازماندهی یک استراتژی دفاعی علیه مجرمان اینترنتی و اقدامات مخرب آنها تعریف می نمایند. حوزه ای راهبردی که برای پاسداشت از دارایی های ارزشمند سازمانی کاربرد فراوانی دارد. حفظ امنیت سایبری یکی از چالش های مهم دنیای مدرن به شمار می رود، چرا که تعداد وسایل الکترونیکی، از تعداد افراد بیشتر است و حملات سایبری روز به روز خلاقانه تر می گردد.

این حوزه راهبردی از جمله عرصه های علمی است که مورد حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

به همین دلیل نیز در حال حاضر 107 شرکت فناور به این حوزه ورود نموده اند که حاصل کوشش آن ها توسعه فناورانه حوزه های امنیت هوشمند، مخابرات و شبکه، هوشمندی سازمان و کسب و کار، فناوری اطلاعات و فضای سایبری، خدمات دیجیتال و ... را در پی داشته است.

بر اساس آمار های اعلام شده 30 شرکت در زمینه امنیت هوشمند فعالیت دارند. شرکت هایی از جنس دانش بنیان و خلاق. همچنین حوزه مخابرات و شبکه نیز با کوشش 29 شرکت فناور توسعه یافته است. هوشمندی سازمان و کسب و کار که رتبه سوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است، نیز با کوشش 18 شرکت به نتیجه رسیده است. شرکت هایی که بیشترین تمرکز آن ها در استان تهران (81)، اصفهان (12) و خراسان رضوی (4) است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رونق فعالیت های دانش بنیان امنیت سایبری را بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق فعالیت های دانش بنیان امنیت سایبری را بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید