اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی

به گزارش پیوند تجارت، سفر به شهرهای شمالی یکی از تفریحات بیادماندنی همه ماست. آنقدر هوادار دارد که می شنویم هر تعطیلی افرادی ساعت ها را در جاده های آن سپری نموده اند. به همین دلیل هم بسیاری قید سفر به شمال را می زنند و بدنبال مقصد دیگری برای سفرهایشان می فرایند. خوشبختانه قطار و هواپیما جایگزین مناسبی برای سفر جاده ای هستند که دیگر این دردسرها را هم ندارند، به ویژه قطار تهران رشت که قیمتش نیز مناسبتر و باثبات تر از پرواز است.

اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی

اگر شما هم می خواهید به شمال کشور مخصوصا غرب آن و استان گیلان سفر کنید در این مطلب با پیوند تجارت همراه شوید تا اطلاعات کاملی از قطار تهران گیلان (تازه وارد ناوگان ریلی کشور) در اختیارتان بگذاریم و بتوانید با آگاهی برنامه سفر بعدیتان به شهر باران را بچینید. با قیمت بلیط قطار از تهران به رشت در سال 98 آگاه شده و فاصله تهران تا رشت با قطار را می خوانید.

خرید بلیط قطار تهران رشت رجا

فاصله تهران تا رشت 327 کیلومتر است که می توان بلیط قطار رشت را برای آن خرید. مسافت تهران رشت با ماشین در 3 ساعت و 40 دقیقه طی می شود اما قطار تهران به رشت این راستا را طولانی تر طی می نماید. با کامل شدن راه آهن قزوین پس از سال های طولانی امکان سفر ریلی در این راستا فراهم شد. در حال حاضر دو قطار هر روز ساعت های 7:30 و 8:30 صبح از تهران به سمت رشت حرکت می نمایند که هر دو متعلق به شرکت رجا هستند.

امکان خرید بلیط قطار رشت تهران و خرید بلیط قطار تهران به رشت به صورت آنلاین از وبسایت پیوند تجارت امکان پذیر است. اگر مایل باشید می توانید کوپه را دربستی بگیرید یا واگن های ویژه خانم ها یا آقایان را انتخاب کنید تا در طول راه احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بلیط قطار رشت به تهران به همین شیوه امکان خرید دارد.

معرفی قطارهای راستا رشت

دو قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر و 4 ستاره صبا در راه آهن رشت تهران تردد دارند. قطار سپهر کوپه ای و لوکس است در عوض قطار صبا اتوبوسی و مقرون به صرفه قیمت بوده و راستا را سریعتر طی می نماید. در ادامه هر یک را جداگانه آنالیز می کنیم. بلیط قطار تهران به رشت را یک روز در میان می توانید تهیه کنید.

قطار اتوبوسی صبا، قطار سریع السیر تهران رشت

قطار 4 ستاره صبا اتوبوسی بوده و با سرعت بیشتری شما را به رشت می رساند. ساعت حرکت آن از شهر تهران هر روز ساعت 8:35 دقیقه صبح است. حرکت برگشتی آن از رشت به تهران هر روز ساعت 16:35 دقیقه است. بعد از 5 ساعت و 40 دقیقه به تهران می رسید.

قطار صبا یکی از مالی ترین قیمت قطار را در شرکت رجا با دو کلاس قیمتی دارد. قطار سالنی 4 ردیفه 41٬000 تومان و قطار سالنی 3 ردیفه، 50٬000 تومان فروخته می شود. که البته قیمت ها ممکن است تغییر کند و بهتر است حتما پیش از خرید تغییراتش را چک کنید.

قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر، لوکس ترین قطار رشت

پیشنهاد می دهیم برای سفر به شهر رشت از قطار بهره ببرید. قطار 4 ستاره سپهر، نسبت به قطار اتوبوسی صبا لوکس تر است اما حدود یک ساعت بیشتر طول می کشد تا فاصله رشت به تهران را طی کند. خدمات آن کاملا مطلوب است و می توان گفت که واگن ها و کوپه های 4 نفره آن بالاترین استانداردهای کشور را دارند. کتابخانه، سرویس خواب یک بار مصرف، سیستم صوتی و تصویری، مجلات و نشریات روز و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی از امکانات رفاهی آن هستند.

ساعت حرکت قطار رشت به تهران را در بعد از ظهر است. در نتیجه شب هنگام به تهران می رسید. قطار 4 ستاره سپهر روزهای زوج ساعت 7:37 صبح از تهران به سمت رشت حرکت می نماید؛ ساعت 17:40 نیز از رشت راه می افتد و پس از 6 ساعت و 30 دقیقه به مقصد می رسد. قیمت قطار چهار ستاره تهران رشت 67٬000 تومان است. قیمت بلیط قطار را در جدول زیر می خوانید.

ایستگاه های قطار تهران رشت

میان رشت و تهران 6 ایستگاه قطار قرار گرفته است. پس از راه افتادن از تهران اولین ایستگاه پیش رویتان سیاه چشمه قزوین است. در این ایستگاه همسفران جدیدی به شما می پیوندید و سپس به سمت استان سرسبز گیلان راه را ادامه می دهید. در راستا خود این ایستگاه ها را پشت سر می گذارید:

  • کوهین
  • لوشان
  • منجیل
  • رودبار
  • امامزاده هاشم
  • ایستگاه قطار رشت

در حال حاضر اهالی شهرهای انزلی و آستارا امیدوارند ادامه راستا نیز تکمیل شود تا جنوب کشور کاملا به منطقه ها شمالی و مرز آذربایجان متصل شود. مسئولان قول داده اند با توجه به هموار بودن راستا و دشواری های کمتر نسبت به راستا قزوین رشت در زمان کوتاهی پروژه قطار انزلی را به سرانجام برسانند.

قطار قزوین رشت با برترین چشم انداز قطار گیلان

قطاری که از تهران تا رشت حرکت می نماید، در ایستگاه قزوین هم توقف دارد. مسافران قزوینی می توانند در نزدیک ترین ایستگاه قطار به رشت بلیط قطار قزوین رشت را بخرند. قیمت بلیط قطار قزوین رشت حدود 42 هزار تومان است که معمولا با تخفیف 10 درصدی ارائه می شود. اگر در تهران برای سفر به رشت پیروز به خرید بلیط قطار نشدید، برای خرید بلیط قطار قزوین رشت اقدام کنید. در این صورت، به راحتی راستا دو ساعته تهران تا قزوین را با دیگر وسایل مانند تاکسی های بین شهر بروید. سپس تجربه تماشای زیبایی های راستا قزوین رشت را با قطار داشته باشید.

راستا رشت تا تهران را هم می توان با قطار طی نمود و قطار رشت قزوین هر روزه حرکت دارد. بعضی مواقع تخفیف های بالای 10 درصد روی قیمت بلیط رشت قزوین خواهید دید که موقعیت خوبی برای سفر است.

جاذبه های راستا قطار تهران به رشت

فاصله تهران تا رشت کوتاه است و مسافران احساس خستگی زیادی نمی نمایند. این امر یکی از مزایا و جاذبه های راستا بوده که مدت زمان سفر با قطار را کوتاه می نماید. پس از ایستگاه سیاه چشمه قزوین به سمت کوهین می روید و چشم اندازی زیبا از دشت های درخشان را در مقابل خود دارید که در روزهای زمستان با برف سفیدپوش می شوند و مرتفع ترین نقطه این راستا هستند. اگر تصمیم به اقامت یک روزه با بیشتر در رشت را دارید، برای رزرو هتل در برترین هتل های رشت به صفحه آن مراجعه کنید.

پس از آن به شهر منجیل محل استقرار توربین های بادی کشور می رسید که بزرگ ترین پل راه آهن کشور با طول 1430 متر از روی سد پر آبش عبور می نماید. پس از آن شهر زیتون (رودبار) را پشت سر می گذارید و به امامزاده هاشم می رسید. سراسر نیمه شمالی راستا از کنار رود پرآب سفید رود هستید و سه سد را هم پشت سر خواهید گذاشت.

این قطار بلیط مقرون به صرفهی دارد که خود از جاذبه های سفر با قطار است. قیمت بلیط این قطار را می توانید در همین مطلب مشاهده کنید.

قطار گردشگری تهران رشت

قطار تهران به مقصد رشت یکی دیگر از قطارهای گردشگری به استان های شمالی کشور است که هواداران زیادی دارد. (برای آشنایی با دیگر قطار گردشگری شمال که به سمت استان مازندران و سوادکوه می رود مقاله مرتبط با آن را در مجله بخوانید) این قطار نیز مانند دیگر قطارهای گردشگری به راستا بیش از مقصد اهمیت می دهد و طی یک روز بعضی از تماشای ترین های راه آهن تهران گیلان و شهر رشت را به شما نشان می دهد.

اولین توقفگاه آن بر روی پل دریاچه سد سپیدرود است و سپس در سراوان از موزه میراث روستایی گیلان تماشا می کنید. از آن جا با اتوبوس راهی شهر رشت می شوید از بازار تماشایی میدان شهرداری تماشا می کنید و مجدد به سمت تهران باز خواهید گشت. معمولا تمامی وعده های غذایی و میان وعده نیز در تور قطار گردشگری رشت ارائه می شود. داخل قطار تهران رشت بسیار راحت بوده و امکانات مناسبی دارد.

برای سفر به شهر زیبای رشت به وسیله راستا ریلی، با خرید مقرون به صرفه ترین بلیط قطار رشت پیوند تجارت سفر خود را آنلاین برنامه ریزی کنید.

ایستگاه راه آهن رشت کجاست

در این ایستگاه (مانند بسیاری از دیگر ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و سرانجامه های اتوبوسرانی کشور) تاکسی ها درخواست دریافت کرایه زیادی برای رساندن شما به مرکز شهر دارند. پیشنهاد ما آن است که یا حسابی با راننده ها چانه بزنید یا از تاکسی های اینترنتی بهره ببرید. به یاد داشته باشید که هیچ وقت روی قیمت تاکسی متر با راننده ها توافق نکنید، وگرنه در مقصد حسابی پشیمان خواهید شد. تلفن راه آهن رشت را با 3 شماره فعالیت می نماید که یکی از آن ها را در ادامه می آوریم.

شماره تلفن ایستگاه قطار رشت: 32474904 013

آیا به مقصد راه آهن تهران رشت هر روز بلیط دارد؟

بله قطار مالی تر صبا هر روز از تهران به رشت و بالعکس حرکت می نماید و روزهای زوج قطار 4 ستاره سپهر نیز به آن اضافه می شود. با توجه به استقبال زیاد مسافران بهتر است از قبل بلیط خود را بخرید تا هنگام سفر با مشکل روبرو نشوید.

سریع ترین راه رسیدن به رشت کدام است؟

البته که خرید بلیط هواپیما رشت سریع ترین راه رسیدن به مرکز استان گیلان است، اما با توجه به قیمت بالا بخصوص در روزهای تعطیل، می توانید از راستا ریلی بهره ببرید. راستای با مدت زمان طولانی تر که به رقابت با هواپیما می پردازد.

آیا قطار تهران آستارا امکان خرید بلیط قطار دارد؟

خیر. کسانی که می خواهند از تهران به آستارا بروند، باید دو راستا و قطار را سوار شوند. ابتدا تهران رشت قطار بگیرید. سپس قطار رشت آستارا سوار شوید. قطار رشت به آستارا در دست احداث است. متاسفانه قطار تهران بندر انزلی هم دو سال و نیم دیگر در همین راستا تهران به آستارا افتتاح می شود.

در این مطلب با قطار از تهران به رشت سفر کردیم و برنامه قطار رشت را گفتیم. اگر در جایی عبارت رزرو بلیط قطار تهران رشت یا رزرو بلیط قطار رشت به تهران را دیدید، در واقع منظور خرید بلیط است. رزرو بلیط قطار نداریم. سپس فاصله آن از تهران، انواع قطارهایی که خدمت رسانی می نمایند، جاذبه های تماشای و ایستگاه سرانجامی آن را آنالیز کردیم و راه کارهایی را برای رساندن خودتان از آخرین ایستگاه به شهر رشت ارائه دادیم که امیدواریم برایتان کاربردی باشد و سفرتان را آسانتر سازد. اگر شما هم تجربه سوار شدن در قطار شهر باران را دارید آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید