یک جایزه دیگر برای اردک ها

به گزارش پیوند تجارت به نقل از سی بی سی بوکز، جایزه داگ رایت 2023 در بخش برترین کتاب به کیت بیتون برای اردک ها: دو سال در شن های نفتی رسید. این بیوگرافی مصور، پیش از این برنده جایزه کانادا ریدز نیز شده بود.

یک جایزه دیگر برای اردک ها

جایزه نیپر، ویژه استعدادهای نوظهور برای کتاب سبزه زارهابه جاناتان دایک رسید. ایوانا فیلیپوویچ برای کتاب کجا بودی؟ برنده جایزه پیگ اسکین پیترز، ویژه برترین کتاب چاپ شده به وسیله ناشران کوچک شد. او این کتاب را با همکاری آندریا هانکینسون ترجمه نموده است.

جایزه اگ هد، ویژه برترین کتاب کودک نیز برای کتاب خودت را بشناس به کوری سیلوربرگ و فیونا اسمیت رسید. در بخش غول های شمال، سال جاری از هنرمند فقید و طراح کتاب های مصور، هنریت والیوم (1959-2021) به عنوان برنده تجلیل شد. او در سال 2017 جایزه پیگ اسکین پیترز را برای کتاب قصر قهرمانان به خانه برد و در سال 2018 به خاطر نقش و ماندگاری اش در حوزه کتاب های کمیک استان کبک کانادا، برنده جایزه آلبرت شارتیه شد.

هریک از برندگان داگ رایت، یک جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. بعلاوه به برنده بخش نیپر، فرصت اقامت یک هفته ای در والی ویو آرتیست ریت ریت در انتاریو داده خواهد شد.

جوایز ادبی داگ رایت در سال 2005 به عنوان بخشی از جشنواره هنرهای طنز تورنتو و به یاد کارتونیست کانادایی به همین نام، راه اندازی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یک جایزه دیگر برای اردک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک جایزه دیگر برای اردک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید