کی ام سی X5 در راه است؛ جانشین یک کراس اوور محبوب

به گزارش پیوند تجارت، کرمان موتور اخیراً از نسخه نو کراس اوور محبوب خود، یعنی جک S5 ، رونمایی نموده است. این خودرو با برند این شرکت و با نام کی ام سی X5 به دست مشتریان می رسد. KMC X5 بهبودهای ظاهری و رفاهی قابل توجهی را در مقایسه با جک S5 تجربه نموده است، اما از نظر مشخصات فنی، شباهت های بسیاری میان این خودروها مشاهده می گردد. بنابر شنیده ها، قیمت این خودرو گران تر از قیمت جک S5 فیس لیفت مشخص خواهد شد.

کی ام سی X5 در راه است؛ جانشین یک کراس اوور محبوب

طراحی ظاهری

در تصاویری که ما از مجموعه کرمان موتور ضبط نموده ایم، سعی شده است تا کی ام سی X5 و جک S5 را کنار یکدیگر قرار دهیم. به وضوح می توان فیس لیفت اساسی این خودرو را در نمای جلو متوجه شد. جلوپنجره اکنون به طور کامل تغییر نموده است. یک ذوزنقه بزرگ مشکی رنگ بخش اعظم این قسمت را در اختیار دارد. چراغ های روشنایی اصلی نیز در قسمت های جانبی آن قرار دارند. دو نوار دی لایت زردرنگ به شکل حرف L انگلیسی نیز جایگزین چراغ های اصلی جک S5 شده اند. از آن جایی که این خودرو اکنون محصول کرمان موتور به شمار می آید، لوگوی کرمان موتور جایگزین لوگوی جک روی بدنه آن شده است.

نمای جانبی و پشتی کی ام سی X5 تفاوت خاصی را در مقایسه با جک S5 فیس لیفت تجربه ننموده اند. تنها تفاوت محسوس این بخش، به هم پیوستن چراغ های عقب به همراه رینگ های تازه خودرو است.

کابین کی ام سی X5 تفاوت قابل توجهی با فضای داخلی جک S5 دارد. این موضوع برای کاربر راضی کننده خواهد بود؛ چرا که اکنون کابین مدرنی را در اختیار می گیرد. کنسول میانی این خودرو نیز به طور کامل متحول شده است و شما فضایی شبیه به دیگر کراس اوورهای چینی و تازه بازار را دریافت خواهید کرد. فرمان خودرو به نوع دی کات تغییر حالت داده است و کنترلر تعویض دنده نیز شکل چرخان دارد. کابین کی ام سی X5 برخلاف نسخه های قبلی، طراحی مینیمال دارد و دکمه های فیزیکی چندانی را در آن نمی توان یافت. بااین حال فاصله بین دو محور خودرو بدون تغییر به جای مانده است؛ درنتیجه باید کی ام سی X5 را یک کراس اوور جمع وجور بدانیم.

تعیینات فنی کی ام سی X5، مشابهت در کنار بهبود

شرکت جک هنگام عرضه نسخه فیس لیفت کراس اوور خود، تصمیم گرفت موتور 1.8 لیتری توربوشارژر را با نسخه 1.5 لیتری توربوشارژر جایگزین کند. این پیشرانه روی جک S5 فیس لیفت نصب شد. پس از آن نیز دیگر خودروهای این برند همچون کی ام سی K7 (جک X7) نیز به این پیشرانه مجهز هستند. موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با سیستم تزریق مستقیم سوخت در KMC X5 نیز حضور دارد و قدرت این خودرو را تأمین می نماید.

البته این بار به لطف بهبودهای نرم افزاری و شاید سخت افزاری، توان و گشتاور این پیشرانه افزایش یافته است. این پیشرانه اکنون می تواند بیش از 180 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند که بیشتر از راندمان خروجی جک S5 فیس لیفت است. بخش عمده این افزایش شامل 50 نیوتن متر گشتاور بیشتر می گردد. ازاین رو انتظار داریم کی ام سی X5 در تست شتاب بهتر از نسخه قبلی عمل کند.

گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه همچون قبل وظیفه انتقال قدرت را در کی ام سی X5 بر عهده دارد. این خودرو همچنان یک کراس اوور تک دیفرانسیل است و بنابراین نباید توقع عملیات آفرودی را از آن داشته باشید. سایر تعیینات فنی این خودرو نیز مشابه جک S5 فیس لیفت هستند.

جدول تعیینات فنی کی ام سی X5:

خودروکی ام سی X5
پیشرانه1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر
جعبه دندهشش سرعته اتوماتیک دوکلاچه
حداکثر قدرت181 اسب بخار
حداکثر گشتاور300 نیوتن متر
استاندارد عدم آلایندگییورو 6
مصرف سوخت ترکیبی7.9 لیتر به ازای صد کیلومتر
حجم باک55 لیتر
ابعاد4505×1850×1698 میلی متر
فاصله بین دو محور2660 میلی متر
وزن1440 کیلوگرم
سیستم تعلیق جلوجلو مک فرسون، عقب مولتی لینک
سیستم ترمزهاچهار چرخ دیسک

امکانات و تجهیزات

کی ام سی X5 به عنوان نسخه به روزشده جک S5 فیس لیفت، امکانات و تجهیزات بیشتری را در خود جای داده است. این تجهیزات بیشتر با ورود به کابین خودرو تعیین هستند. البته تا زمان نگارش این متن کاتالوگ کی ام سی X5 از سوی کرمان موتور منتشر نشده است. بااین حال می توان در خصوص بعضی تجهیزات این خودرو صحبت به میان آورد.

تجهیزات ایمنی کی ام سی X5 عبارتند از: چهار کیسه هوا، سیستم های ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و ترمز پارک برقی.

تجهیزات رفاهی این خودرو عبارتند از: تریم چرمی کابین، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم پایش فشار باد لاستیک ها، تهویه مطبوع اتوماتیک دومنطقه ای، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان برقی، سنسور نور و باران، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سیستم صوتی به همراه نمایشگر و شش بلندگو، پنل ابزار دیجیتالی، دوربین ثبت وقایع و کروز کنترل.

قیمت و رقبا

درحال حاضر قیمت جک S5 فیس لیفت از سوی کرمان موتور حدود 1.5 میلیارد تومان اعلام شده است. البته این خودرو مدتی است که در بخشنامه های فروش کرمان موتور حضور ندارد و به نظر می رسد فراوری آن متوقف شده است. بنابراین باید انتظار داشت تا طی زمانی کوتاه، KMC X5 جایگزین محصول قبلی در خط فراوری این شرکت گردد.

کی ام سی X5 نسخه بهینه شده و بهبود یافته جک S5 فیس لیفت محسوب می گردد. ازاین رو انتظار داریم کرمان موتور قیمت بیشتری را برای این خودرو در نظر بگیرد. درنتیجه بایستی قیمتی در حدود 1.7 میلیارد تومان را برای کی ام سی X5 متصور باشیم.

در این محدوده قیمتی، رقبای مختلفی را می توان برای KMC X5 در نظر گرفت. از مدیران خودرو، ام وی ام X55 پرو و فونیکس تیگو 7 پرو را می توان به عنوان دو رقیب در نظر گرفت. دیگنیتی پرایم نیز دیگر رقیب هم رده کراس اوور کرمان موتور است که از نظر تعیینات فنی و تجهیزات در سطح مشابه این خودرو قرار می گیرد؛ بنابراین کی ام سی X5 برای موفقیت در این بازه قیمتی، کار دشواری را در پیش رو خواهد داشت. البته نباید از یاد برد که بین تمامی خودروهای محدوده قیمتی 1.5 الی 2 میلیارد تومان، کی ام سی X5 یکی از معدود کراس اوورهای مجهز به گیربکس دوکلاچه است. همین مزیت می تواند باعث جلب توجه بعضی از مشتریان گردد.

منبع: فرارو

به "کی ام سی X5 در راه است؛ جانشین یک کراس اوور محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی ام سی X5 در راه است؛ جانشین یک کراس اوور محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید