چگونه با هسته خرما قهوه درست کنیم؟!

به گزارش پیوند تجارت، نوشیدن قهوه یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی است که افراد در زندگی به آن مشغول می شوند. فرقی ندارد صبح ها قبل از شروع به کار قهوه می نوشید یا عصرها برای رفع خستگی، آماده کردن قهوه و نوشیدن آن دوست داشتنی است. اما افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کافئین مصرف کنند از این لذت محروم می شوند. عطر دل انگیز قهوه به مشام آن ها می رسد اما نوشیدن آن ممنوع است. ما خبر خوبی برای این دسته از افراد داریم، قهوه هسته خرما جایگزین مناسبی برای قهوه است.

چگونه با هسته خرما قهوه درست کنیم؟!

امروز در پیوند تجارت مگ می خواهیم طرز تهیه قهوه هسته خرما را آموزش دهیم. اگر باور نمی کنید که یک فنجان نوشیدنی تهیه شده از هسته خرما خوش طعم است، به ما اعتماد کنید و تا آخر این مطلب همراهمان باشید. قول می دهیم که بعد از تهیه، از طعم آن شگفت زده خواهید شد و دیگر هسته های خرما را دور نخواهید ریخت.

چرا هسته خرما؟

تبدیل هسته خرما به قهوه کاری است که از قدیم در بین اعراب مقیم خاورمیانه رواج داشته است اما دستورالعمل تهیه آن به راحتی در اینترنت پیدا نمی شود. این قهوه عجیب می تواند از دیابت، کبد چرب و مسائل کلیه جلوگیری کرده و به دلیل وجود اثرات محافظتی پروآنتوسیانیدین های (نوعی از پلی فنول ها که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند) موجود در آن، از کبد و کلیه به خوبی محافظت کند. همچنین این ماده سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها (مواد ریزمغذی که به سلامت عمومی بدن کمک می کنند) است و خواص ضد ویروسی هم دارد. فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن، روی و پتاسیم هم از مواد مغذی و معدنی موجود در هسته خرما است.

طعم قهوه هسته خرما چطور است؟

عطر و ظاهر قهوه هسته خرما کاملا شبیه به بهترین قهوه های موجود در بازار است. وقتی آن را دم می کنید و با کمی شیر و شکر مخلوط می کنید کاملا طعم شیر قهوه معمولی را احساس می کنید. اگر از کارشناسان قهوه هستید ممکن است تفاوت هایی بین قهوه هسته خرما و قهوه معمولی پیدا کنید اما یک فرد معمولی می تواند به همان میزان که از قهوه معمولی لذت می برد، از قهوه خرما هم لذت ببرد.

طرز تهیه قهوه هسته خرما

قبل از اینکه به سراغ طرز تهیه قهوه برویم باید بدانید که تنها مشکل موجود بر سر راه تهیه این قهوه نیاز به میزان زیادی هسته خرما است. ممکن است مجبور شوید از دوستان و همسایگانتان خواهش کنید تا هسته های خرما را برایتان جمع کنند. بعد از اینکه هسته های خرما را تهیه کردید، برای آماده کردن قهوه به یک موکاپات هم نیاز دارید. حالا به سراغ روش تهیه برویم.

1.

هسته های خرما را را بشویید و تا کاملا تمیز شوند، سپس به مدت 1 ساعت در آب خیس کنید. هسته های خرما را بیشتر از 1 ساعت خیس نکنید چون تغییر شکل می دهند.

2.

سپس مواد اضافی روی هسته ها را جدا کرده و حتی پوست نازک روی آن را هم جدا کنید. جدا کردن این قسمت ها زمان بر اما بسیار مهم است چون اگر باقی بمانند در زمان دم کردن قهوه کاراملی شده، می سوزند و به قهوه شما عطر سوختگی بدی می دهند. حتما می دانید که قند سوخته اصلا عطر خوبی ندارد!

3.

هسته های خرما را در سینی فر ریخته و اجازه دهید در گرمای فر کاملا خشک شوند. بعد از خشک شدن آن ها را در یک تابه آنقدر تفت دهید تا به عطر دلخواهتان برسید.

4.

هسته های تفت داده شده را روی سینی فر سرد ریخته و در فر قرار دهید، سپس فر را روی 170 درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در فر بمانند. اگر بعد از 30 دقیقه هنوز برشته نشده بودند، 15 دقیقه دیگر در فر قرار دهید.

5.

هسته های خرما را در آسیاب قهوه یا هاون قرار داده و پودر کنید. نگران نباشید، به راحتی آسیاب می شوند.

6.

پودر قهوه دانه خرما آماده است. آن را در یک شیشه یا ظرف در بسته بریزید و در محلی خنک و دور از رطوبت قرار دهید.

برای دم کردن هم مثل قهوه معمولی میزان لازم از پودر را در سبد موکاپات ریخته و با همان دستورالعمل همیشگی دم کنید. این قهوه را می توانید ساده یا همراه با شیر بنوشید. برای آشنایی با روش کار با موکاپات می توانید مطلب چطور با موکاپات بهترین قهوه را در خانه دم کنیم؟ را مطالعه کنید.

مرور کلی

قهوه یک نوشیدنی خوش عطر و طعم است که همه حداقل یک بار آن را امتحان کرده اند. بعضی ها آن قدر به این نوشیدنی کافئینی علاقه دارند که صبح ها بدون نوشیدن یک لیوان قهوه نمی توانند روز را آغاز کنند. عده ای هم به دلایل مختلف از مصرف کافئین منع شده اند و گاهی تنها آرزویشان نوشیدن یک فنجان قهوه است. قهوه هسته خرما یک جایگزین بدون کافئین مناسب برای قهوه معمولی است. عطر و طعم آن کاملا شبیه به قهوه معمولی است و می توانید آن را به راحتی با انواع طعم دهنده ها و شیر مخلوط کنید.

منبع: pennilessparenting

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه با هسته خرما قهوه درست کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با هسته خرما قهوه درست کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید