سرانجام سال ها چشم انتظاری در بوشهر ، رشته ادبیات فارسی ایجاد شد

به گزارش پیوند تجارت، سال ها چشم انتظاری برای راه اندازی مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه خلیج فارس سرانجام به ثمر نشست.

سرانجام سال ها چشم انتظاری در بوشهر ، رشته ادبیات فارسی ایجاد شد

به گزارش گروه استان های پیوند تجارت، با وجود سرمایه های انسانی ارزشمند در حوزه ادب و فرهنگ و استعدادهای ناب در استان بوشهر اما نبود رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه خلیج فارس، دانشجویان علاقه مند به این رشته را یا به انتخاب و رشته دیگری یا به شهرهای دیگر می کشاند. این در حالی است که امروز آئین گشایش رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی و معارفه دانشجویان نوورودی این رشته برگزار شد.

در مراسمی که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، ریاست دانشگاه خلیج فارس، ریاست انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی، استادان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خلیج فارس، جمعی از چهره های ادبی و فرهنگی استان و دانشجویان با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشتند.

عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس در این مراسم با تبریک به مناسبت راه اندازی دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه خلیج فارس و قدردانی از همه همکارانی که در این جهت همت گماشتند، گفت: یکی از دغدغه های بزرگ من در این رشته، این است که دانشجویان و استادان جهتهای خلاقیت را بگشایند و از شیوه های کلیشه ای برای آموزش زبان فارسی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی نیازمند بستری مناسب بوده است، شرح داد: خوش بین هستم که با وجود استادان شایسته در گروه زبان و ادبیات فارسی در کنار بزرگان ادب و فرهنگ استان، راه اندازی این رشته در دانشگاه خلیج فارس سبب خیر شود تا علاقه مندان و دانشجویان در پاسداری زبان شیرین پارسی گام بردارند.

مصلح با تاکید بر باید اینکه در آغاز این راه باید محکم و قوی گام برداریم، خاطرنشان کرد: اگر گام های نخست را محکم برنداریم، در ادامه هم دچار مشکل خواهیم شد و من امیدوارم با نگاهی نو و رویکردی خلاق و متفاوت، شاهد ترویج پیام فردوسی و بزرگان ادبیات سرزمینمان باشیم.

نقش ادبیات فارسی در حفظ وحدت ملی

مدیر انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی که به صورت مجازی در این آئین حضور داشت، ضمن تبریک به ریاست دانشگاه خلیج فارس و همکاران گروه زبان و ادبیات فارسی، با مروری کوتاه بر شورای ارتقای علوم انسانی گفت: آسیب شناسی شرایط موجود رشته های علوم انسانی، اقدامی بود که حدود 40 آسیب و آفت را مشخص کرد و سبب شد تا نگاه ها به این حوزه تغییر کند.

به گفته سید علی اصغر میرباقری فرد، رشته زبان و ادبیات فارسی دو محور کلی دارد؛ زبان فارسی و ادبیات فارسی. زبان فارسی یکی از زبان هایی است که با پیشینه طولانی طی فراز و نشیب های فراوان، به حیات خود ادامه داده و امروز با ظرفیت های بسیار به ما رسیده است.

وی تاکید کرد: ادبیات فارسی نقش بسیار مهمی در حفظ وحدت ملی دارد و از سوی دیگر، اثرگذاری ادبیات فارسی در کشورها و قاره های دیگر امری انکارناپذیر است که خود مُهر تأییدی بر ظرفیت و توانمندی زبان و ادب فارسی است.

شعرخوانی، گرمی بخش محفل گشایش دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی شد و شاعران بنام این دیار- آقایان هوشمند و اجرایی- با خوانش اشعارشان لبخند را به حاضران هدیه کردند.

امید می رود که راه اندازی مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه خلیج فارس، بیش از پیش ما را به ضرورت توجه به استعدادهای ناب در این رشته و ترویج گنجینه غنی ادب و فرهنگ سرزمینمان رهنمون سازد.

اگر جهت جذب علاقه مندان این رشته را هموار کنیم، بدیهی است که فرصت های منحصربه فردی را خلق و راه را برای افراد لایق و شایسته دیگر باز می کنند. با چنین اندیشه ای بازار کار این رشته نیز راه خود را در میان دیگر رشته ها می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرانجام سال ها چشم انتظاری در بوشهر ، رشته ادبیات فارسی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام سال ها چشم انتظاری در بوشهر ، رشته ادبیات فارسی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید