داستان های تازه خانم مارپل در راه است

به گزارش پیوند تجارت به نقل از گاردین، چند نویسنده معاصر انگلیسی به صورت مشترک در کتابی مجموعه داستان های خانم مارپل نوشت آگاتا کریستی را ادامه داده و قرار است این کتاب سال آینده وارد بازار کتاب گردد. جین مارپل که با نام خانم مارپل هم شناخته می گردد، یکی از شخصیت های داستانی نویسنده جنایی نویس انگلیسی، آگاتا کریستی است. او زن مسن تنهایی است که برای تفنن به حل مسائل جنایی می پردازد. شخصیت خانم مارپل اولین بار در داستان کوتاه باشگاه سه شنبه شب که در سال 1926 نوشته شد، به خوانندگان معرفی شد.

داستان های تازه خانم مارپل در راه است

سال آینده دنباله داستان های خانم مارپل نوشته سه نویسنده معاصر انگلیسی به نام های وال مک درمید، نائومی آلدرمن و دردا میشل در قالب مجموعه داستان های کوتاه نو آگاتا کریستی منتشر خواهد شد. در نوشتن این مجموعه 12 نویسنده دیگر انگلیسی هم شرکت دارند که همگی هوادار داستان های خانم مارپل هستند.

این کتاب قرار است با مشارکت و اجازه بنیاد آگاتا کریستی در سپتامبر 2022 میلادی در بازار کتاب انگلیس و در صورت استقبال در کشورهای دیگر هم منتشر گردد. نویسندگان می گویند قصد دارند با این کتاب شخصیت خانم مارپل را با نسل جوان بیشتر آشنا نمایند.

آگاتا کریستی نویسنده مشهور انگلیسی و خالق داستان های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. کریستی، اولین نویسنده ای است که کتاب هایش بیشترین ترجمه را به زبان های مختلف جهان داشته است. پس از وی ژول ورن و سپس شکسپیر قرار دارند.

کریستی در یک خانواده ثروتمند از طبقه میانه در تورکی، دوون به جهان آمد و عمدتاً در خانه تحصیل می کرد. او در ابتدا یک نویسنده ناموفق بود و شش رد پی درپی داشت؛ اما این در سال 1920 با انتشار ماجرای مرموز در استایلز با حضور کارآگاه هرکول پوآرو تغییر کرد.

طبق لیست ترجمه، او ترجمه شده ترین نویسنده فردی است؛ و بعضی از کتب او از پرفروش ترین کتاب های تاریخ هستند. نمایش صحنه ای کریستی با نام The Mousetrap رکورد جهانی طولانی ترین اجرای اولیه را به خود اختصاص داده است؛ تئاتری که در تاریخ 25 نوامبر 1952 در سالن تئاتر سفیران در وست اند لندن افتتاح شد و تا سپتامبر 2018 بیش از 27500 اجرا داشته است. این سالن نمایش در مارس 2020 به علت همه گیری ویروس کرونا بسته شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "داستان های تازه خانم مارپل در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان های تازه خانم مارپل در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید