عربستان؛ عقاب های صحرا به پرواز درمی آیند

به گزارش پیوند تجارت، تیم ملی عربستان با نسل نو بازیکنانش، در پی تغییر و تحولی بزرگ در تاریخ فوتبال این کشور در جام جهانی است.

عربستان؛ عقاب های صحرا به پرواز درمی آیند

به گزارش پیوند تجارت، نمایش خیره نماینده سعودی ها در جام جهانی 1994 آمریکا و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، عربستان را به یکی از شگفتی سازهای آن جام تبدیل کرد. آن ها به عنوان یکی از قدرت های فوتبال آسیا، همیشه برای رقبای خود دردسرساز شده اند. فالکون ها یا عقاب ها با نسل نو بازیکنان خود، امیدوار به تکرار خاطرات سال 1994 هستند. این تیم در جام جهانی 2010 و 2014 حاضر نبود ولی چهار سال قبل در روسیه به میدان فت و در ملاقات افتتاحیه با 5 گل به میزبان باخت.

از افتخارات این تیم می توان به 3 عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت های آسیا در سال های 1984، 1988 و 1996 و 6 دوره حضور در جام جهانی فوتبال اشاره نمود. اولین بار در سال 1984 بود که عربستان قهرمان آسیا شد. در ملاقات فینال عربستان با نتیجه 2 بر صفر چین را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید. در سرانجام این رقابت ها عبدالله جمال الدعایه، دروازه بان عربستان به عنوان برترین دروازه بان انتخاب شد. در دوره بعدی نیز عربستان از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. عربستان و چین به عنوان تیم های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند تا ایران با عربستان و چین با کره حنوبی در مرحله نیمه نهایی بازی نمایند. در ملاقات فینال عربستان در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 کره جنوبی را شکست داد تا برای دومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جام ملت ها برسد. در نهایت سومین قهرمانی عربستان نیز در سال 1996 رقم خورد. در ملاقات فینال عربستان در ضربات پنالتی امارات میزبان را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید. از نکات جالب دو سرمربی فینالیست جام ملت ها، حضور هر دوی آن ها در فوتبال ایران در سال های بعد بود. در این رقابت ها نلو وینگادا، سرمربی عربستان و تیموسلاو ایویچ، سرمربی امارات بودند.

ستاره

سالم الدوساری

وینگر تیم ملی عربستان از سال 2011 در تیم الهلال عربستان بازی می نماید. او جزو بازیکنانی بود که قبل از جام جهانی روسیه مدتی در تیم ویارئال در تمرینات شرکت کرد و یک بار نیز در لالیگا برای این تیم بازی کرد. این بازیکن تا به امروز 16 بار برای تیم ملی عربستان گلزنی نموده است و از بازیکنان محوری تیم ملی کشورش محسوب می گردد که میخواهد دومین حضور خود در جام جهانی را تجربه کند.

سرمربی:

هروه رنار

هرو رنار از مربیان کارکشته ای است که از سال 2016 راهنمایی تیم ملی مراکش را بر عهده داشت و با این تیم توانست جواز حضور در جام جهانی را در گروهی سخت به دست بیاورد تا محبوبیت او بیش از قبل گردد. او در خیلی از کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج و زامبیا مربیگری نموده است و در لیگ فرانسه نیز سابقه مربیگری در لیل و سوشو را دارد. این مربی 49 ساله فرانسوی در پست دفاع برای چند تیم فرانسوی از جمله کان بازی نموده است. او در حالی که حتی زمزمه حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران شنیده می شد راهی عربستان شد تا راهنمایی تیم ملی این کشور را بر عهده بگیرد.

تیم ملی عربستان در یک نگاه

افتخارات: صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی و سه بار قهرمانی جام ملت های آسیا

برترین گلزن: ماجد عبدالله (71 گل)

بیشترین بازی: محمد الدعایه (178 بازی ملی)

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عربستان؛ عقاب های صحرا به پرواز درمی آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان؛ عقاب های صحرا به پرواز درمی آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید