جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

به گزارش پیوند تجارت، ریودوژانیرو بدون شک یکی از زیباترین شهرهای جهان است و برای هر جهانگردی یک مقصد عالی به شمار میرود. این شهر ترکیبی منحصربه فرد از کلان شهری بزرگ با کوه های دراماتیک، جنگل هایی استوایی و سواحل بکر را به طور هم زمان ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند از گزینه های زیادی در ریودوژانیرو از غرق شدن در آفتاب سواحل گرفته تا تماشای چشم انداز ها باورنکردنی کوهستان ها و البته مجسمه مسیح لذت ببرند. در ادامه، جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو معرفی می شوند. برای شرکت در تور برزیل با آژانس خبرنگاران تماس بگیرید.

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

مسیح نجات دهنده

بازدید از مجسمه مسیح در ریودوژانیرو باید در صدر فعالیت ها قرار گیرد! این مجسمه بسیار معروف، علاوه بر اینکه از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است، یکی از نمادین ترین و مشهورترین مکان های برزیل و یکی از 7 عجایب تازه جهان نیز می باشد. مجسمه مسیح بیش از 30 متر ارتفاع دارد و بازوهای طویل آن 28 متر از فضای بالای کوه کورکووادو را که مشرف به شهر است، پوشش می دهند.

کوه شوگرلوف

کوه شوگرلوف یا کله قندی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو است که گردشگران ریو نباید بازدید از آن را از دست بدهند. گردشگران برای رسیدن به بالای کوه شوگرلوف، با تله کابین به اولین تپه کوه می رسند، قله ای پایین تر که از آن با تله کابین دوم به قله کوه خواهند رسید. منظره ها هر دو تپه منظرهی خیره کننده از منطقه جنوبی ریودوژانیرو ارائه می دهند و از آنجا کل سواحل کوهستانی که خلیج گوانابارا و جزایر اطراف آن را در برگرفته است چشمان ناظران را خیره خواهند کرد. بسیاری از بازدیدنمایندگان و مردم محلی ادعا می کنند که منظره شوگرلوف حتی بهتر از مجسمه مسیح است.

سواحل کوپاکابانا، ایپانما و لبلون

کوپاکابانا، ایپانما و لبلون از معروف ترین سواحل و محله ها و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو هستند. این محله ها زیباترین و امن ترین منطقه ها شهر ریو می باشند. بهترین زیرساخت های گردشگری، بیشتر هتل ها و همچنین بسیاری از بوتیک ها، فروشگاه ها و تعداد زیادی کافه و رستوران در آنجا قرار دارند. بهترین راه برای دیدن این سواحل، پیاده روی است. توصیه می کنیم، پیاده روی کنید یا دوچرخه و اسکوتر کرایه نمایید و از زندگی ساحلی و منظره ها منحصربه فرد این سواحل لذت ببرید. جایگاه ها و چترهای ساحلی در همه جا برای اجاره در دسترس هستند و تنقلات و نوشیدنی ها در کیوسک ها یا در سواحل از طریق فروشندگان سرو می شوند. هیچ بازدیدی از ریودوژانیرو بدون چند روز ساحلی در برزیل کامل نمی شود.

استادیوم ماراکانا

یکی از علایق بزرگ برزیلی ها، فوتبال (به پرتغالی فوتبول) است. ماراکانا مشهورترین استادیوم برزیل و یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو می باشد. این استادیوم تا زمانی که برای جام جهانی 2014 بازسازی و از گنجایش آن کاسته شد، بزرگ ترین استادیوم جهان بود. استادیوم ماراکانا میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک 2016 بود و حدود 78٬000 هوادار را در خود جای داد.

این استادیوم برای مسابقات بین باشگاه های بزرگ فوتبال ریو و همچنین برای کنسرت ها استفاده می شود. اگر قصد سفر به ریودوژانیرو را دارید و عاشق فوتبال نیز هستید، به شدت توصیه می کنیم یک مسابقه فوتبال را در این استادیوم باشکوه ناظر باشید! هیجان و جو مسابقات در این استادیوم باورنکردنی است. اگر هم فوتبال دوست نیستید، می توانید با یک تور گردشگری استادیوم همراه شوید و زمانی که مسابقه و هواداری وجود ندارد از آنجا بازدید کنید.

پارک ملی تیجوکا

پارک ملی تیجوکا با وسعت 3٬300 هکتار در جنگل تیجوکا قرار گرفته است و بزرگ ترین جنگل شهری جهان با بیش از دوازده مایل مربع محسوب می شود. پارک ملی تیجوکا از جنگل تیجوکا محافظت می کند و از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو به شمار می رود. این پارک چندین منظره شگفت انگیز مشرف به شهر از ویستا چینیزا (نمای چینی)، تعدادی مسیرهای پیاده روی، چندین آبشار، تعداد زیادی درخت با گونه های بومی مانند میمون های کاپوچین، پروانه ها، توکان ها، تنبل ها دارد.

خانه اپرا

این خانه اپرا که در آغاز قرن بیستم ساخته شد، با سبکی متنوع و با الهام از خانه اپرای پاریسی طراحی شده است. فضای داخلی تئاتر با مجسمه ها، نقاشی ها، پرده ای باشکوه و سقفی خیره کننده مزین شده است. رستوران تئاتر در طبقه همکف قرار گرفته است و به شیوه آشوری قابل توجهی طراحی شده است. مجسمه های هنریک برناردلی و نقاشی های رودولفو آمئودو و الیزئو ویسکونتی و همچنین پرده های در حال سقوط، دیواره های جلویی و سقف ها از نکات برجسته آن هستند که باعث شده اند این خانه اپرا یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو محسوب شود.

جمع بندی

اشاره به تمامی جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو از جمله مواردی همچون چون باغ گیاه شناسی، روستای سانتا ترزا، قلعه کوپاکابانا، موزه فردا و غیره در این مطلب ناممکن بود. ریودوژانیرو در برخی از نظرسنجی ها به عنوان زیباترین شهر جهان برگزیده شده است که نشان می دهد از چه پتانسیل بالایی برای گردشگری برخوردار می باشد.

برزیلی ها عاشق جشن گرفتن هستند. همان طور که می دانید، بزرگ...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید