سفر از تهران به مشهد با اتوبوس

به گزارش پیوند تجارت، بسیاری از مسافران و زائران برای سفر به مشهد از مرکز، از اتوبوس استفاده می نمایند. علت این امر، مقرون به صرفه بودن هزینه بلیط اتوبوس و بعلاوه دسترسی آسان به آن است. در هر روز، سفرهای زیادی از تهران به مشهد و بالعکس انجام می شوند. بهتر است پیش از خرید بلیط اتوبوس از وب سایت اسنپ تریپ با انواع اتوبوس ها، ترمینال های مشهد و … آشنا شویم.

سفر از تهران به مشهد با اتوبوس

درباره مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ بعد از تهران در کشور است که 351 کیلومتر مساحت دارد و 3 میلیون نفر در آن زندگی می نمایند. این شهر که همیشه لبریز از مسافر و جهانگرد است، سالانه از حدود 27 میلیون نفر میزبانی می نماید. مهم ترین دلیل حضور مسافران زیاد در مشهد، حضور حرم امام هشتم شیعیان در آن است.

برای سفر با اتوبوس از مشهد به مرکز، می توانید بلیط اتوبوس مشهد تهران از اسنپ تریپ را در عرض یک دقیقه رزرو کنید.

فزونین زمان سفر به مشهد

برای انتخاب زمان مناسب برای سفر به مشهد باید به عوامل مختلفی توجه کرد. فزونین زمان سفر از نظر شرایط آب وهوایی، فصل بهار و نیمه اول فصل پاییز است. آب و هوای شهر در تابستان بسیار گرم و در زمستان سرد و خشک می گردد.

یک عامل مهم دیگر برای انتخاب زمان سفر، خلوت بودن شهر است. مسافرانی که ترجیح می دهند در زمان های خلوت تر از مشهد تماشا نمایند، بهتر است از سفر در مواقعی مانند نوروز و هم چنین مناسبت های مذهبی خودداری نمایند. در این گونه مواقع، زائران و مسافران زیادی در مشهد حضور دارند. برای اطلاع از قیمت بلیط اتوبوس به اسنپ تریپ مراجعه کنید.

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب زمان مناسب برای سفر به مشهد، هزینه خرید بلیط و رزرو هتل است. طبیعتا در مواقع اوج سفر و شلوغی به خاطر افزایش تقاضا، هزینه های هتل و بلیط بالاتر می روند. به همین خاطر، اگر می خواهید هزینه سفر شما کمتر گردد، توصیه می کنیم از سفر به مشهد در زمان های اوج سفر پرهیز کنید. مقرون به صرفه ترین زمان برای خرید بلیط و بعلاوه رزرو هتل در مشهد، فصل زمستان است.

فاصله شهر تهران تا مشهد

برای سفر به شهر مشهد از مرکز، بیشتر رانندگان از جاده سمنان اقدام می نمایند. دلیل این است که این جاده کوتاه ترین مسیر را برای سفر به مشهد دارد. فاصله شهر تهران تا مشهد مقدس در حدود 900 کیلومتر است. پیمودن این مسیر با اتوبوس در حدود 12 ساعت زمان می برد. برای این سفر شما می توانید از پایانه های غرب، شرق، شمال و جنوب بهره ببرید.

انواع اتوبوس های تهران مشهد

قبل از خرید بلیط اتوبوس می توان نوع آن را معین کرد. برای انجام این کار، کافی است در اپلیکیشن اسنپ تریپ نوع اتوبوس خود را انتخاب کنید. برای سفر به مشهد با اتوبوس از تهران، می توان از بین اتوبوس های معمولی و وی آی پی، یک مورد را انتخاب کرد. پیش از خرید بلیط از اسنپ تریپ می توانید نوع اتوبوس را برای سفر معین کنید.

اتوبوس های معمولی

یکی از انواع اتوبوس برای سفر از مرکز به مشهد، اتوبوس های معمولی است. اتوبوس های معمولی درجه یک، 44 عدد صندلی دارند که در ردیف های دوتایی قرار گرفته اند. از این اتوبوس ها، بهتر است برای سفرهای چند ساعته و کوتاه استفاده کرد. انتخاب اتوبوس های معمولی برای سفرهای طولانی می تواند خسته نماینده باشد. مهم ترین مزیت این نوع اتوبوس ها، مقرون به صرفهی قیمت بلیط است. خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران از اسنپ تریپ یکی از راحت ترین روش ها محسوب می گردد.

اتوبوس های VIP

همان طور که گفته شد، سفر از تهران به مشهد با اتوبوس در حدود 12 ساعت زمان می برد. تحمل این زمان و نشستن در اتوبوس می تواند برای بسیاری از افراد سخت باشد. فزونی اصلی اتوبوس های VIP در این است که مسافران می توانند سفر راحت تری را با آن ها تجربه نمایند.

در اتوبوس های VIP، صندلی ها در هر ردیف به شکل سه تایی قرار داده شده اند. مسافران می توانند این صندلی ها را به حالت های نیم تخت یا کاملا تخت درآورند و در طول سفر، استراحت نمایند. در اتوبوس های وی آی پی، امکانات رفاهی دیگری مثل مانیتور اختصاصی و پریز برق برای شارژ گوشی و لپ تاپ نیز تعبیه شده اند.

ترمینال های شهر مشهد

شهر بزرگ مشهد از 3 ترمینال اتوبوس رانی برخوردار است که هرکدام در گوشه ای از شهر جای گرفته اند. این ترمینال ها عبارت اند از پایانه امام رضا، پایانه معراج و پایانه راه ابریشم.

پایانه امام رضا مشهد

مهم ترین ترمینال اتوبوس رانی شهر مشهد، پایانه مسافربری امام رضا (ع) است. این پایانه از نظر موقعیت مکانی، در کمربندی شهر و در فاصله 4 کیلومتری از حرم مطهر قرار گرفته است. ترمینال امام رضا در طول روز می تواند به وسیله 2 هزار دستگاه اتوبوس، 80 هزار مسافر را جابه جا کند. به دلیل این آمار است که پایانه امام رضا به عنوان بزرگ ترین ترمینال اتوبوس رانی کشور شناخته می گردد.

پایانه معراج مشهد

یکی از ترمینال های شهر مشهد، معراج نام دارد. این پایانه به مسافران شهرهای شمالی استان خدمت رسانی می نماید. مساحت ترمینال معراج حدود 75 هزار مترمربع است و مکان آن نیز در شمال غرب مشهد قرار گرفته است. 12 شرکت مسافربری اتوبوس رانی در این پایانه در حال فعالیت هستند. ازجمله شهرهایی که از این ترمینال استفاده می نمایند، می توان شیروان، قوچان، بجنورد و اسفراین را نام برد.

پایانه مسافربری راه ابریشم مشهد

مسافران و زائرین شمال شرق مشهد عمدتا از ترمینال راه ابریشم استفاده می نمایند. بیشترین سفرهای این پایانه به شهرهای سرخس، صالح آباد، سلطان آباد، بینالود، نیشابور، مزداوند و … اختصاص دارند.

فزونین روش خرید بلیط اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس، دیگر نیازی به حضور فیزیکی وجود ندارد؛ این کار را می توان به وسیله اینترنت و به صورت آنلاین انجام داد. یکی از فزونین ارائه نمایندگان بلیط های سفر، اسنپ تریپ است. به وسیله این سامانه امکان انتخاب نوع اتوبوس و بعلاوه لغو کردن بلیط نیز وجود دارد.

چنانچه هرگونه مسئله ای در زمان خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد از اسنپ تریپ به وجود بیاید، می توانید از تیم پشتیبانی 24 ساعته اسنپ تریپ یاری بگیرید. علاوه بر این موارد، مسافران در صورت استفاده مستمر از اسنپ تریپ می توانند کدهای تخفیف دریافت نمایند. این کار می تواند هزینه های سفر شما را کاهش دهد.

جمع بندی

یکی از روش ها برای سفر به مشهد، استفاده از اتوبوس است. برای سفر راحت تر، مسافران می توانند اتوبوس های VIP را انتخاب نمایند. این کار را می توان هنگام خرید بلیط از سامانه اسنپ تریپ به راحتی انجام داد.

منبع: یک پزشک

به "سفر از تهران به مشهد با اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر از تهران به مشهد با اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید