زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر جهان (قسمت دوم)

به گزارش پیوند تجارت، بسیاری از جاذبه های طبیعی جهان به قدری بزرگ و باشکوه هستند که فقط از ارتفاع می توان شگفتی آن ها را درک کرد. علاوه بر این، چشم اندازهای هوایی، زیباترین و کامل ترین چشم اندازهایی هستند که می توانید از شهرها و جاذبه های مختلف دیدن کنید. در ادامه تعدادی از زیباترین چشم اندازهای هوایی را در گوشه و کنار جهان دیدن می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر جهان (قسمت دوم)

پرواز با پاراگلایدر یا هلی کوپتر، صعود از کوه یا سکوی بازدید یک برج بلند؛ فرقی نمی کند که کدام را برای دیدنی چشم اندازهای هوایی انتخاب کنید. هرکدام از آن ها، زیباترین چشم انداز ها طبیعی و شهری دنیا را پیش چشم شما به تصویر می کشند.

دیدنی دیواره بزرگ مرجانی از هلی کوپتر، استرالیا

این دیواره بزرگ که از فضا هم قابل مشاهده است از 2900 صخره منفرد، 900 جزیره و تعداد بی شماری جزیره کوچک شنی، تشکیل شده است. دیدنی آن از فضا برای بیشتر ما غیرممکن است اما پرواز با هلی کوپتر بر فراز این شگفتی طبیعت را می توانیم تجربه کنیم. برای دیدنی این دیواره بزرگ مرجانی می توانید از شهرهای تانزویل، کنز و مکای اقدام کنید. این مجموعه که در اقیانوس آرام گرفته است، بیش از 2300 کیلومتر طول و 344400 کیلومتر مربع، وسعت دارد. مجموعه دیواره بزرگ مرجانی علاوه بر اینکه در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است، به وسیله CNN به عنوان یکی از عجایب هفت گانه طبیعی دنیا، انتخاب شده است.

پیاده گردی در شالیزارهای پلکانی لونگ شنگ (Longsheng)، چین

کشور چین پر از مزارع پلکانی برنج است که برترین نمونه آن را می توان شالیزارهای رشته کوه لونگجی (Longji) معرفی کرد. کوه پیمایی در این دامنه های سرسبز شما را تا ارتفاع 880 متری می برد.

از این ارتفاع می توانید زیبایی چشمگیر این مزارع رنگارنگ را دیدن کنید. نوارهای باریکی از مزارع برنج، آب و خاک در کنار هم مانند روبان های پیچ در پیچ قرار می گیرند و چشم انداز ای شگفت انگیز ایجاد می نمایند.

بیشتر این مزارع پلکانی، در حدود 650 سال قبل ساخته شده اند. کلمه Longji در لغت به معنای ستون فقرات اژدها است. علت این نام گذاری این است که لایه های مختلف این مزارع شبیه پوست اژدها و رشته کوه شبیه به ستون فقرات اژدها به نظر می رسد.

دیدنی لندن از برج شارد (Shard)، انگلستان

این برج هرمی شکل و 95 طبقه، با ارتفاع 310 متر، بلندترین برج اتحادیه اروپا است. سکوی بازدید این برج، 240 متر با زمین فاصله دارد. این برج برترین مکان برای دیدنی چشم اندازی زیبا از لندن است چون از همه ساختمان ها بلندتر است. مشهورترین جاذبه های گردشگری لندن یعنی تاور بریج (Tower Bridge) و چشم لندن (London Eye) را می توانید به سادگی از این برج دیدن کنید. ساخت این برج از سال 2009 آغاز شده و در سال 2012 به انتها رسیده است. رستوران، آپارتمان های لوکس و ادارات متعددی در این آسمان خراش وجود دارند.

دیدنی شهر تاریخی باگان (Bagan) از بالون، میانمار

برای دیدنی جذابیت واقعی و گستردگی چشمگیر این شهر تاریخی، برترین راه بالون سواری است. این شهر تاریخی از قرن نهم تا سیزدهم، مرکز پادشاهی پاگان بود. در دوران اوج شکوفایی این پادشاهی، یعنی از قرن یازدهم تا سیزدهم، بیش از 10 هزار معبد بودایی، پاگودا و صومعه در این شهر ساخته شد که اکنون بیش از 2200 معبد و پاگودا از آن موقع به جای مانده است. دیدنی چشم انداز رنگارنگ این شهر و گنبدهای عسلی رنگ آن از بالون در آفتاب ملایم صبحگاهی، تجربه ای فراموش نشدنی است.

پرواز با پاراگلایدر بر فراز اولودنیز (Ölüdeniz)، ترکیه

دهکده تفریحی اولودنیز در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است. این منطقه از شمال به کوه و از جنوب به دریای اژه محدود می گردد. این دهکده تفریحی یکی از برترین مقصدهای گردشگری دنیا برای پرواز با پاراگلایدر است. چتربال سواران، سفر هیجان انگیز خود را از کوه 1960 متری Babadag آغاز می نمایند و در سواحل طلایی تالاب مشهور به تالاب آبی، فرود می آیند.

کوهنوردی در اطراف جنگل سنگی، ماداگاسکار

پارک ملی Tsingy de Bemaraha که بزرگ ترین جنگل سنگی دنیا را در بر گرفته است، یک سفر 5 روزه با مرکز ماداگاسکار فاصله دارد. مناره های سنگی و بلند، دره های باریک و غارهای مخفی این پارک ملی، یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی دنیا را تشکیل داده اند. علاوه بر این ویژگی های طبیعی منحصربه فرد، حیات وحش متفاوت و غنی منطقه، برای علاقه مندان بسیار جالب توجه خواهد بود. این پارک ملی به خاطر ویژگی های خاص جغرافیایی، جمعیت گونه های جانوری متعدد مانند لمور (lemurs) و جنگل های حفاظت شده مانگرو، در سال 1990 به عنوان میراث دنیای یونسکو انتخاب شده است.

پرواز با هلی کوپتر بر فراز ریودوژانیرو

یکی از مشهورترین چشم اندازهای هوایی دنیا، ریودوژانیرو است. از فراز این بندر دیدنی می توانید تصاویر شگفت انگیزی از کوه مشهور شوگرلوف (Sugar Loaf) و مجسمه مسیح منجی (Christ the Redeemer) را دیدن کنید. این شهر توریستی در کنار کوه های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج های اقیانوس اطلس قرار گرفته است. شهر ریو دوژانیرو، میزبان بازی های المپیک تابستانی 2016 بود. شهر ساحلی ریو، 3 ساحل به نام های ساحل کپاکابانا، ایپانما و لبلان دارد.

پرواز بر فراز آبشار آنجل (Angel)، ونزوئلا

آبشار آنجل با ارتفاعی 19 برابر ارتفاع آبشار نیاگارا یعنی 979 متر، بلندترین آبشار دنیا است. این آبشار از کوه Auyán فرو می ریزد؛ کوهی که مشرف به چشم اندازهای جنگلی قرار گرفته است. برترین راه برای دیدنی این چشم انداز شگفت انگیز، نظاره کردن آن از ارتفاع است. چون این آبشار در جنگلهای انبوه قرار گرفته است، تا دهه 1930 که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود، ناشناخته باقی مانده بود.

پرواز بر فراز گودال آبی بزرگ (Blue Hole)، بلیز (Belize)

غواصان زیادی از سراسر دنیا برای غواصی در بزرگ ترین گودال آبی دنیا به بلیز سفر می نمایند. عمق این گودال بیش از 100 متر است. عظمت و شکوه این گودال آبی را فقط از ارتفاع می توان مشاهده کرد. پرواز بر فراز این پدیده شگفت انگیز طبیعی با هلی کوپترهایی با کف شیشه ای، یک تجربه هیجان انگیز و تکرارنشدنی در تمام طول زندگی شما خواهد بود.

پرواز با هواپیمای فوق سبک بر فراز آبشار ویکتوریا، زامبیا

آبشار ویکتوریا که بومیان منطقه آن را مه خروشان می نامند، 108 متر ارتفاع و 1700 متر عرض دارد و عریض ترین آبشار دنیا است. فقط با پرواز بر فراز این آبشار شگفت انگیز می توانید عظمت آن را درک کنید و از دیدنی زیباترین چشم اندازهای طبیعی دنیا، لذت ببرید. دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال 1855 میلادی، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار از طرف CNN به عنوان یکی از عجایب هفت گانه طبیعی دنیا انتخاب شده است.

منبع: کجارو / roughguides.com

به "زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر جهان (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین چشم اندازهای هوایی از سراسر جهان (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید