در ژاپن، چرت بزنید حقوق بگیرید!

به گزارش پیوند تجارت، فرهنگ های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد و بیشتر آن ها با هم تفاوت دارند. وقتی به فرهنگ های دیگر نگاه می کنیم چیزی که به نظر خودشان خیلی عادی است برای ما بسیار عجیب به نظر می رسد.

در ژاپن، چرت بزنید حقوق بگیرید!

تفاوت های فرهنگی و مذهبی زیادی بین مردم کشورهای مختلف جهان وجود دارد در این مطلب از پیوند تجارت به رفتارهای عجیب مردم ژاپن می پردازیم.

به سرپرستی گرفتن یک مرد بالغ

در ژاپن می توانید یک مرد بالغ را به سرپرستی بگیرید. این کار از سال ها پیش آغاز شد. یعنی زمانی که توسعه نام خانوادگی مهم بود. این کار می توانست در توسعه خانواده و زنده نگه داشتن میراث خانوادگی نقش داشته باشد. یکی دیگر از مزایای به فرزندی گرفتن یک فرد بزرگسال دلایل اقتصادی بود.

او می توانست کار کند و عایدی بیشتری برای خانواده فراوری کند. ممکن است فکر کنید این کار دیگر قدیمی شده و نام خانوادگی خیلی وقت است که به میزان قدیم اهمیت ندارد. شواهد نشان می دهد که در سال 2011 بیش از 80000 بزرگسال قانونی در ژاپن به فرزندی گرفته شدند.

مد دندان های بد شکل

فرهنگ ژاپنی می تواند برای مردم سراسر جهان بسیار عجیب باشد. این فرهنگ در همه ابعاد، از تفریح تا مد منحصر به فرد است. در دهه اخیر یک فرایند عجیب و غریب در ژاپن رواج یافته که دندان های اضافی و بد شکل را مد می داند، چیزی که مردم سایر کشور ها آن را زشت دانسته و سعی می نمایند اصلاح نمایند.

این مد آنقدر محبوب شده که حتی بعضی دندانپزشکان، افراد را جراحی می نمایند و دندان های جدیدی در مقابل دندان های او می کارند. این روش هزینه های زیادی دارد.

این مد عجیب و غریب آغاز شد تا نشان دهد کسی که دندان های بدشکل دارد می تواند به عنوان یک شخص پولدار دیده گردد.

چرت های کوتاه

با وجود فرهنگ ظالمانه و طولانی کار در ژاپن، جای تعجب نیست که ژاپنی ها را اغلب در حال خواب ببینید. یکی از رفتارهای عجیب مردم ژاپن این است که با روزهای کاری طولانی مجبور هستند هرجا که می توانند بخوابند.

ممکن است خیلی خوشبخت به نظر برسند، اما آن ها اغلب نمی توانند هشت ساعت در شب بخوابند؛ بنابراین مجبور هستند توانایی های خود را تطبیق دهند که همه جا چرت سریع و کوتاهی بزنند تا بتوانند در ادامه روز سرحال باشند و کار نمایند.

اغلب اوقات وقتی کارمندی در محل کار در حال چرت زدن دیده می گردد، به جای اینکه او را سرزنش نمایند، تحسین می نمایند، چون نشان دهنده سخت کوشی اوست. گفته می گردد بعضی افراد وقتی سرپرست آن ها برای نظارت می آید خودشان را به خواب می زنند تا رضایت آن ها را جلب نمایند. این کار در سایر نقاط جهان بسیار عجیب و کاملا برعکس است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب و غریب ترین ازدواج های جهان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "در ژاپن، چرت بزنید حقوق بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ژاپن، چرت بزنید حقوق بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید