خبرنگار شجاع کورکور شانه سیاه را از مرگ نجات داد

به گزارش پیوند تجارت، خبرنگاری در شهر پاراماکودی استان راماناتاپورام هند در حال تردد بود که یک پرنده زخمی را در وسط بزرگراه دید. بسیاری از وسایل نقلیه از روی و کنار پرنده عبور کردند، اما هیچ یک برای نجات آن توقف نکردند.

خبرنگار شجاع کورکور شانه سیاه را از مرگ نجات داد

به گزارش پیوند تجارت، خبرنگار ایستاد و بدون توجه به خطرات احتمالی به وسط بزرگراه رفت تا پرنده را نجات دهد.

وی چوبی در دست گرفت و پرنده را به یک طرف بزرگراه کشید. سپس با یکی از کارکنان بخش جنگل تماس گرفت و پرنده را تحویل داد.

کارکنان جنگل گفتند: این یک پرنده نادر استرالیایی است و به آن کورکور شانه سیاه می گویند. پرنده را برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شده است.

کورکور شانه سیاه، پرنده شکاری است که زیستگاهش در سراسر استرالیاست. شبیه گونه های مشابهی، چون کورکور بال سیاه است که در آفریقا، اوراسیا و آمریکای شمالی یافت می شود. مقدار آن حدود 35 سانتیمتر (14 اینچ) و طول بال های گسترده 80-100 سانتیمتر (31-39 اینچ) است. کورکور شانه سیاه بالغ دارای پر های عمدتاً خاکستری مایل به سفید و خطوط سیاه برجسته در بالای چشمان قرمز خود است. نام خود را از لکه های سیاه روی بال هایش گرفته است.

این گونه بین ماه اوت و ژانویه فراوری مثل می نمایند. سه یا چهار تخم گذاشته شده و حدود سی روز روی تخم خوابیدن به طول می انجامد. جوجه ها در عرض پنج هفته پس از خارج شدن از تخم به طور کامل رشد می نمایند و می توانند در عرض یک هفته پس از خروج از لانه موش ها را شکار نمایند.

کورکور شانه سیاه در علفزار های باز شکار می نماید و با شناور شدن و پویش پیوسته زمین در پی طعمه خود می شود. به طور عمده جوندگان کوچک، به ویژه موش می خورد و از اصلاح منظره استرالیا به وسیله کشاورزی سود برده است. در لیست سرخ آی. یو. سی. ان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) از گونه های در معرض انقراض به عنوان کمترین نگرانی در نظر گرفته شده است.

منبع: فرارو

به "خبرنگار شجاع کورکور شانه سیاه را از مرگ نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگار شجاع کورکور شانه سیاه را از مرگ نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید