آنالیز فنی خودروی لوکس مرسدس بنز
به گزارش پیوند تجارت، این خودرو پرچم داری احتمالی برند برقی EQ و سیر تحول سبک و فن آوری در مدل های آینده است.

به گزارش خبرنگار نبض، پرچم دار الکتریکی طبق گفته مرسدس بنز Vision EQS نامیده می گردد. این همان مفهومی ای است که شرکت آلمانی با خود به نمایشگاه فرانکفورت آورده و درحالی که پیش بینی می گردد، این خودرو پرچم داری احتمالی برند برقی EQ و سیر تحول سبک و فن آوری در مدل های آینده است.
کل قسمت کابین با طراحی پویا و ستون های کشیده یک طاق منحصر به فرد را داراست. تلاقی دو رنگ نقره ای و سیاه و جدا شدن بیش تر از بدنه توسط Light belt، یا درواقع نوار نورانی آبی دورتادور خودرو این ویژگی را برجسته می نماید. به کارگیری یک چرخ آلیاژی 24 اینچی پویایی طراحی و رکاب بلند خودرو را بیش تر نمایان می نماید.
در نمای عقب خودرو 229 تک ستاره (شبیه آرم بنز) را می یابیم که گروه های نوری را تشکیل می دهند و همراه با چراغ های اصلی دیجیتال با چهار ماژول لنز هولوگرافی، برای هر کدام دیده می گردد. از این رو پنل سیاه جلو و دیگر عناصر اطراف خودرو می توانند جلوه بیش تری پیدا نمایند و گرافیک و پیغام های سه بعدی را ارائه دهند.
فضای داخلی مرسدس آینده
فضای داخلی تحولاتی که مرسدس برای مدل های آینده خود تصور نموده را پیش بینی می نماید. اکثر دکمه ها و امکانات در صفحه نمایش Advanced Mbux با صفحه خمیده عمودی در مرکز داشبورد خلاصخ می گردد، اما درواقع امکان نمایش تصاویر و اطلاعات دیگر در سطوح دیگر نیز وجود دارد. همچنین نوار نور اطراف سرنشینان امکان تعامل بین انسان و خودرو را فراهم می نماید. روی دسته های جایگاه ها، صفحه های لمسی دیگری برای کنترل کارکرد های اختصاص داده شده به سرنشینان وجود دارد.
فقط مواد سازگار با محیط زیست
الکترود های به کار گرفته شده در خودرو از قایق بادبانی (Yacht) الهام گرفتند و با مواد پایداری مانند چوب چنار که با معیار های اکولوژیک سازگار هستند، ساخته شده اند و همچین میکروفیبر پویا در هر بخش EQS با مواد بازیافتی و چرم مصنوعی ساخته شده است و بخش های لایه ای که سقف با آن پوشیده شده از زباله های پلاستیکی بازیافتی دریا درست شده است. رنگ رُزگُلد تزیینات داخلی با رنگ سفید جایگاه ها تضاد دارد و یک بطری عطر به سبک جواهرات دست ساز داخل اتاق جاسازی شده است.
700 کیلومتر رانندگی با شارژ و توان 350 کیلووات
پلت فرم قابل تعدیل و توسعه یافته برای مدل های EQ که کاربرد آن را در EQS با پیشرانه جدید می یابید، به نوعی ساختار منحصر به فردی را به نمایش می گذارد.. چیدمان موتور های الکتریکی در هر دو محور امکان استفاده از قابلیت چهارچرخ را با توزیع گشتاور فراهم می نماید.
حداکثر توان بیش از 476 اسب بخار و 760 نیوتن متر است و بنابراین این سدان می تواند در کم تر از 4.5 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این درحالی است که حداکثر سرعت آن بیش از 200 کیلومتر بر ساعت اعلام می گردد.
باتری های ماژولار جدید در محدوده 100 کیلووات ساعتی توسط دایملر آکوموتیو تولیدشده و مسافت قابل پیمایش مفید را به 700 کیلومتر رسانده است. از سویی با سامانه شارژ سریع می توان در کم تر از 20 دقیقه 80٪ ظرفیت باتری ها را پر نمود و از 350 کیلووات انرژی و قدرت در ساختار بنز EQS استفاده کرد.
درآخر، مرسدس بنز می خواهد تأکید کند Vision EQS خودرویی برای رانندگی عادی است و در کنار آن سیستم های هوشمند می توانند تا جای فرمان خودرو را بگیرند. این پروژه شامل به کارگیری سیستم های خودران سطح 3 است؛ با این حال تمام سنسور های موجود مستعد دریافت به روزرسانی های سخت افزاری و نرم افزاری سطح 4 درآینده هستند؛ البته که همچنان قرار است تا فعال سازی این سطوح رانندگی اتوماتیک به درخواست راننده در EQS نهایی صورت پذیرد.
براساس این گزارش؛ که در ماه های گذشته، نمونه نهایی مرسدس بنز ویژن EQS به مرحله تست های جاده ای رسیده و مهندسان این خودروساز آلمانی در کنار آنالیز سبک جدید خودران ها در کلاس S جدید (W223)، بخشی از آزمایش های خود را بر روی نمونه نهایی این خودروی مفهومی برقی انجام می دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان