آشنایی با برترین غذاهای روسیه

به گزارش پیوند تجارت، برترین غذاهای روسیه

در هر سفری اولین چیزی که به فکر می رسد این است که چه غذایی باید بخوریم و برترین غذاهای آن کشور چه چیزهایی هستند. بی شک، امتحان کردن طعم های تازه یکی از بخش ه ای هر سفری بوده که تجربه تازهی را به ما اضافه می کند. بنابراین ضروری است تا هنگام برنامه ریزی برای سفر به این موضوع حتما دقت کنید.

آشنایی با برترین غذاهای روسیه

برترین غذاهای روسیه برگرفته از فرهنگ غنی و طولانی این کشور بوده و یکی از آن مقاصدی است که باید حتما تجربیات نوی را در آن کشف کرد. در بین فهرست برترین غذاهای روسیه، به بیف استراگانوفی برخورد می کنید که بسیار آشنا است اما همه غذاهای این کشور به این میزان شناخته شده نیستند. در این مقاله از پیوند تجارت هم قصد داریم تا به معرفی برترین غذاهای روسیه بپردازیم پس همراه ما باشید.

بورش | Borscht

سوپ چغندر یک غذای اصیل و خوشمزه روسی بوده که در ایران به خصوص در فصل سرما محبوبیت زیادی دارد. در مدل ایرانی آن از گوشت استفاده نمی گردد بلکه گردو جایگزین شده و طعم بسیار بی نظیری دارد. در برش روسی باید از چغندر، گوشت گوساله و خامه ترش استفاده گردد. اگر علاقمند به خوردن گوشت داخل سوپ هم نباشید می توانید نمونه گیاهی این سوپ خوشمزه را امتحان کنید.

علاوه بر طعم بی نظیر این غذا، رنگ بسیار زیبایی هم داشته و می تواند در مهمانی ها به عنوان یک پیش غذای بسیار زیبا در سفره قرار بگیرد. اگر بخواهید این غذا را به شکلی بسیار مجلسی سرو کنید بهتر است از سبزیجات تازه و تکه های بیکن هم در آن بهره ببرید. بنابراین از قلم نیاندازید که در سفر به روسیه به سراغ این غذای بسیار اصیل و خوشمزه بروید.

آکروشکا | Okroshka

ما در فرهنگ غذایی ایرانی، سوپ ها و آش های سرد نداریم اما در روسیه این مدل آش ها و سوپ ها هم بسیار محبوب هستند. آکروشکا، یک سوپ سرد روسی بوده که در آن از مواد مختلفی استفاده می گردد. مواد اولیه این غذا شامل سیب زمینی، پیاز و زیتون است. هرکدام از این مواد به طور جداگانه بخارپز شده و طعم دار می شوند. سپس آن را به محتویات سوپ اضافه می نمایند.

نکته ای که درباره سوپ آکروشکا وجود دارد این است که اغلب آشپزان روسی آن را به خوبی می پزند و حتما از خوردن آن نهایت لذت را خواهید برد.

چاک چاک | Chak-Chak

یکی دیگر از برترین غذاهای روسیه، چاک چاک است. این غذا که نام بامزه و جالبی دارد به طور اختصاصی در این کشور فقط پخت می گردد. اگر در کشورهای دیگر قصد خوردن این غذا را داشته باشید، حتما ضروری است به سراغ یک رستوران روسی بروید. به علت موادی که داخل چاک چاک بوده آن را نمی توان به عنوان غذا خورد یا بهتر است بگوییم که برای یک وعده غذا ممکن است سیرتان نکند. بیشتر به عنوان پیش غذا خورده می گردد و طعم بسیار دلپذیری دارد.

چاک چاک با استفاده از خمیرهای کوچک و گردی تهیه می شوند که کاملا نرم شده اند. این خمیرها را داخل شربت عسل داغ قرار می دهند و به آن نعنا هم اضافه می نمایند. بنابراین طعم شیرینی به خود گرفته و بعد از سرد شدن به شکل چسبنده در می آید. کیفیت عسل استفاده شده در این غذا باید بالا باشد زیرا مهم ترین عامل طعم و مزه بی نظیر آن است.

پلمنی | Pelmeni

پلمنی یکی دیگر از برترین غذاهای روسیه است. این غذا یک نوع آش بوده که در آن تکه های خمیر طعم دار یافت می گردد. از آن جایی که تهیه این آش زحمت زیادی داشته، باید افراد زیادی یاری نمایند تا آن را بپزند. بنابراین در روزهای تعطیل یا نزدیک به جشن سال نو میلادی این غذا را کنار خانواده می خورند.

برای تهیه این غذا، خمیرهای نرمی را انتخاب می نمایند و داخل آن را با انواع گوشت و سبزیجات پر می نمایند. از آن جایی که تقریبا از تمام گروه های غذایی استفاده می گردد، پلمنی یک غذای بسیار مقوی و خوشمزه است. پس حتما اطمینان کسب کنید که در یک رستوران باکیفیت آن را میل می کنید.

سوپ کلم Sweet and sour cabbage

سوپ غذای گرمی بوده که در هوای سرد زمستان های روسیه بسیار محبوب است. این غذا به علت مواد اولیه ای که داشته بسیار ارزش غذایی بالایی دارد و همه روس ها چندین بار در طول سال آن را می پزند.در داخل این سوپ از کلم شیرین و کلم بروکلی، سرکه، سیب زمینی، کره، پیاز و گوشت استفاده می گردد. در صورتی که در فصل خاصی قرار داشته باشید، از سبزیجات مخصوص همان زمان هم در آن اضافه می گردد. اگر در پی کشف طعم های نو باشید، سراغ این سوپ کلم بروید. طعم این سوپ شیرین و ترش بوده و بسیار خاص است.

بلینی از برترین غذاهای روسیه | Blini

بلینی یکی از برترین غذاهای روسیه بوده که شبیه به پن کیک یا کرپ نازک است. خمیر بلینی بسیار نرم و خوشمزه بوده و برای اینکه طعم بهتری پیدا کند آن را با سبزیجات معطر ورز می دهند. این خمیر را به صورت خیلی باریک باید روی ماهیتابه پهن نموده تا هر دو طرف آن بپزد.

هنگامی که بلینی ها پخته شدند، آن ها را روی هم قرار داده و به صورت غذایی یا دسر خورده می گردد. اگر بخواهید به صورت دسر آن را میل کنید، با انواع کرم و مرباهای شیرین تزئین می کنید. در صورتی هم که بخواهید به عنوان یک پیش غذا صرف کنید با خاویار و گوشت آن را سرو می کنید.

غذای قارچ جولیان | Mushroom Julienne

قارچ جولیان یا ماشروم جولیان یکی دیگر از غذاهای محبوب این کشور سردسیر بوده که بسیار مناسب گیاه خواران است. برای اینکه بتوانید این غذا در خانه هم تهیه کنید ضروری است بسیار قارچ ها را نازک خرد نموده و سپس کبابی کنید. درنهایت هم با خامه ترش و پنیر آن را مخلوط نموده و داخل فر می گذارید.

بعد از اینکه مراحل پخت غذا کامل شد، وقت آن است که آن را سرو کنید. داخل ظرف های کوچک تر ریخته و اگر دوست داشتید روی آن را کمی گریل می کنید. همانطور که از مواد اولیه آن معین است یک غذای گیاهی اما بسیار پرچرب است بنابراین اگر هوادار غذاهای چرب نیستید، بهتر است سراغ ماشروم جولیان نروید.

غذای شاه ماهی ملبس | Dressed Herring

خوراک شاه ماهی یکی دیگر از غذاهای خوشمزه روسی بوده که در این کشور بسیار شناخته شده است. برای اینکه این غذا لذیذ هم باشد، باید حتما به سراغ یک سرآشپز حرفه ای بروید که طرز پخت این غذا را به خوبی بلد باشد. ماهی که در این غذا استفاده می گردد، باید حتما تازه بوده و صید روز باشد. در این صورت طعم آن چندین برابر لذت بخش تر خواهد بود.

بهتر است در معرفی شاه ماهی مبلس بگوییم که بیشتر از اینکه غذا باشد یک نوع سالاد است که در آن مقادیر زیادی سس مایونز استفاده می گردد. بعلاوه چغندر هم در آن مورد استفاده قرار می گیرد که ظاهری بسیار دلربا به این غذا می دهد.

ماهی کبابی بارابولکا دریای سیاه | Black Sea barabulka

این ماهی که بومی دریای سیاه بوده از آن دست غذاهایی است که فقط در روسیه به چشمتان می خورد. این غذا کبابی بوده بنابراین چربی و روغن اضافه ندارد. از طرفی رنگ جالبی هم داشته که به علت فلس خود ماهی است. این غذا را در روسیه داخل فر قرار می دهند و بعد با سبزیجات و لیموی معطر سرو می نمایند.

بیف استراگانوف | Beef Stroganoff

بیف استراگانف یکی از برترین غذاهای روسیه بوده که در حال حاضر در سراسر جهان هم محبوب است. این غذا به شکل های مختلفی تهیه می گردد اما یکی از مرسوم ترین روش های پخت آن این است که مقداری سیب زمینی را به شکل نوارهایی باریک بریده و سرخ کنید. شکل ظاهری آن باید شبیه به سیب زمینی سرخ نموده باریک گردد. سپس مقداری بیف یا گوشت گاو را هم باریک برش زده و سرخ کنید. برای سس هم از خامه ترش روسی، پیاز و سس کره ای استفاده می گردد.

این غذا را هم می توان به صورت تنها میل کرد و هم به همراه نان یا برنج که البته به علت وجود سیب زمینی نیازی به حضور کربوهیدرات دیگری نیست. این غذای خوشمزه را می توانید در اغلب رستوران های روسیه در این کشور و کشورهای دیگری پیدا کنید. جالب است بدانید که مردم روس این غذاها را در آخر هفته ها یعنی روزهای شنبه و یکشنبه میل می نمایند.

میموزا | Mimosa

حتما نام سالاد میموزا یا میموسا را شنیده اید. جالب اینکه اصلیت این غذا روسی بوده و مواد بسیار مقوی داخل آن استفاده می گردد. بنابراین حتی می توان به عنوان یک وعده اصلی آن را میل کرد. از مواد اولیه اصلی در آن می توان به تن ماهی، تخم مرغ آب پز، پنیر رنده شده و سس مایونز اشاره نمود.

ماهیت این سالاد سرد بوده و بعد از اضافه کردن هریک از این مواد، ادویه دلخواه را به آن اضافه کنید و چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید. حتما در نظر داشته باشید که باید تن ماهی را از قبل به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت بجوشانید. این سالاد خوشمزه و خنک که از برترین غذاهای روسیه بوده یک انتخاب خوب و درست برای تابستان و هوای گرم است.

پیراشکی | Pirozhki

پیراشکـی یکی دیگر از غذاهای محبوب روسی بوده که در ایران هم به وفور دیده می گردد. پیراشکی در کشور روسیه غذایی بوده که در هر فصل محتویات خاص خود را دارد. بنابراین پیراشکی که در تابستان روسیه میل می کنید با پیراشکی زمستانی تفاوت هایی در مواد اولیه دارد.

در زمستان مواد داخل پیراشکی شامل سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور، مرغ و سس است. در تابستان اما از انواع گوشت های گاو و گوسفند استفاده می گردد. خمیر این غذا هم بسیار نرم و خوشمزه بوده و همان لحظه آن را می پزند. اگر هم شما سفری به این کشور پهناور داشتید، از قلم نیاندازید که پیراشکی را در فهرست برترین غذاهای روسیه قرار دهید.

منبع: guide.michelin.com

منبع: الی گشت

به "آشنایی با برترین غذاهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین غذاهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید