255 چلوکبابی و رستوران در مشهد ورشکست شدند

به گزارش پیوند تجارت، رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد از جمع آوری 255 واحد صنفی خود در سال 1401 به علت گرانی ها، کاهش قدرت خرید مردم و نبود نرخ نامه نو اطلاع داد.

255 چلوکبابی و رستوران در مشهد ورشکست شدند

به گزارش پیوند تجارت، حسن امیریان در مورد شرایط اصناف رستوران دارها، چلوکبابی و آشپزخانه ها با توجه به کاهش قدرت خرید مردم مطرح کرد: از مجموع 1200 واحد صنفی به دلیل گرانی، نبود نرخ نامه و کاهش قدرت خرید مردم 255 واحد صنفی در سال 1401 جمع آوری نموده اند.

وی اضافه نمود: بعلاوه 200 واحد صنفی در دست اقدام برای تاسیس داریم که به دلیل مسائل بهداشتی هنوز جواز خود را کسب ننموده اند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد در مورد مهم ترین دلیل ورشکستگی واحدهای صنفی مذکور گفت: اکثرا به دلیل نرخ نامه های ضعیف و کسادی بازار بوده است.

وی اعلام کرد: یک نوع ضرر واحدهای صنفی کاهش مشتریان به دلیل کاهش قدرت خریدشان است، اما یک نوع ضرر دیگر واحدهای صنفی به دلیل نبود نرخ نامه معتبر و به روز است. 5 ماه است که می خواهند برای گوشتی که از کیلویی 200 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش قیمت پیدا نموده است، نرخ نو به ما بدهند. واحد صنفی ما در این 5 ماه چه کاری انجام دهد؟

امیریان اعلام نمود: به عنوان مثال مرغ به کیلویی 80 هزار تومان رسید. وقتی به انجمن حمایت از حقوق مصرف نماینده نرخ پیشنهادی دادیم، مرغ کیلویی 59 هزار تومان بوده و شنیسل مرغ 80 تا 90 هزار تومان بوده است، اما در حال حاضر مرغ کیلویی 80 هزار تومان و شنیسل کیلویی 160 هزار تومان شده است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد مطرح کرد: ضرر 40 تا 50 هزار تومان به ازای هر کیلو را چه کسی می خواهد به ما بدهد؟ نمی توانند جلوی افزیش قیمت گوشت و مرغ را بگیرند، آنوقت از افزایش نرخ نامه ما جلوگیری می نمایند؟ طبیعتا ضرر خواهیم کرد، در وهله نخست کارگران را بیرون می کنیم و پس از آن خودمان واحد صنفی را جمع آوری می کنیم.

امیریان در مورد افزایش اجاره بها واحدهاس صنفی اظهار کرد: اجاره بهای واحدهای صنفی حوزه ما 40 درصد افزایش داشته است، در حالیکه فروش ما کاهش هم داشته است. مشتریان وقتی به سالن غذاخوری می آیند، برای 5 نفر 3 پرس غذا سفارش می دهند. ما طرفداری گرانی نیستیم. دولت به ما گوشت و مرغ مقرون به صرفه بدهد ما هم غذای مقرون به صرفه به مشتری می دهیم

منبع: شهرآرا

منبع: همشهری آنلاین

به "255 چلوکبابی و رستوران در مشهد ورشکست شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "255 چلوکبابی و رستوران در مشهد ورشکست شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید