کرواسی از تعمیق روابط مالی و سیاسی با ایران استقبال می نماید

به گزارش پیوند تجارت، سفیر کرواسی در ایران گفت: برای تعمیق روابط مالی با ایران کوشش می کنیم.

کرواسی از تعمیق روابط مالی و سیاسی با ایران استقبال می نماید

به گزارش پیوند تجارت از همدان، دراگو اشتامبوک سفیر جمهوری کرواسی در ایران به تعمیق روابط مالی و سیاسی بین دو کشور تاکید نمود و گفت: تحریم ها، افکار خوب و اهدافی که در این خصوص را داشتیم از بین برد، اما برای تقویت و توسعه مراودات دو طرفه کوشش می کنیم.

او در نشست با فعالان مالی استان همدان گفت: علاوه بر تحریم ها پاندومی کرونا باعث بروز مشکلاتی در زمینه روابط ایران و کرواسی شد که به جبران این نواقص در آینده امیدوار هستیم.

سفیر کرواسی در ایران به سفر رئیس جمهوری کرواسی در سال 2016 به تهران اشاره نمود و گفت: نمایندگان 100 شرکت ما در این سفر حضور داشتند و تفاهم نامه هایی در زمینه های مختلف منعقد شد.

اشتامبوک اعلام کرد: ما این توافق ها را به رسمیت شناختیم و پیگیر آن ها هستیم که به مرحله اجرا برسد، زیرا تقویت مراوده با ایران برای ما بسیار مهم است.

او به موضوع استقلال کشور کرواسی اشاره نمود و گفت: ایران نخستین کشور دنیا بود که استقلال ما را به رسمیت شناخت و ما به این حمایت و پشتیبانی افتخار می کنیم.

سفیر کرواسی به معرفی ظرفیت ها و توانمندی کشور خود پرداخت و اضافه نمود: پذیرای گردشگران ایرانی هستیم تا از منظره زیبای این کشور بهره مند شوند.

اشتامبوک یادآوری کرد: این نشست پایه ای برای جلسات بعدی و ایجاد زمینه های مناسب همکاری و مشارکت در عرصه های مختلف است.

او به مشابهت های فرهنگی ایران و کرواسی نیز اشاره نمود و گفت: نام اصیل کرواسی در کتیبه های بیستون آمده است و این نشان از رابطه اصیل و کهن این دو ملت است.

فعالان مالی استان همدان محصولات خود را در زمینه فراوری فویل و ورق های آلومینیوم، رزین های پلی استر، محصولات گلخانه ای، فولاد، لوله های پلی اتیلن، ماشین ها و ادوات کشاورزی، مواد معدنی، سیمان و تجهیزات آبیاری معرفی کردند تا زمینه صادرات و یا احداث صنایع مربوطه در این کشور فراهم گردد.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران امروز به دعوت اتاق بازرگانی به همدان سفر کرد و نشست با فعالان مالی، فعالان فرهنگی و ملاقات با استاندار همدان از برنامه های او است.

منبع: ایرنا

د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرواسی از تعمیق روابط مالی و سیاسی با ایران استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرواسی از تعمیق روابط مالی و سیاسی با ایران استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید