خبرنگاران قلعه نویی: پرونده ویلموتس شاهکار مدیران فدارسیون بود

به گزارش پیوند تجارت، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: به خاطر استفاده از مدیران ناکارآمد در پرونده ویلموتس محکوم شدیم و این شاهکار مدیران وقت فدراسیون بود.

خبرنگاران قلعه نویی: پرونده ویلموتس شاهکار مدیران فدارسیون بود

به گزارش پیوند تجارت، امیر قلعه نویی که در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرده بود، در ابتدای صحبت هایش گفت: ابتدا ایام فاطمیه را تسلیت می گویم و به پرستاران و مدافعان سلامت هم که نزدیک به یک سال ایثار کردند خسته نباشید می گویم. من در فوتبال غرق شده بودم و فرزندانم مهر پدری را ندیده بودند و امیدوارم خانواده ام من را حلال کنم.

وی در مورد حضورش در گلگهر سیرجان اضافه کرد: افرادی هستند که شرایط ما را به نحو دیگری جلوه می دهند. هر تیمی که من به آن ملحق می شوم در بدترین شرایط خودش (هم مالی و هم شرایط دیگر) بوده است. من به تیم هایی رفتم که هیچ وقت از نظر مالی و جدول در شرایط خوبی نبودند. انتخاب گل گهر با مطالعه بود. سیرجان می تواند پایتخت فوتبال ایران باشد. من پیش از این از این موضوع اطلاعی نداشتم اگر این موضوع را می دانستم با اشتیاق بیشتری به سیرجان می رفتم. مسوولان این شهر عاشق فوتبال هستند. اگر ثبات مدیریتی باشد می توانیم سیرجان را قطب فوتبال ایران ببینیم. این شهر از نظر امکانات شرایط خوبی دارد و تنها چون تجربه لیگ فزونی نبود شاید کمی دیر به هدفمان برسیم.

سرمربی تیم گلگهر اضافه کرد: از مجید جلالی تشکر می کنم که فصل گذشته تیم خوبی را بسته بود. من امسال به گل گهر آمدم تا آرامش بیشتری داشته باشم اما داوران کاری می کنند که تنش من بیشتر شود. اگر همین فرایند ادامه پیدا کند ما هم مثل تیم هایی مانند سپاهان و فولاد می توانیم قطب فوتبال ایران شویم. شهر سیرجان می تواند آکادمی قوی داشته باشد. ما روز گذشته برنامه برای آکادمی چیدیم و می خواهیم حشمت مهاجرانی را به عنوان مدیر آکادمی انتخاب کنیم. مسوولا گلگهر می خواهند مانند تیم های دیگر آکادمی خوبی داشته باشد.

قلعه نویی گفت: ما امسال زود شروع و خوب یارگیری کردیم و نتایج خوبی گرفتیم. آن مسابقات هم که باختیم واقعا بدشانس بودیم و اشتباهات داوری هم دخیل بود. در سال های گذشته یک داور یک جام را از من گرفت.

سرمربی تیم گلگهر گفت: در بازی برابر فولاد و ذوب آهن علیه ما پنالتی نادرست گرفته شد. این اشتباهات تکراری است. نمی دانم زاویه با من برای چه است اما بازیکنانم زحمت می کشند و همه از عملکرد تیم من لذت می برند اما یک داور با یک سوت می آید و زحمات را از بین می برد. تیم ما تجربه چنین شرایطی را ندارد.

وی در مورد جایگاه گل گهر در لیگ در خاتمه فصل گفت: زمانی که نگرش مسوولان گل گهر را دیدم انگار سال اول مربیگری آن را انجام می دهم. من زمانی که لیگ را رصد می کنم به گلگهر امیدوار می شوم. من برنامه 3 ساله به مسوولان باشگاه دادم و هدف برای سال اول این بود که ثبات داشته باشیم.

قلعه نویی گفت: جنس تیم ما به اصطلاح جور شده است. یک مربی باید در جابجایی 12 امتیاز بگیرد. من همیشه بر اسسا افکار تاکتیکی ام بازیکن جذب می کنم. گروه ما همیشه آمار خوبی دارد و آقای گل ها از تیم من بوده است. ما برای گلگهر به دنبال بازیکنانی رفتیم که با افکار ما همخوانی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر مصدومیت مرتضی تبریزی رفع شود او به ما کمک می کند. رضا شکاری هم اضافه می شود. رضا شکاری اما نسبت به هم دوره هایش عقب است و باید خودش را برساند.

قلعه نویی در مورد رکورد 500 بازی در لیگ گفت: در مربیگری عاشق و صادق بودن مهم است. ما سعی کردم با بازیکنانم صادق باشم. من همیشه اصولم را رعایت می کنم. نباید با هر قیمتی زندگی کرد. این 500 بازی خیلی سخت گذشت. لیگ هشتم در شهر امام هشتم در سال 88 خاطرانگیزترین اتفاق رقم خورد و قهرمان شدیم. آن روز برای ما خیلی خوب بود.

وی گفت: در تیم ملی به من ظلم شد. مسوولان وقت چندین سال بعد گفتند که ما را حلال کن. آن زمان یکی از مسئولان به من گفت که ما سر تو معامله کردیم و کمیته انتقالی برای تایید اساسنامه گفته بود که باید قلعه نوعی برود. آن هم به خاطر تعریف من از شخصی در یک برنامه تلویزیونی بود. این هم یک خاطره بد من از دوره مربیگری بود. در مورد حضورم در تیم ملی باید بگویم که کیومرث هاشمی به من گفت که بروم و به تیم ملی کمک کنم. من به او گفتم بعد از 3 سال با استقلال قهرمان شدم و می خواهم به لیگ قهرمانان آسیا بروم. من شرایطم را توضیح دادم اما هاشمی به من گفت رفاقت کن و به تیم ملی بیا. من پاسخ دادم فوتبال رفاقت نیست و برنامه است. گفتم اگر می خواهید به تیم ملی بیایید باید چهار سال تا بعد از جام دنیای بمانید. او گفت اگر بالا آمدید 3 سال تیم ملی در اختیار تو است. بعد از آن هم مسائل فدراسیون فوتبال رقم خورد و به همین خاطر در تیم ملی به من ظلم شد. آن زمان حشمت مهاجرانی به خاطر ارتباطاتش خیلی لطف و به فوتبال ما کمک کرد تا رفع تعلیق شویم.

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: یک خاطره از تیم ملی بگویم؛ زمانی که در تیم ملی بودم قرار بود پس از فزونی برابر کره بین بازیکنان پول پخش شود که من گفتم مهدی مناجاتی، ناصر ابراهیمی و مهدوی کیا این پول را تقسیم کنند که مهدوی کیا به اتاق من آمد و گفت بازیکنان ناراضی هستند. شرایط اصلا خوب نبود. بلافاصله پس از آن تیم ملی ب را تشکیل دادیم. باید لیگ ایران، امارات و اروپا تمام می شد تا بازیکنان را انتخاب کنیم و تیم ملی ب را تشکیل دهیم. اما آن زمان تیم ما در یک مرحله حذف شد. هشت سال بعد دوباره تیم ملی در همان مرحله حذف شد اما آقایان دوستانشان را قهرمان ملی کردند. ما می خواستیم تیم ملی ب را جایگزین تیم اصلی کنیم. به من و برنامه هایم در تیم ملی ظلم شد.

وی گفت: اگر من در تیم ملی جای ویلموتس بودم اعدامم می کردند. قرارداد ویلموتس شاهکار مدیران فدراسیون بود. فوتبال تخصص است. در قرارداد ویلموتس دوستان خام بودند و فکر نمی کنم پشت ماجرا چیز دیگری بوده است. شاید آنها عجله کردند.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان اضافه کرد: هر کسی باید در جایگاه خودش باشد. فوتبالی ها در خانه شان بودند که این قرارداد بسته شد. این سیستم درست نبود. پیش از این هفت وزیر در شواری عالی ورزش بود و این نشان از اهمیت ورزش داشت.

وی اضافه کرد: روزی که ما گفتیم برای استقلال برنامه 3 ساله داریم ما را مسخره کردند. نمی شود بدون برنامه ریزی کار را پیش برد اما در فوتبال ما قوانین را از قوطی در می آورند. زمانی قانون سقف قرارداد را وضع کردند که به فوتبال ما ضربه زد. الان هم بحث عدم استفاده از بازیکنان خارجی؛ مگر می شود از بازیکن خارجی استفاده نکرد و ارتباط مان با دنیا قطع شود؟

قلعه نویی گفت: چه ایرادی دارد افرادی مانند علی دایی، علی کریمی و مهدوی کیا ریاست فدراسیون شوند و یا حتی afc را بگیرند. ما سرمایه هایمان را نابود می کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در مورد تمایل علی کریمی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: من با علی کریمی یکسال کار کردم. او برعکس تبلیغاتی که علیه ش انجام می شود انسان آرامی است. باید به او کمک کنیم. باید وزن و وجهه فوتبال ما بالا برود. این افراد انسان های بزرگ در وجهه بین المللی هستند. امیدوارم رقابت در انتخابات فدراسیون وجود داشته باشد.

قلعه نویی در مورد ورود مربیان جوان به فوتبال ایران گفت: من زمانی که به سپاهان رفتم گفتم آمدم اثرگذاری کنم و خوشحالم که پیروز بودم. ما باید اثرگذار باشیم. من در سپاهان 2 قهرمانی آوردم و برای سال سوم برنامه دادم که سپاهان با همان برنامه قهرمان شد. در تراکتور هم این اثرگذاری را داشتم. من در دوره دوم حضورم در سپاهان چهار بار با نوید کیا صحبت کردم. من به او گفتم که مربیگری مانند پدر بودن است و اینکه گفتم محرم ما اینجا مهمان هستیم و تو کار را ادامه بده او حالا آمده و امیدوارم پای او بایستند. نباید با علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی هم آن رفتارها می شد.

سرمربی اسبق استقلال در مورد فرهاد مجیدی گفت: او بازیکن بزرگی است و به مربیگری علاقه دارد. نباید به مربیگری به عنوان شغل نگاه کرد بلکه باید عاشق اینکار بود. من به مربیان جوان نصیحتم این است که عاشق کار باشید. من استقلال را خیلی دوست دارم و اگر بخواهیم راجب این تیم صحبت کنیم باید 3 الی 4 ساعت وقت بگذاریم. هر زمان که در استقلال بودم بدترین دوران مالی و جدولی را داشت. روزی من در خانه نشسته بودم که علی فتح الله زاده از من خواهش کرد که به دفترش بروم. من دیدم که پورحیدری استعفا کرد. او به من گفت قرار است مسوولیت استقلال را به تو بدهیم آن هم در فاصله تنها 4 روز مانده به بازی بعد! استقلال بی پول ترین دورانش زمان من بوده است. ما عاشق تیم هستیم. همین محمود فکری چه پیشنهاداتی را رد کرد تا به استقلال بیاید. ما عاشق استقلال هستیم.

وی در مورد حمایت او از کادر فنی استقلال گفت: من واقعیت را گفتم. در مربیگری همیشه تحت فشار هستید. فوتبال ایران بازیکن محور است. وقتی میبرید برد برای بازیکن است و وقتی می بازید باخت برای مربی است. مربیان باید آمادگی تحت فشار بودن را داشته باشند. مربیان باید اصول خودشان را حفظ کنند.

قلعه نویی در مورد بهترین تیم لیگ گفت: باید نسبی قضاوت کنیم. از نظر من تیم مجتبی حسینی نفت مسجد سلیمان بهترین تیم ایران با توجه به امکاناتش است. صنعت نفت با پورموسوی شاهکار کرد. من پیش بینی می کنم لیگ جذابی را داشته باشیم. جواد نکونام هم سبک خودش را دارد. برای قهرمانی زود است قضاوت کنیم. لیگ ما جذاب است.

سرمربی گلگهر در مورد حمایت از تیم خاص گفت: پرسپولیس و استقلال سرمایه ملی هستند و این موضوع غیر قابل کتمان است. استقلال و پرسپولیس در دنیا نمونه هستند. باید از این سرمایه ملی حراست کنیم و نگاه عادلانه داشته باشیم. من بیشتر دوستانم پرسپولیسی هستند. نباید برخی رفتارها موجب شود تا نگاه ها متفاوت شود. پرسپولیس برای فوتبال ایران آبروداری کرد.

وی در مورد اینکه آیا از حضور در تیمی پشیمان هستید یا خیر، اضافه کرد: من اشتباه زیاد داشتم اما هر جا بودم منافع مجموعه را در نظر گرفتم.

قلعه نویی در مورد سبک خاص بازی تیم های تحت هدایت او گفت: این وظیفه من است از مربیان جوان حمایت کنم و به آنها مشورت بدهم. برانکو هم در سه روز تمام تجارب مربیگری را در اختیار من قرار داد. در ایران به خاطر حسادت، هر کس پیشرفت می کند سعی می کنند او را پایین بکشند. من آمار بیشترین امتیاز و بیشترین گل زده را دارم. من در بیشتر تیم هایی که بودم آقای گل ها از تیم من بود و بیشترین گل زده را داشتم. ما در این فصل از نظر مالکیت تیم دوم هستیم و از نظر امید به گلزنی و تعداد شوت تیم اول هستیم. در ارسال تیم هشتم و نهم هستیم. متاسفانه برخی هواداران استقلال هم وارد این جو علیه من شدند. این طرز فکر علیه من ایجاد شده است.

قلعه نویی در ادامه صحبت هایش گفت: همه افتخارات من با ارسال بوده است (با خنده). زمان بازیگری هم من خودم ارسال های خوبی می کردم.

وی در مورد بهترین دوست پرسپولیسی اش گفت: ما یکسال با حمید درخشان، محمد پنجعلی و مجتبی محرمی زندگی کردیم.

سرمربی گل گهر اضافه کرد: همه باید سعی کنیم قشنگی های فوتبال را نشان دهیم.

قلعه نویی گفت: معمولا هافبک های بازی ساز بهترین مربی ها می شوند. دوست دارم مجتبی محرمی هم به جمع ما مربیان اضافه شود.

وی در مورد شهرآورد پیش رو گفت: امیدوارم بازی خوبی باشد. باید از فوتبال لذت ببریم و نباید لذت این ورزش را از بین ببریم.

سرمربی گل گهر گفت: امیدوارم کارشناسان داوری فقط عدالت را در نظر بگیرند و از فضای مجازی نترسند. از طرف دیگر اگر با من مشکل دارند به تیمم ضربه نزنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قلعه نویی: پرونده ویلموتس شاهکار مدیران فدارسیون بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قلعه نویی: پرونده ویلموتس شاهکار مدیران فدارسیون بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید