نئاندرتال ها گوشتخوار بودند؟

به گزارش پیوند تجارت، مطالعه جدیدی که در 17 اکتبر در مجله PNAS به رهبری یک محقق CNRS منتشر شد، برای اولین بار از تجزیه و تحلیل ایزوتوپ روی برای معین موقعیت نئاندرتال ها در زنجیره غذایی استفاده کرد. یافته های آنها نشان می دهد که آنها در واقع گوشتخوار بوده اند.

نئاندرتال ها گوشتخوار بودند؟

به گزارش خبرگزاری پیوند تجارت، در حالی که برخی از مطالعات روی دندان افراد از شبه جزیره ایبری نشان می دهد که آنها مصرف کنندگان عمده گیاهان بوده اند، تحقیقات دیگری که در سایت های خارج از ایبریا انجام شده است نشان می دهد که آنها تقریباً چیزی جز گوشت مصرف نمی کردند. محققان با استفاده از تکنیک های تحلیلی تازه بر روی یک مولر متعلق به فردی از این گونه، نشان دادند که نئاندرتال ها در سایت گاباسا در اسپانیا به نظر گوشتخوار بوده اند.

برای معین موقعیت یک فرد در زنجیره غذایی، دانشمندان تا کنون به طور کلی مجبور به استخراج پروتئین و تجزیه و تحلیل ایزوتوپ های نیتروژن موجود در کلاژن استخوان بودند. با این حال، این روش اغلب فقط در محیط های معتدل قابل استفاده است و فقط به ندرت در نمونه های بالای 50000 سال قدمت دارد.

با توجه به این محدودیت ها، Klevia Jaouen، محقق CNRS، و همکارانش تصمیم گرفتند نسبت های ایزوتوپ روی موجود در مینای دندان را تجزیه و تحلیل کنند، یک ماده معدنی که در برابر هر گونه تخریب مقاوم است. این اولین بار است که از این روش برای شناسایی رژیم غذایی نئاندرتال ها استفاده می شود. هر چه نسبت ایزوتوپ های روی در استخوان ها کمتر باشد، احتمال تعلق آنها به یک گوشتخوار بیشتر است. این تجزیه و تحلیل همچنین بر روی استخوان های حیوانات از همان دوره زمانی و منطقه جغرافیایی، از جمله گوشتخوارانی مانند سیاه گوش و گرگ، و گیاه خوارانی مانند خرگوش و بابونه انجام شد. نتایج نشان داد که نئاندرتالی که این دندان از سایت گاباسا متعلق به اوست احتمالاً گوشتخواری بوده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "نئاندرتال ها گوشتخوار بودند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نئاندرتال ها گوشتخوار بودند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید