شکست پرسروصدای موشک مشهور آمریکایی

به گزارش پیوند تجارت، فارس نوشت: خبرها بعد از گذشت چندین روز از آزمایش ناموفق شرکت جف بزوس نشان می دهند که موشک بلواُرجین با منفجر شدن یکی از موتورهای موشک آن در حین آزمایش شکست خورده است.

شکست پرسروصدای موشک مشهور آمریکایی

یک موتور موشک بلوارجین متعلق به شرکت پروازهای فضایی جف بزوس، طی آزمایش زمینی 12 روز قبل منفجر شد. سی ان بی سی گزارش داد که این حادثه 30 ژوئن(9تیر) در یک مرکز آزمایش بلوارجین در غرب تگزاس رخ داد، اما به تازگی فاش شده است.

این انفجار شامل یکی از موتورهای BE-4 این شرکت بود که طبق گزارش ها قرار بود برای ماموریت دوم موشک ولکان سنتاور که هنوز پرواز ننموده، استفاده گردد. انتظار می رفت موتوری که منفجر شد در ماه جولای(تیر-مرداد) آزمایشش را به خاتمه برساند.

منابع سی ان بی سی که ویدئویی از این حادثه را مشاهده کردند، گفتند که موشک حدود 10 ثانیه پس از آغاز شلیک منفجر شد، بعلاوه موتور را خراب و به زیرساخت ایستگاه آزمایش آسیب وارد کرد.

این شرکت گفت که یک مکان دیگر در غرب تگزاس را برای آزمایش موتور در نظر دارد و ادعا داشت که هنوز در موقعیتی است که به تعهدات تحویل موتور خود برای بقیه سال 2023 عمل کند. با اینحال قطعا چنین حادثه ای روی این شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

این حادثه اخیر در پی شکست دیگری به وسیله بلوارجین در سپتامبر2022 (شهریور-مهر 1401) رخ می دهد که موشک زیرمداری نیوشپرد آن هنگام پرواز دچار حادثه شد.راکت رفت و برگشت نیو شپرد این شرکت با هدف حمل گردشگران فضایی به ارتفاعات زیر مداری ساخته شده است. گردشگران فضایی می توانند در کپسول راکت قرار گرفته و در ارتفاع زیر مداری از بی وزنی و دقایقی تماشای زمین لذت ببرند.

بلو اوریجین در سال 2020 یک کارخانه بزرگ فراوری موتور در آلاباما افتتاح نموده و امکانات خود را در این منطقه به حدود 1 میلیون فوت مربع توسعه داده است.

جف بزوس به عنوان میلیاردر هزاره تازه، موسس آمازون است و به وسیله آن سود زیادی کسب نموده او شرکت فضایی بلوارجین را در سال 2000 تاسیس کرد. ایلان ماسک و بزوس با یکدیگر رقابت دارند به طوریکه پیش از این ماسک در توئیتر به انتقاد از آمازون و بزرگ جلوه دادن شرکت خود تسلا پرداخت.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شکست پرسروصدای موشک مشهور آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست پرسروصدای موشک مشهور آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید