شروع شمارش معکوس برای فراوری سایبرتراک ، وانت تسلا چه زمانی عرضه می گردد؟

به گزارش پیوند تجارت، خاتمه تاریخ جدیدی برای شروع فراوری سایبرتراک جدیدترین خودروی کمپانی تسلا اعلام شده است. بر اساس گزارش ها، تسلا میخواهد فراوری انبوه سایبرتراک (Cybertruck) را در سرانجام سال 2023، شروع کند. این خودرو جدیدترین وانت فراوری تسلا محسوب می گردد.

شروع شمارش معکوس برای فراوری سایبرتراک ، وانت تسلا چه زمانی عرضه می گردد؟

به گزارش پیوند تجارت و به نقل از موتور 1، سایبرتراک پیش تر قرار بود تا انتها سال 2021 به فراوری انبوه برسد. رویترز ادعا می نماید که این اطلاعات از سوی دو فرد آگاه از این برنامه ها ارائه شده است، اما جزئیات دیگری از این طرح تا به امروز ارائه نشده. تسلا پاسخی به درخواست ها برای اظهار نظر درباره این خبر نداده است.

کمپانی تسلا ماه گذشته خاطرنشان کرد که در حال کار بر روی آماده سازی کارخانه آستین، تگزاس برای ساخت مدل تازهی از فراوریات خود است و فراوری اولیه مدل تازه خودروی تسلا قرار است در اواسط سال 2023 آغاز گردد. همزمان ایلان ماسک در سخنانی گفت که این شرکت در آخرین مراحل برای آغاز فراوری خودروی سایبرتراک است.

به نظر می رسد این موضوع با این واقعیت مرتبط باشد که گروه ایدرا (IDRA)، شرکت ایتالیایی سازنده گیگا پرس 9 هزار تنی که برای ریخته گری قطعات سایبر تراک قرار است از آن استفاده گردد، هفته گذشته در پستی در لینکدین خاطرنشان کرد که این دستگاه گیگا پرس 9 هزار تنی، بسته بندی شده و آماده انتقال به آمریکا است.

به نظر می رسد این موارد نشان می دهد که فراوری با تیراژ پائین این خودرو واقعا از اواسط سال 2023 آغاز خواهد شد، اما باید دید که آیا خودروی ساییبر تراک تسلا می تواند تا قبل از انتها سال به فراوری انبوه برسد یا خیر.

خبرگزاری رویترز نیز با اختصاص گزارشی به فراوری خودروی سایبر تراک به این مساله اشاره نموده که روند افزایش تدریجی فراوری این خودرو در نیمه دوم سال آینده به این معنی است که تسلا تا اوایل سال 2024 فراوری این خودرو را به یک چهارم مقدار پیش بینی شده خواهد رساند و تا آن موقع درآمدی از این مدل که به نوعی کلید رشد تسلا در آینده است، کسب نخواهد کرد. برای حدود یک میلیون نفری که تا به امروز خرید این خودرو را رزرو نموده اند نیز این خبر به معنای حداقل یک سال دیگر انتظار تا قبل از آغاز تحویل خودرو است.

از زمانی که نمونه اولیه سایبرتراک در اواخر سال 2019 رونمایی شد، کمپانی تسلا سه بار زمان فراوری این خودرو را به عقب انداخته است. فراوری سایبر تراک به ترتیب از اواخر سال 2021 به اواخر سال 2022، سپس تا اوایل سال 2023 و اخیرا تا اواسط سال 2023 به تعویق افتاده است.

در ماه مه سال 2022، تسلا سفارش های سایبرتراک را در خارج از آمریکای شمالی متوقف کرد، ماسک در آن موقع در این باره با اشاره به اینکه تعداد دسفارش ها آنقدر بالا بود که ما نمی توانستیم به تعهدات خود در بازه زمانی مطرح شده عمل کنیم،استدلال کرد که این شرکت سفارش های بیشتری داشته که ما به احتمال زیاد می توانستیم تا سه سال پس از فراوری اولیه این خودرو به تعهدات خود در قبال آن سفارش ها عمل کنیم.

بیشتر بخوانید:

  • ادعای جالب ایلان ماسک درباره سایبرتراک | عرضه وانت تسلا با ویژگی های خاص

هنوز جرئیات تازهی در خصوص مدل فراوریی سایبرتراک، از جمله قیمت و مشخصات این خودرو وجود ندارد. قیمت ها و مشخصات اولیه اعلام شده سایبرتراک در سال 2019 از وب سایت تسلا در اکتبر 2021 برداشته شد. ایلان ماسک در اوایل امسال گفت که این مدل فراوریی قیمت ها و مشخصات متفاوتی نسبت به مدل های اولیه اعلام شده در سال 2019 خواهد داشت. در آن موقع، تسلا قیمت پایه ای کمی کمتر از 40 هزار دلار برای سایبرتراک در نظر گرفته بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "شروع شمارش معکوس برای فراوری سایبرتراک ، وانت تسلا چه زمانی عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع شمارش معکوس برای فراوری سایبرتراک ، وانت تسلا چه زمانی عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید