شراکت ایران با آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد

به گزارش پیوند تجارت، ایران طبق گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری به عنوان شریک مطالعاتی پروژه بازاریابی مقصد آذربایجان شناخته شد.

شراکت ایران با آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی گفت: با حمایت کومسک در سال 2018، ایران در پروژه گردشگری کشور آذربایجان با عنوان چارچوب مفهومی مدیریت مقصد مشترک میان کشورهای آذربایجان، ایران و کامرون معرفی گردید.

او اضافه کرد: با توجه به پذیرفته شدن پروژه گردشگری ایران در کمیته دائمی همکاری های مالی تجاری سازمان همکاری های اسلامی (COMCEC-OIC) در سال 2018 با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان، در اقدامی متقابل کشور آذربایجان نیز جمهوری اسلامی ایران و کامرون را به عنوان شریک مطالعاتی در پروژه گردشگری خود معرفی نموده است.

لاریجانی گفت: در چهارچوب مفهومی پیشنهادی، یک مقصد به عنوان یک سیستم مولد بازارمحور با حضور گردشگران فعال می گردد، اما به صورت مشترک به وسیله گردشگران همگام با تأمین کنندگان خدمات فراوری می شوند و در راستای کل سیستم گردشگری مقصد در کنار مبدا، جابجایی، فضای مجازی و شناختی قرار می گیرد.

ایران شریک آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد شد. به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، در چهارچوب نو مدیریت مقصد، مقصد تنها یک محدوده زمینی در یک ساختار طبقاتی نیست و از چندین لایه تشکیل شده که به آن منطقه تجاری راهبردی گفته می گردد.

لاریجانی ادامه داد: مجری پروژه برای اجرایی کردن آن در سال 2019، همراه با تیم متخصصان و پژوهشگران کشور آذربایجان در نیمه اول خرداد سال جاری به ایران سفر و نشست هم اندیشی با صاحب نظران و متخصصان گردشگری کشورمان برای تکمیل پرسشنامه تحقیقاتی را برگزار خواهد نمود.

کومسک، بازوی مالی تجاری سازمان همکاری های اسلامی OIC و چرخه مدیریت پروژه (PCM) یکی از مکانیزم های استراتژی کمیته دائمی کومسک است که با هدف ارائه یاری های بلاعوض به پروژه های ظرفیت سازی و همکاری های فنی از سپتامبر 2013 شروع به کار نموده است.

با پیگیری های دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری برای سال های 2018 و 2019 دو طرح از ایران به وسیله فعالان بخش خصوصی کشورمان ارائه و در این نهاد بین المللی پذیرفته شد و در حال حاضر در مرحله تبادل اطلاعات و انعقاد قراردادهای بین المللی برای اجرای آن واقع شده است.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "شراکت ایران با آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شراکت ایران با آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید