سامی برنده جشنواره کازان روسیه شد

به گزارش پیوند تجارت، فیلم سینمایی سامی به کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیه کنندگی مقداد طُرفه، جایزه برترین فیلمنامه بخش مسابقه اصلی هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کازان در کشور روسیه را از آن خود کرد.

سامی برنده جشنواره کازان روسیه شد

به گزارش پیوند تجارت و بنابر اعلام روابط عمومی این فیلم، سامی به کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیه کنندگی مقداد طُرفه، در نخستین حضور دنیای خود به اسم تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی فیلم های بلند سینمایی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم کازان در کشور روسیه به روی پرده رفت و توانست جایزه برترین فیلمنامه این رویداد سینمایی را تصاحب کند.

جشنواره بین المللی فیلم کازان با شعار گفت وگوی تمدن ها به وسیله فرهنگ گفت وگو با هدف تبادل تجربیات فرهنگی، هنری و سینمایی بین روسیه و کشورهای مختلف تأسیس شده است.

هفدهمین دوره این جشنواره با نمایش آثار کارگردانان کشورهای مختلف در بخش رقابتی فیلم های بلند سینمایی، بخش رقابتی فیلم های مستند بلند و کوتاه، بخش رقابتی فیلم های کوتاه داستانی و انیمیشن و بخش های غیررقابتی سینمای دنیا اسلام، بخش جشنواره های فیلم همکار،نمایش ویژه و ...از 14 تا 19 شهریور (5 تا 10 سپتامبر 2021) در شهر کازان در کشور روسیه برگزار شد.

فیلم سامی به وسیله کمپانی پخش سینمایی ستاک فیلم با مدیریت ستار چمنی گل در سطح دنیا پخش می گردد.

سامی از تولیدات سینمای مستقل است که سرگذشت عاشقانه مردی را روایت می نماید که فقدان بیست ساله همسرش را باور ندارد. باوی ساجد؛ برای باورپذیر جلوه دادن فضا وآدم های این فیلم، از مجموعه ای از نابازیگران و بازیگران محلی و شناخته نشده، در کنار بعضی عوامل فنی که برای نخستین بار، تجربه بلند اثر سینمایی خود را آزموده اند، استفاده نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سامی برنده جشنواره کازان روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامی برنده جشنواره کازان روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید