رشد 3.2 درصدی کشت گندم دیم در سال زراعی جاری

به گزارش پیوند تجارت، تهران (پانا) - مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت امسال دو میلیون و 6 هزار هکتار گندم آبی و چهار میلیون و 156 هزار هکتار گندم دیم در کشور کشت شد که کشت دیم 3.2 درصد افزایش داشته است.

رشد 3.2 درصدی کشت گندم دیم در سال زراعی جاری

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور اظهار کرد: برنامه کشت گندم در سال جاری در مجموع 6 میلیون هکتار پیش بینی شد که از این میزان دو میلیون هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی 97-96 سطح زیر کشت مشابه سال جاری بود، گفت: در سال زراعی 97-96، کل ارتفاع بارش کشور حدود 167 میلی متر و میزان مساحت آبیاری پنج میلیون و 240 هزار هکتار بود و در سال جاری نیز پنج میلیون و 170 هزار هکتار آبیاری شده که تقریبا مشابه سال 96 است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباره مبارزه با آفات و بیماری ها افزود: در استان خوزستان حدود 36 هکتار مبارزه با بیماری ها را شروع کردیم، همچنین هماهنگی لازم برای حمل کمباین ها به این استان برای برداشت کلزا و گندم انجام شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی شرح داد: سن زدگی در سال های گذشته فرایند رو به کاهش داشت و در سال گذشته به 0.3 درصد رسید و سال جاری مشابه سال گذشته کنترل خواهد شد.

اسفندیاری پور با بیان اینکه از اوایل بهمن مبارزه با سن زدگی در کشور شروع شده و این فرایند ادامه خواهد داشت افزود: دستورالعمل خرید گندم و دانه های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ابلاغ شده و تفاوت زیادی با سال گذشته ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد 3.2 درصدی کشت گندم دیم در سال زراعی جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 3.2 درصدی کشت گندم دیم در سال زراعی جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید