جذب جهانگرد با حفظ آثار تاریخی در شهرستان ایرانشهر

به گزارش پیوند تجارت، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی ایرانشهر گفت: با هدف حفظ آثار تاریخی و جذب جهانگرد، سربازخانه شماره یک قلعه ناصری ایرانشهر بازسازی شد.

جذب جهانگرد با حفظ آثار تاریخی در شهرستان ایرانشهر

رحمن ریگی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: بازسازی این قسمت از قلعه با اعتبار دو میلیارد و 250 میلیون ریال انجام شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: سربازخانه شماره یک قلعه ناصری با مساحت هزار و 200 مترمربع با اعتبار دو میلیارد و 250 میلیون ریال بازسازی و بازسازی شد.

رحمن ریگی اضافه کرد: قلعه ناصری دارای 3 سربازخانه بوده که سربازخانه شماره یک احیا شده و دو سربازخانه دیگر در صورت اختصاص اعتبار بازسازی و بازسازی می گردد.

وی با بیان اینکه برای احیای کامل قلعه ناصری ایرانشهر بالغ بر 300 میلیارد ریال احتیاج است گفت: قلعه ناصری نگین درخشان تاریخ و هویت ایرانشهراست و به عنوان یکی از بزرگ ترین بنا های خشتی شهری ایران احتیاجمند نگهداری و بازسازی است.

ریگی اضافه کرد: این بنای تاریخی با مساحت هفت هزار و 500 متر مربع شامل بخش های مختلف از جمله چهار حیاط مجزا و بیش از 150 اتاق، حال بند، حوض خانه، انبار، اصطبل، حمام، سربازخانه و منطقه حاکم نشین بود.

وی توضیح داد: قلعه ناصری ایرانشهر در سال 1374 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از مکان های دیدنی و گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان است که همه ساله مورد بازدید علاقه مندان به بنا های تاریخی قرار می گیرد.

پیوند تجارت سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جذب جهانگرد با حفظ آثار تاریخی در شهرستان ایرانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب جهانگرد با حفظ آثار تاریخی در شهرستان ایرانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید