تلاش دانشگاه شیراز برای ایجاد زیست بوم نوآورانه و کارآفرینانه دانش بنیان خبرنگاران

به گزارش پیوند تجارت، مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه های شیراز هنوز آنگونه که باید در زیست بوم اقتصاد دانش بنیان جایگاه و نقش خود را پیدا نکرده اند؛ این موضوع وظیفه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز را دوچندان می کند.

تلاش دانشگاه شیراز برای ایجاد زیست بوم نوآورانه و کارآفرینانه دانش بنیان خبرنگاران

منصور کنعانی، مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه پیوند تجارت، با اشاره به اجرای طرح نوآفرین در این دانشگاه گفت: این رویداد های مجازی ویژه کسب و کار های دانش بنیان در دانشگاه اجرا شد.

کنعانی گفت: با توجه به قرنطینه خانگی ناشی از حضور ویروس کورنا در کشور، با مجموعه برنامه های نوآفرین مخاطبان خانه نشینمان را مهمان یک فضای آموزنده و نوآورانه می کنیم.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز شرح داد: این طرح با همکاری بنیاد نخبگان فارس، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری فارس میزبان دانشگاهیان و همه علاقه مندان در مجموعه رویداد های مجازی نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان برگزار شد.

وی اضافه نمود: امروزه فضا های نوآورانه و کارآفرینانه با سرعت زیادی در حال تبدیل شدن به گفتمان غالب علمی و اقتصادی دنیا است و همین امر سبب شده که نگاه تحول آفرینی در دانشگاه ها بسیار مورد انتظار قرار گیرد.

کنعانی با اشاره به ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه ادامه داد: چندین دانشگاه کلیدی در کشور توانسته اند بدنه خود را به سمت رویکرد نوآوری خلاقانه و کارآفرینی نیازمحور اجتماعی سوق دهند و تجربیات ارزشمندی خلق شده است. اما برای دانشگاه های دیگر این مساله هنوز در حد اهداف دست نیافته یا ناقص متولد شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های شیراز با وجود ظرفیت های فوق العاده ای که دارند هنوز آنگونه که باید در این زیست بوم اقتصاد دانش بنیان جایگاه و نقش خود را نیافته اند؛ این موضوع وظیفه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز را دوچندان می کند تا با استفاده از تجربیات موجود داخلی و خارجی بتواند قدم های موثری برای غلبه بر این نقصان بردارد.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز ادامه داد: در گام جدید یک دوره متنوع از مباحث اساسی زیست بوم نوآورانه و کارآفرینانه دانش بنیان توسط مدرسین مجرب سطح ملی پوشش داده شده است.

کنعانی بیان نمود: رسیدن به یک زیست بوم نوآورانه دانش بنیان را نیازمند فرهنگ سازی میان اجزای مختلف آن است. استاد، دانشجو و دانش آموختگان دانشگاه ها، اصلی ترین سرمایه ملی برای موفقیت برنامه های دانش بنیان به شمار می فرایند و آموزش و توانمند سازی این ظرفیت، یک قدم حیاتی است که بدون انجام آن، سرمایه گذاری های دیگر هم کم اثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تلاش دانشگاه شیراز برای ایجاد زیست بوم نوآورانه و کارآفرینانه دانش بنیان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش دانشگاه شیراز برای ایجاد زیست بوم نوآورانه و کارآفرینانه دانش بنیان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید