تازه ترین بروزرسانی IOS چه امکاناتی ارائه می دهد؟

به گزارش پیوند تجارت، گجت نیوز نوشت: غول فناوری اپل امروز نسخه نهایی سیستم عامل های iOS 16.5 و WatchOS 9.5 را با ویژگی های نو منتشر کرد.

تازه ترین بروزرسانی IOS چه امکاناتی ارائه می دهد؟

آپدیت iOS 16.5 و WatchOS 9.5 که چند ساعت پیش برای عموم منتشر شدند، اکنون بر روی دستکاه های اپل قابل نصب هستند. با نزدیک شدن به رویداد WWDC 2023 و معرفی iOS 17، کار اپل هنوز با iOS 16 به خاتمه نرسیده است.

با انتشار iOS 16.5 و iPadOS 16.5، اپل تغییرات نسبتا کمی در سیستم عامل های خود ایجاد می نماید، با ویژگی های نو که احتمالاً برای نسخه های مهم بعدی ذخیره می شوند.

انتشار iOS 16.5 و iPadOS 16.5 پس از یک دوره آزمایش کوتاه بتا، که شامل سه دور آزمایش بود، اتفاق افتاده است.

ویژگی های نوی که در این به روزرسانی ها شاهد خواهیم بود

نسخه های بتا نشان می دهند که ویژگی های نو شامل تب اختصاصی Sports در Apple News، دستورالعمل های ضبط صفحه نمایش اضافی برای دستیار Siri و حالت تصویر در تصویر چهار صفحه برای برنامه Apple TV است.

آپدیت iOS 16.5 و iPadOS 16.5 شامل والپیپرهای نو برای صفحه قفل است که جامعه LGBTQ+ را جشن می گیرد. تصاویر پس زمینه نو با انیمیشن های خیره نماینده، ظاهر و احساسی منحصربه فرد را ارائه می دهند.

علاوه براین، یک تب نو Sports در اپلیکیشن Apple News نیز وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد به راحتی به ترکیب تیم ها، امتیازات، داستان ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

جدای از این ویژگی های نو، این آپدیت عدم پاسخگویی Spotlight، عدم نمایش محتوا به وسیله CarPlay و بازنشانی یا عدم همگام سازی تنظیمات صفحه نمایش در دستگاه ها را برطرف می نماید.

به طور کلی، به روزرسانی ها ثبات را برای پلتفرم فراهم نموده و تجربه کاربری ساده ای را ارائه می دهند.

اپل watchOS 9.5 را برای دانلود منتشر کرد

اپل بعلاوه آپدیت خود را برای اپل واچ منتشر نموده و اکنون نسخه watchOS 9.5 برای همه کاربران قابل دانلود است.

انتشار watchOS 9.5 پس از یک فرآیند آزمایش بتا نسبتاً کوتاه رخ داد. نسخه های بتا هیچ تغییری در ویژگی های قبلی را منعکس نکردند. این موضوع نشان می دهد که آخرین به روزرسانی مربوط به برطرف اشکال و عملکرد بهتر است.

بعلاوه این احتمال وجود دارد که با معرفی watchOS 10 در رویداد WWDC، اپل ویژگی های خود را به نفع یک رونمایی بزرگتر متوقف نموده باشد. شماره ساخت آپدیت watchOS 9.5 20T562 است.

نحوه به روزرسانی دستگاه ها به آپدیت iOS 16.5 و WatchOS 9.5

بسته به تنظیمات کاربر، دستگاه ها به طور اتوماتیک ظرف یک یا دو روز آپدیت می شوند. کسانی که می خواهند زودتر آپدیت را نصب نمایند، می توانند به صورت دستی این کار را انجام دهند.

برای iOS و iPadOS، کاربران می توانند به برنامه Settings رفته، گزینه General و سپس Software Update را انتخاب نمایند.

برای به روزرسانی دستی به آپدیت WatchOS 9.5، برنامه Apple Watch را در آیفون باز کنید، روی ساعت من ضربه بزنید، General و سپس Software Update را انتخاب نموده و درنهایت روی دانلود و نصب ضربه بزنید. سپس اپل واچ شما در حین شارژ و در محدوده آیفون متصل شده به روز می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تازه ترین بروزرسانی IOS چه امکاناتی ارائه می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین بروزرسانی IOS چه امکاناتی ارائه می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید