امیرعبداللهیان: شاید در مسیر پلن دیگری حرکت کنیم

به گزارش پیوند تجارت، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه پنجره ای برای رسیدن به توافق از سوی ایران امروز باز است، ولی این پنجره همواره باز نخواهد بود، اضافه نمود: ما از ابتکارات سلطان عمان برای پیگیری جهت رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می کنیم.

امیرعبداللهیان: شاید در مسیر پلن دیگری حرکت کنیم

به گزارش پیوند تجارت، حسین امیر عبداللهیان بعد از ظهر روز چهارشنبه و بعد از ملاقات با مقامات عمانی در ارتباط با نتایج سفر خود به این کشور عربی، گفت: این سفر با هدف پیگیری موضوعات مربوط به مناسبات دوجانبه انجام شد و در واقع اصلی ترین هدف این سفر این موضوع بود.

وی ادامه داد: در پی سفر چندی پیش آقای رئیس جمهور به مسقط مقامات عالی دو کشور توافقات مهمی را انجام دادند و در همین چارچوب سفارتخانه ها و وزارتخانه های ذیربط دو طرف در این مدت کوشش کردند که توافقات انجام شده بین دو کشور را اجرایی نمایند و به پیش ببرند. در این مدت گام های مهمی برای توسعه روابط دو کشور برداشته شده است و این باعث خرسندی بود که امروز سلطان عمان به عنوان کسی که سال ها در عرصه دیپلماسی فعالیت نموده اند تاکید نمودند که در این مقطع شاهد اجرایی شدن توافقات دو کشور و حرکت رو به جلو در این زمینه هستیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه در جریان این سفر در خصوص بعضی از موضوعات منطقه ای رایزنی و گفت وگو شد و بر اهمیت صلح و ثبات و پیشرفت در منطقه به وسیله همکاری های کشورهای منطقه تاکید شد، گفت: در گفت وگو با سلطان عمان و بعلاوه همتای خودم مسائل مختلف از جمله مسائل مورد اشاره مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

امیر عبدالهیان بعلاوه در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات لغو تحریم ها و ارتباط این سفر با این مذاکرات و نقش عمان در این زمینه گفت: در خصوص مذاکرات برای لغو تحریم ها، هفته گذشته آقای باقری با آقای مورا در اردن گفت وگو داشتند. خود من نیز در حاشیه اجلاس بغداد 2 با آقای بورل رایزنی و گفت وگو کردم. در آنجا توافقاتی داشتیم و رایزنی ها و تبادل دیدگاه صورت گرفت.

وزیر خارجه با بیان اینکه تبعا اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ نماینده پیشبرد مذاکرات به کوشش های خود ادامه می دهد، اضافه نمود: عمان از ابتدا برای رسیدن به توافق در سال 2015 میانجی اصلی بوده است و در ماه های گذشته نیز کوشش های جدی خود را در این زمینه ادامه داده است و این کوشش ها ادامه دارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در ملاقات با مقامات عمان ما تاکید نمودیم که ما مذاکره برای مذاکره نکردیم، ماه ها مذاکره انجام شد، برای رسیدن به توافق تاکید بر این کردیم که پنجره رسیدن به توافق از سوی ایران همواره باز نخواهد بود. این پنجره امروز باز است و اگر طرف های مقابل به ویژه آمریکایی ها دست از ریاکاری برندارند و غربی ها واقع بینانه برخورد ننمایند معلوم نیست پنجره ای که امروز باز است فردا هم باز بماند.

امیر عبدالهیان با بیان اینکه امیدوارم طرف های غربی از رفتارهای ریاکارانه فاصله بگیرند و مذاکراتی که ماه ها به طول انجامیده به نتیجه برسد، به نحوی که همه طرف ها از آن نفع ببرند، اعلام نمود: ما دست بسته هم نیستیم و در صورتی که غربی ها بخواهند رفتارهای ریاکارانه و مداخله جویانه خود را ادامه دهند ما در مسیر پلن دیگری حرکت خواهیم کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ملاقات امروز از ابتکارات و اقدامات سلطان عمان برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این گفت وگوها و مذاکرات تشکر کردیم بار دیگر تاکید نمود: ما از همان ابتدا برای رسیدن به نتیجه مذاکره کردیم و از هر ابتکاری که سلطان عمان داشته باشند و بخواهند برای رسیدن به یک نتیجه و توافق خوب قوی و پایدار آن را پیگیری نمایند استقبال می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "امیرعبداللهیان: شاید در مسیر پلن دیگری حرکت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: شاید در مسیر پلن دیگری حرکت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید