آشنایی با ویژگی های تفنگداران دریایی

به گزارش پیوند تجارت، تفنگداران دریایی (Marines) یا پیاده نظام دریایی، معمولاً یک نیروی نظامی هستند که برای عملیات در منطقه ها ساحلی برای پشتیبانی از عملیات دریایی آموزش دیده اند. آنها علاوه بر نقش اصلی خود، به غیر از عملیات دریایی، وظایف دیگری از جمله عملیات ویژه و جنگ زمینی را نیز انجام می دهند.

آشنایی با ویژگی های تفنگداران دریایی

به گزارش پیوند تجارت، از لحاظ تاریخی، وظایف تفنگداران دریایی شامل یاری به حفظ نظم در کشتی (منعکس نماینده ماهیت پر استرس کشتی جنگی و خطر شورش)، سوار شدن بر کشتی در طول نبرد یا گرفتن کشتی های مهاجم، و تامین نیروی انسانی برای حمله به ساحل بوده است. در حمایت از اهداف دریایی در بیشتر کشورها، تفنگداران دریایی بخشی جدایی ناپذیر از نیروی دریایی آن کشور هستند.

اصطلاح دقیق دریایی در بسیاری از زبان ها به جز انگلیسی وجود ندارد. در کشورهای فرانسوی زبان، دو اصطلاح troupes de marine و fusiliers-marins وجود دارد که نه دقیقاً اما می توان آنها را به عنوان دریانوردی ترجمه کرد، شبه ترجمه های مشابه در جاهای دیگر وجود دارد، کلمه marine در بسیاری از زبان های اروپایی مانند هلندی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و نروژی به معنای نیروی دریایی است.

یک تفنگدار دریایی از سپاه تفنگداران دریایی سلطنتی بریتانیا

نقش اصلی نیروهای دریایی عملیات نظامی در منطقه ساحلی است. آنها آموزش دیده اند تا از کشتی ها پیاده شوند و نقاط کلیدی را تا 85 کیلومتری (یا 50 مایلی) در داخل خاک یا تا جایی که منابع کشتی می توانند فراهم نمایند، ایمن نمایند.

واحدهای دریایی عمدتاً از کشتی های جنگی با استفاده از قایق ها، لندینگ کرافت، هاورکرافت، وسایل نقلیه آبی خاکی یا هلیکوپتر مستقر می شوند. واحدهای تخصصی نیز در زمینه غواصی رزمی/ شنای رزمی و چتربازی آموزش دیده اند.

تفنگداران دریایی سپاه تفنگداران دریایی سلطنتی اسپانیا

علاوه بر عملیات آبی خاکی، نیروهای دریایی در نقش های مختلف دریایی دیگر نیز استفاده می شوند. آنها با استقرار در پایگاه های دریایی یا تشکیل واحدهای دریایی در کشتی های دریایی، حملات در مقیاس کوچک، عملیات سوار شدن، امنیت کشتی ها و پایگاه های دریایی، مأموریت های رودخانه و ساحل، مأموریت های آشفته و عملیات های روزانه را انجام می دهند.

تفنگداران دریایی ایران

تفنگداران دریایی مرکز آموزش منجیل

تفنگداران دریایی ایران از برجسته ترین تکاوران جهان هستند. در سیستم ارتش نیروی دریایی شامل 4 تیپ است:

  • تیپ یکم تفنگداران دریایی ایران: مرکز عملیاتی در آب های خلیج فارس
  • تیپ دوم تفنگداران دریایی ایران: بندر جاسک، استان هرمزگان
  • تیپ سوم تفنگداران دریایی ایران: مستقر در کنارک در استان سیستان و بلوچستان
  • تیپ چهارم تفنگداران دریایی ایران: قرارگاه فرماندهی در شهر بندر انزلی، استان گیلان

گردان تکاوران دریایی بوشهر نیز این یگان به طور عامیانه به کلاه سبزها و به صورت رسمی به S.B.S معروف هستند.

تفنگداران دریایی منجیل

مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل را باید یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش نظامی در ایران بدانیم، ورودی ها با مدرک دیپلم دوره تفنگداری را در آن طی مدت 16 ماه با آموزش های سخت پشت سر می گذارند. آنها بعد از این دوره در صورت تمایل برای رسیدن به مرحله تکاوری S.B.S2 و بر سر گذاشتن کلاه سبز باید یک دوره سخت و طاقت فرسای 6 ماهه و بعد از آن، باز به خواست خودشان برای رسیدن به مرحله S.B.S1 یک دوره 4 ماهه با شدیدترین تمرینات در دریا، ساحل، کوهستان، جنگل و زیر آب را پشت سر بگذارند؛ دوره هایی که آنقدر سخت هستند و فقط افراد انگشت شماری توان به سرانجام رساندن آن را خواهند داشت.

آخرین بروزرسانی Feb 21, 2023 - سه شنبه 2 اسفند 1401

منبع: همشهری آنلاین

به "آشنایی با ویژگی های تفنگداران دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویژگی های تفنگداران دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید