چگونه هزینه سفر به کاپادوکیا را کاهش دهیم؟

به گزارش پیوند تجارت، بعد از سال ها سفر و گشت و گذار به کشورها و شهرهای گوناگون، کم کم یاد می گیریم که چگونه هزینه های سفرمان را کاهش دهیم. درواقع می آموزیم که بیشترین هدررفت بودجه سفرمان از کجاست و جلوی آن را می گیریم. حال در اینجا می خواهیم برایتان از تور کاپادوکیا و راه هایی بگوییم که می تواند هزینه های سفرتان را به شکل چشمگیری کاهش دهد. توصیه هایی که علاوه بر کاپادوکیا، در دیگر سفرها هم برایتان چاره ساز خواهد بود.

چگونه هزینه سفر به کاپادوکیا را کاهش دهیم؟

بیشترین هزینه های سفر به کاپادوکیا

پیش از آنکه بخواهیم هزینه های تور کاپادوکیا را کاهش دهیم، باید بدانیم مهم ترین هزینه های سفر ما از کجاست؟ با این روش می توانیم تصمیم بگیریم، هزینه چه بخش هایی را تغییر دهیم یا حتی حذف کنیم.

وقتی صحبت از هزینه های سفر می گردد، ابتدا به قیمت تور و بلیط هواپیما فکر می کنیم. بعد نوبت به ترنسفر از فرودگاه می رسد. پس از آن خرید غذا و نوشیدنی، ورودیه ها و هزینه سرگرمیات برایمان اهمیت دارد. هزینه تاکسی و حمل و نقل را هم باید در نظر بگیریم. بالاخره نوبت خرید و سوغاتی هم می رسد که معمولا دوست داریم برای آن هم بودجه ای را اختصاص دهیم. بعضی هزینه ها هم هستند که ممکن است در ابتدای سفر به آنها فکر نکنیم، اما پیش بیایند. مثلا اگر بیمار شوید، به دارو و جراحی احتیاج داشته باشید و یا شرایط خاصی برایتان پیش بیایید، به اولین چیزی که فکر می کنید، هزینه هایی است که باید بپردازید.

حالا که با عمده هزینه های تور کاپادوکیا آشنا شدیم، وقت آن است که بدانیم چگونه هزینه ها را کاهش دهیم.

ترفند کاهش هزینه های سفر

در تور کاپادوکیا پیوند تجارت راه های زیادی برای کاهش هزینه ها و مدیریت بهتر آنها وجود دارد. در اینجا درباره بعضی از هزینه ها برایتان گفته ایم.

1-هزینه تور و بلیط هواپیما

شاید این بخش برایتان عجیب باشد اما برای کاهش هزینه ها، دقیقا باید از همین جا آغاز کنید. مثلا پیوند تجارت در جشنواره هایی، تخفیف هایی عالی را برای تورهایش در نظر می گیرید. علاوه بر این اگر زودتر برای خرید تور و سفر اقدام کنید، بلیط هایی با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد. این را هم در نظر داشته باشید که قیمت هتل و بلیط در زمان های شلوغی، ناگهان بالا می رود. پس اگر می خواهید تور مقرون به صرفه کاپادوکیا پیدا کنید، باید در ایامی که تعطیلات رسمی نیست یا اول هفته ها اقدام کنید.

یکی از بخش هایی که باعث بالا رفتن هزینه بلیط می گردد، اضافه بار است! قبل از سفر، میزان بار مجاز ایرلاین خود را چک کنید. سعی کنید سبک سفر کنید و در برگشت هم، به میزان ای بار بیاورید که مجبور به پرداخت اضافه بار نشوید.

2- هزینه ترنسفر از فرودگاه

در بسیاری از مقاصد توریستی جهان، فرودگاه ها در خارج از شهر قرار گرفته اند. در نتیجه بین فرودگاه تا هتل، مسافتی وجود دارد که باید حداقل یک ساعت آن را طی کنید. برای کاهش هزینه ترنسفر رفت و برگشت چه کاری می توانید کنید؟ یکی از برترین راهکار ها، سفر کردن با تور است. چرا که تورها، معمولا ترنسفر رفت و برگشت را در نظر گرفته اند. در این شرایط هیچ دغدغه ای ندارید و رایگان از فرودگاه به هتل می روید.

در روز آخر سفرتان هم از هتل به فرودگاه باز می گشت. اما اگر ترنسفر نداشتید چه کنید؟ بسیاری از کشورها، حمل و نقل عمومی را در فرودگاه های خود مستقر نموده اند. فقط کافی است نزدیک ترین ایستگاه به هتل خود را پیدا کنید و سوار اتوبوس یا مترویی که در فرودگاه واقع شده است بشوید. اگر مجبور شدید تاکسی سوار شوید، درباره هزینه آن با راننده به توافق برسید یا بخواهید که تاکسی متر را روشن کند. خودتان هم روی نقشه های آنلاین، حدود مسیر و میزان کیلومتری که باید طی کنید را آنالیز نموده و سوار تاکسی هایی که پول بیشتری می گیرند نشوید.

3- هزینه غذا و نوشیدنی

در تور کاپادوکیا قیمت غذا و نوشیدنی خیلی زیاد نیست. اما حتما قبل از سفارش غذا درباره حجم و قیمت آن سوال کنید. بعضی غذاها آنقدر زیادند که برای دو نفر کافی هستند. بعضی هم کنارشان اشانتون دارند. بعضی رستوران ها آف ویژه دارند و بعضی هم نوشیدنی رایگان را در کنار غذا در نظر می گیرند. کاپادوکیا غذاهای خیابانی خوبی دارد و در ضمن دسرهای خوشمزه ای هم در کافه هایش سرو می گردد که خیلی گران نیستند.

ذکر این نکته لازم است که صبحانه هتل کاپادوکیا رایگان است. اما باید در ساعت مقرر به آن برسید. پس کوشش کنید در زمانی که تورلیدر تعیین می نماید در رستوران هتل باشید و صبحانه تان را میل کنید تا مجبور نباشید برای تهیه صبحانه هزینه ای بپردازید.

4- هزینه سرگرمی ها و ورودیه ها

یکی از شاخص ترین هزینه هایی که کاپادوکیا با آن روبرو هستید، هزینه بالن سواری است. هزینه ای که می تواند بین 140 تا 240 یورو متغیر باشد! اگر شما هم دوست دارید جز افرادی باشید که هزینه کمتری می پردازند، باید در ساعات و روزهای شلوغ، برای بالن سواری مراجعه نکنید. معمولا صبح های زود، بالن ها خلوترند و زمستان و پاییز هم، تخفیف های خوبی برای بالن سواری در کاپادوکیا پیدا می کنید.

به جز بالن سواری، هزینه ورودیه دیگر اماکن تماشای کاپادوکیا بالا نیست. مثلا ورودیه قلعه اوچیسار، بین 7 تا 5 لیر، بسته به منطقه مورد نظر شماست. برای تماشا تمام محوطه موزه فضای باز گورمه باید 54 لیر بپردازید و اگر پارکینگ و راهنمای صوتی هم بخواهید چند لیر دیگر به این مبلغ اضافه خواهد شد. برای 1 تا 3 ساعت اجاره اسکوتر باید 50 لیر بپردازید. اما اگر اسکوتر را برای 24 ساعت اجاره کنید، هزینه قابل پرداخت، 80 لیر می گردد. اگر بلیط دره ایهلار را بگیرید با همان بلیط می توانید صومعه سرای سلیمه کاپادوکیا را هم ببینید. در نتیجه با پرداخت 36 لیر برای هر نفر، دو جاذبه را با یک بلیط، بازدید خواهید کرد. با این ترفند می توانید جاذبه های کاپادوکیا را با قیمت مناسب تری ببینید.

5- هزینه خرید و سوغاتی

اگر اهل مد و خرید از برندها هستید، باید پیش از تور ترکیه اطلاعات مربوط به فروشگاه و حراجی های برند مورد نظرتان را پیدا کنید. اما اگر می خواهید از محصولات ویژه کاپادوکیا، برای خود و دیگران، یادگاری هایی ببرید، می توانید به بازارهای هفتگی کاپادوکیا بروید. این بازار شنبه ها در اورگوپ برپا می گردد، یکشنبه و دوشنبه در نوشهیر است و چهارشنبه ها در گورمه منتظر بازدید کننده ها خواهند بود. در این بازارها می توانید صنایع دستی، میوه و خوراکی و حتی لباس هایی را پیدا کنید که با کیفیت و مقرون به صرفه هستند. پیشنهاد می کنیم در تور کاپادوکیا حتما از سفال ها و ظروف دست ساز این شهر تماشا کنید.

6- هزینه های غیر قابل پیش بینی

اگر ناگهان در سفر بیمار شوید، تصادف کنید و یا آنقدر حال تان بد باشد که نتوانید خودتان به تنهایی در بیمارستان بمانید، قطعا هزینه های زیادی را باید پرداخت کنید. علاوه بر این ها، اگر پاسپورت تان را گم کنید، پروازتان تاخیر طولانی داشته باشد و یا مشکل مهمی برایتان پیش بیاید هم باید به فکر پرداخت هزینه بالا باشید. اگر حسابی ترسیده اید، صبر کنید. با داشتن بیمه مسافرتی، در صورت بروز هر کدام از این مسائل و یا حتی اتفاق های بدتر، شما تحت حمایت بیمه هستید. پس در زمان خرید تور کاپادوکیا حتما بیمه مسافرتی خود را نیز دریافت نموده و به مفاد آن مطلع باشید.

در این مقاله به آنالیز هزینه های سفر و تور کاپادوکیا پرداختیم و آن را از زوایای گوناگونی آنالیز کردیم. کاهش هزینه های سفر، مجموعه ای از تصمیم ها و ترفندهاست که با تمرین و کسب تجربه به دست می آید. شما چه روش هایی برای کاهش هزینه های سفرتان دارید؟

منبع: دالاهو

به "چگونه هزینه سفر به کاپادوکیا را کاهش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هزینه سفر به کاپادوکیا را کاهش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید